Aankoop S40 1.9TDI
Geplaatst: 15.02.2015 - 19:03
Hallo Iedereen,
mijn vader heeft sinds een aantal dagen een S40 1.9TDI gekocht uit 2003 dus een Phase III, vanmiddag de radio vervangen en naar veel gedoe de elektrische antenne (oude wat beschardigd in de wasstraat). De originele plug kon ik niet gebruiken omdat het een antenne uit een 850 was, dus moet alles door knippen. Maar afijn het zit er nu allemaal in en het werkt.
Ik had een aantal vragen betreft de motor en wat opties. Het koelvloeistof reservoir blijft onderdruk staan (ook bij een koude motor), is dat normaal of mankeert er iets aan het systeem, er komt echt behoorlijk wat druk op te staan namelijk, misschien een kleinigheidje of normaal, maar ik wil het graag zeker weten.
Verder zit het motor compartiment erg dicht gebouwd, weet iemand toevallig hoe je bij de lampen in de koplampen kan komen? Ook zit er een slang (volgens mij koelvloeistof) tegen de zwarte kap op het blok aan, dit lijkt wat in de slang te schuren, zien er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ook heeft de auto een beetje schade aan de rechter spatbord en hierdoor is waarschijnlijk het ruitenvloeistof tankje geraakt, is dat tankje makkelijk te vervangen of moet er dan van alles los gehaald worden?
De koppeling van de auto zit erg hoog naar mijn idee, maar is dat standaard bij deze auto's of niet, mijn S70 is veel lager gekoppeld en komt vrij vlot vanaf de vloer al op, ook heb ik het idee dat de remmen iets verder ingetrapt moeten worden, verder is er op het rijgedrag niks aan te merken en werken de pedalen verder wel zoals het hoort.
Ik hoor het graag van jullie mocht iemand wat tips of oplossingen hebben!
Alvast bedankt!
mijn vader heeft sinds een aantal dagen een S40 1.9TDI gekocht uit 2003 dus een Phase III, vanmiddag de radio vervangen en naar veel gedoe de elektrische antenne (oude wat beschardigd in de wasstraat). De originele plug kon ik niet gebruiken omdat het een antenne uit een 850 was, dus moet alles door knippen. Maar afijn het zit er nu allemaal in en het werkt.
Ik had een aantal vragen betreft de motor en wat opties. Het koelvloeistof reservoir blijft onderdruk staan (ook bij een koude motor), is dat normaal of mankeert er iets aan het systeem, er komt echt behoorlijk wat druk op te staan namelijk, misschien een kleinigheidje of normaal, maar ik wil het graag zeker weten.
Verder zit het motor compartiment erg dicht gebouwd, weet iemand toevallig hoe je bij de lampen in de koplampen kan komen? Ook zit er een slang (volgens mij koelvloeistof) tegen de zwarte kap op het blok aan, dit lijkt wat in de slang te schuren, zien er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ook heeft de auto een beetje schade aan de rechter spatbord en hierdoor is waarschijnlijk het ruitenvloeistof tankje geraakt, is dat tankje makkelijk te vervangen of moet er dan van alles los gehaald worden?
De koppeling van de auto zit erg hoog naar mijn idee, maar is dat standaard bij deze auto's of niet, mijn S70 is veel lager gekoppeld en komt vrij vlot vanaf de vloer al op, ook heb ik het idee dat de remmen iets verder ingetrapt moeten worden, verder is er op het rijgedrag niks aan te merken en werken de pedalen verder wel zoals het hoort.
Ik hoor het graag van jullie mocht iemand wat tips of oplossingen hebben!
Alvast bedankt!