Pagina 1 van 3

autogas

Geplaatst: 17.07.2006 - 19:11
door joop58
kan het nieuwe model s40 1.8 van 2006 op lpg?
graag reactie

joop

Geplaatst: 17.07.2006 - 22:25
door Okke
Joop...zover ik weet niet. Kijk maar eens rond op dit forum. Je mag het natuurlijk doen, maar Volvo zal je expliciet verklaren dat je fabrieksgarantie vervalt. Helaas! Is een mooie diesel met roetfilter niets voor je?

Geplaatst: 17.07.2006 - 23:12
door Ludo
Okke schreef: ... Volvo zal je expliciet verklaren dat je fabrieksgarantie vervalt.
dat is toch de vraag niet. :?:

tuurlijk kan ook de nieuwe S40 op gas.

Geplaatst: 18.07.2006 - 09:53
door joop58
Ludo,

Ik heb niets kunnen vinden heb jij nog meer info?

Joop

Geplaatst: 18.07.2006 - 10:02
door Okke
Ludo schreef:
Okke schreef: ... Volvo zal je expliciet verklaren dat je fabrieksgarantie vervalt.
dat is toch de vraag niet. :?:

tuurlijk kan ook de nieuwe S40 op gas.
:wink: klopt natuurlijk. Maar als het KAN betekent het niet dat het goed gaat...en met dat advies is Joop denk ik meer geholpen. En zoals je mischien al eens hebt gelezen vind ik het erg jammer dat Volvo lpg niet meer "ondersteund" voor de huidige S40/V50 serie.

@ Ludo: Ken je eigenlijk iemand die, ondanks de negatieve adviezen, toch lpg heeft laten inbouwen in de S40/V50 serie?

Geplaatst: 18.07.2006 - 12:16
door Ludo
Okke schreef:
:wink: klopt natuurlijk. Maar als het KAN betekent het niet dat het goed gaat...
zucht...,
voor de zoveelste keer : laat je lpg installatie inbouwen door een vakman, dan gaat dat werkelijk en wel degelijk goed.
met vakman bedoel ik dus iemand die zijn vak kent en weet waar hij mee bezig is.
dus niet zomaar iemand die lpg kan plaatsen.
Okke schreef:
@ Ludo: Ken je eigenlijk iemand die, ondanks de negatieve adviezen, toch lpg heeft laten inbouwen in de S40/V50 serie?
de eigenaren niet allemaal persoonlijk, maar heb er al verschillende gezien.
vorige week ook de nieuwe C70 met Vialle LPi. :D

Geplaatst: 18.07.2006 - 12:49
door Maurice Pierik
Volvo verkoopt natuurlijk liever Bi-Fuel of Flex-fuel modellen dan achteraf LPi, lijkt me.
Beetje commercieel denken is niet vreemd.

Geplaatst: 18.07.2006 - 12:58
door bart simpson
Maurice Pierik schreef:Volvo verkoopt natuurlijk liever Bi-Fuel of Flex-fuel modellen dan achteraf LPi, lijkt me.
Beetje commercieel denken is niet vreemd.
Volvo levert uitsluitend nog maar CNG (aardgas) Bi-fuel en levert in Nederland in het geheel geen flexfuel, dus die stelling gaat niet op.

Geplaatst: 18.07.2006 - 13:11
door Okke
Ludo schreef:zucht...,
voor de zoveelste keer : laat je lpg installatie inbouwen door een vakman, dan gaat dat werkelijk en wel degelijk goed.
met vakman bedoel ik dus iemand die zijn vak kent en weet waar hij mee bezig is.
dus niet zomaar iemand die lpg kan plaatsen.
Ben ik helemaal met je eens Ludo. En ook ik wil op lpg blijven rijden. Maar waarom trekt Volvo dan de fabrieksgarantie in (net als bij Toyota, overigens). Als iemand, zoals nu Joop, dit overweegt, dan is het toch belangrijk om 'm dit te vertellen?
Ludo schreef: de eigenaren niet allemaal persoonlijk, maar heb er al verschillende gezien.
vorige week ook de nieuwe C70 met Vialle LPi. :D
Ben benieuwd hoe het gaat, en met name bij welke motoren. Ik ben zeker een voorstander!

Geplaatst: 18.07.2006 - 15:44
door Battlecruiser
Waarom zou iemand zo stijfkoppig zijn om tóch lpg in te bouwen als de fabrieksgarantie dan vervalt?
Is dat een eenzame prestigestrijd met het Volvo-Ford-concern; onwetendheid over garantiebepalingen; mij-overkomt-het-niet-syndroom; of...

Geplaatst: 18.07.2006 - 15:46
door V480-S60
Eerst iets vooraf.
Ik ben niet anti LPG. Helemaal niet, het is nog altijd een zeer schone brandstof. En dat verdient promotie.

Waarom zou je de gok nemen om een bij een nieuwe S40 of welke nieuwe VOLVO dan ook achteraf LPG in te bouwen. LPG is niet zo goedkoop als het op het eerste gezicht lijkt.
Daarnaast: VOLVO geeft GEEEEEEN fabrieksgarantie meer als je het doet. en dat is al vaker gezegd!

Oke ik weet dat er specialisten zijn die goed inbouwen en misschien wel garantie geven. Maar bij VOLVO hoef je daarvoor dus niet aan te komen.

VOLVO heeft fabeltastische dieselmotoren. Dus dat is ook allang geen reden meer om naar een VOLVO op LPG over te stappen.

Maar ieder moet zelf weten wat ie wil. Maar denk echt goed na voordat je een nieuwe VOLVO achteraf op LPG wilt zetten.



Zegt V480-V40 die hoopt dat de Nederlandse regering nu eindelijk eens werk gaat maken van echt alternatieve brandstoffen.

Geplaatst: 18.07.2006 - 15:50
door Battlecruiser
Ik heb 24 jaar op lpg gereden voordat ik op benzine overschakelde. LPG had maar één voordeel: lage prijs (die voor een groot deel door de MRB teniet gedaan wordt) en heel veel nadelen, waarvan die dikke gastank in je kofferbak de ergste is. Natuurlijk kan je zo'n babytankje in je kofferbodem inbouwen, maar dan moet je elke dag tanken en je hebt geen fatsoenlijk reservewiel (leuk als je 's nachts naar je vakantieadres rijdt en je spuitbusje doet het niet).

Als ik een volgende Volvo ga kopen kijk ik eerst naar diesel en misschien nog eens naar benzine. Diesel is niet meer zo traag als vroeger en is prijstechnisch (inclusief restwaarde van de auto!) zeker zo gunstig als LPG.

Geplaatst: 18.07.2006 - 15:59
door bart simpson
Naast het geen-garantieverhaal is de restwaarde een probleem, laat nu niemand aankomen met het vermoeden dat dat wel meevalt want dat is niet zo, een nieuwe (zeg maar tot een jaar of 2) Volvo met achteraf gas is een onverhandelbaar object geworden.
Dus gas in een S40/V50? waar begin je aan....

Geplaatst: 18.07.2006 - 19:35
door Ludo
V480-V40 schreef:Daarnaast: VOLVO geeft GEEEEEEN fabrieksgarantie meer als je het doet. en dat is al vaker gezegd!
hier in Belgie zijn er zat dealers die daar geen moeite mee hebben.
waarom dat in Nederland anders is weet ik niet, zal wel €€ gerelateerd zijn...
bart simpson schreef:Naast het geen-garantieverhaal is de restwaarde een probleem, laat nu niemand aankomen met het vermoeden dat dat wel meevalt want dat is niet zo, een nieuwe (zeg maar tot een jaar of 2) Volvo met achteraf gas is een onverhandelbaar object geworden.
hier precies hetzelfde, een gasauto is hier doorgaans sneller weg dan eenzelfde benzine versie.
zoek maar eens een lpg auto bij eender welke dealer.
bart simpson schreef:Dus gas in een S40/V50? waar begin je aan....
bwa, hetzelfde zou je kunnen zeggen waarom een diesel.
het gros van de bevolking doet amper 10-15.000km/jaar. :roll:

verder ben ik het hier wel mee eens:
Battlecruiser S80 schreef: Diesel is niet meer zo traag als vroeger en is prijstechnisch (inclusief restwaarde van de auto!) zeker zo gunstig als LPG.
V480-V40 schreef:Maar ieder moet zelf weten wat ie wil.

Geplaatst: 18.07.2006 - 19:47
door bart simpson
Ludo schreef:
V480-V40 schreef:Daarnaast: VOLVO geeft GEEEEEEN fabrieksgarantie meer als je het doet. en dat is al vaker gezegd!
hier in Belgie zijn er zat dealers die daar geen moeite mee hebben.
waarom dat in Nederland anders is weet ik niet, zal wel €€ gerelateerd zijn...
bart simpson schreef:Naast het geen-garantieverhaal is de restwaarde een probleem, laat nu niemand aankomen met het vermoeden dat dat wel meevalt want dat is niet zo, een nieuwe (zeg maar tot een jaar of 2) Volvo met achteraf gas is een onverhandelbaar object geworden.
hier precies hetzelfde, een gasauto is hier doorgaans sneller weg dan eenzelfde benzine versie.
zoek maar eens een lpg auto bij eender welke dealer.
bart simpson schreef:Dus gas in een S40/V50? waar begin je aan....
Gezien de soms wel erg grote verschillen tussen de Belgische en Nederlandse situaties stel ik hierbij voor een apart Belgisch Volvo forum te starten.

Fabrieksgarantie is fabrieksgarantie, zelfs in Belgie en als Volvo AB in Zweden die garantieclaim op een cilinderkop door lpg gebruik altijd afwijst (zoals het bij Nederlandse dealers ook/wel altijd gebeurt) is het gedaan met uw claim.
Een jonge gasVolvo is in Nederland toch echt onverhandelbaar, je afschrijving is op de kale auto al substantieel groter als op een auto zonder lpg en je installatie blijkt "weggegooit geld"..... maar het blijft iemands eigen keuze.

Geplaatst: 18.07.2006 - 21:57
door Ludo
bart simpson schreef: Gezien de soms wel erg grote verschillen tussen de Belgische en Nederlandse situaties stel ik hierbij voor een apart Belgisch Volvo forum te starten.
nou, zo groot zijn die verschillen denk ik toch niet.
als je alleen al op dit forum kijkt, zie je dat in NL ook iedereen een dikke auto wil die nagenoeg niets mag kosten, zowel in aaschafprijs als onderhoud...
liefst nog geld toe krijgen. :lol:
bart simpson schreef: ..... maar het blijft iemands eigen keuze.
precies, en "ons geleuter" hier was volgens mij niet de doelstelling van Joop58 die dit topic gestart heeft, anders had ie dat toch wel vermeld, toch?.
de vraag was of het kán, dus los van garantie en wat nog allemaal is ja daarop het antwoord. :wink:

Geplaatst: 18.07.2006 - 22:02
door bart simpson
Het antwoord is 2 ledig, het kan in principe wel maar niet met een originele installatie en realiseer je de nadelen.

LPG S40 V50

Geplaatst: 18.07.2006 - 22:06
door XC70 OR
Zouden al die Duitse S40's en V50's met LPG (achteraf ingeb.) zo veel anders zijn als de auto's die in NL worden geleverd?
Daar worden ze zelfs met een jaar Volvo dealer garantie aangeboden.
Maken ze ze extra slecht voor de NL markt?
Oftwel LPG kan WEL in de S40 V50 het is aleen niet makkelijk.

Zie hier een specialist in duitsland
http://www.mobile.de/cgi-bin/homepageSe ... tnerHead=1

Geplaatst: 18.07.2006 - 22:12
door bart simpson
Daar staan Volvo's met een Prins installatie, maar niet met iets vanuit Volvo, als Volvodealer staat het je altijd vrij om dat (of ieder ander) risico te willen lopen, verwacht alleen niets van een fabrikant of importeur bij een dure tegenvaller is mijn boodschap, en jouw gasinbouwer is dan (ineens) ook niet thuis.
@XC70 OR, jij zal het vast wel weer beter weten.

Geplaatst: 18.07.2006 - 22:16
door Ludo
bart simpson schreef:... verwacht alleen niets van een fabrikant of importeur is mijn boodschap.
je hebt daar 100% gelijk in Bart, heb ik nog al enkele keren vermeld.
daarom zeg ik ook altijd dat als je toch voor lpg wil gaan, kijk dan niet op een 100 of 200 €uro, maar doe het meteen goed (lees weer: vakman).
zo hoef je geen aanspraak te maken op garantieclaimen. :wink: