S70 Paar aankoopvragen
Geplaatst: 25.02.2015 - 16:23
Ik kijk rond (Marktplaats, Autoscout) naar een S70 < 250.000 KM incl. onderhouds historie.
Ik heb jaren automaat gereden en vind dat uitermate relaxed. Nu sprak ik een 850 rijder die mij ongevraagd het volgende vertelde:
Kijk uit met S70 automaten want die zouden bij een "terug schakel actie" (zonder kick down) af en toe van b.v. z'n 4 naar z'n 2 schakelen en dat dan bij relatief hoge snelheid waardoor de motor en de bak op z'n donder zou krijgen. Je zou verder bij testrijden niets aan die bak merken. Ik heb nog nooit van zoiets gehoord anders dan dat een automatenbak niet in orde zou zijn. Wat mij betreft vaag verhaal.
Vraag: Klopt dit wel? Komt dit relatief vaak voor? C.q. tweedehands S70 automaat minder betrouwbaar dan schakelbak?
Vraag2: Verbruik op kleine stukkies (b.v. 3 Km incl. 10 van die rot drempels)
Vraag 3: Wederom iets waar ik nog nooit van gehoord heb. Nokkenas sensor of iets als BDP sensor werd geadviseerd om eigenlijk meteen bij aankoop te (laten) vervangen. (Rond 250.000). Klopt dit?
Vraag 4: Ik zoek de gewone 2,5 zonder turbo. Nu kreeg ik ook nog te horen dat de 170 PK 20 klepper aan te raden zou zijn. "Die was veel beter. De andere was met 140 PK net aan voor dat gewicht". Mening? Dank. Ik zie toch heel veel 140 PK's.
Vraag 5: Andere adviezen. Pretendeer te weten waar ik op moet letten, maar misschien nog specifieke S70 aandachtspuntjes?
Ik heb jaren automaat gereden en vind dat uitermate relaxed. Nu sprak ik een 850 rijder die mij ongevraagd het volgende vertelde:
Kijk uit met S70 automaten want die zouden bij een "terug schakel actie" (zonder kick down) af en toe van b.v. z'n 4 naar z'n 2 schakelen en dat dan bij relatief hoge snelheid waardoor de motor en de bak op z'n donder zou krijgen. Je zou verder bij testrijden niets aan die bak merken. Ik heb nog nooit van zoiets gehoord anders dan dat een automatenbak niet in orde zou zijn. Wat mij betreft vaag verhaal.
Vraag: Klopt dit wel? Komt dit relatief vaak voor? C.q. tweedehands S70 automaat minder betrouwbaar dan schakelbak?
Vraag2: Verbruik op kleine stukkies (b.v. 3 Km incl. 10 van die rot drempels)
Vraag 3: Wederom iets waar ik nog nooit van gehoord heb. Nokkenas sensor of iets als BDP sensor werd geadviseerd om eigenlijk meteen bij aankoop te (laten) vervangen. (Rond 250.000). Klopt dit?
Vraag 4: Ik zoek de gewone 2,5 zonder turbo. Nu kreeg ik ook nog te horen dat de 170 PK 20 klepper aan te raden zou zijn. "Die was veel beter. De andere was met 140 PK net aan voor dat gewicht". Mening? Dank. Ik zie toch heel veel 140 PK's.
Vraag 5: Andere adviezen. Pretendeer te weten waar ik op moet letten, maar misschien nog specifieke S70 aandachtspuntjes?