Pagina 1 van 2
V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 01:02
door Swisskid
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 07:49
door rsnhakan
Een T6 is dus geen benzinemotor?
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 09:42
door Swisskid
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is een T6 WEL een benzinemotor...
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 11:35
door lint
Volgens mij is een T6 een benzinemotor.
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 11:54
door Carfreak
Anders heette hij wel D6...
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 12:58
door rsnhakan
Ik weet ook wel dat een T6 een benzinemotor is. Citaat uit het artikel: "Maar die rijden dan ook niet in de D2 versie maar in de sterkere benzineversies (tot 245 pk)."
Een T6 heeft meer dan 245 pk en was gewoon leverbaar voor de V70. Blijkbaar is op dit moment de T6 even niet leverbaar, maar dat terzijde.
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 13:27
door Swisskid
De Volvo V70 T6 is al een tijd niet meer leverbaar,en zal ook niet meer komen aangezien Volvo besloten heeft om motoren met maximaal 4 cylinders te gebruiken. Dat geldt ook voor de huidige T5 met 245 pk.
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 14:39
door René D
Waar komt de stelling vandaan dat de T 6 geen benzine motor is?
Volgens mijn alleen een citaat van een forum lid.
Het artikel gaat over op dat moment leverbare modellen.
De T 6 is laten we eerlijk zijn een verouderd blok.
De huidige 2.0 blokken zijn bijna even sterk maar wegen stukken minder.
Plus de uitstoot waar ze ook op afgerekend worden maakt de keus snel gemaakt voor de fabriek.
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 01.03.2015 - 14:41
door rsnhakan
Gelukkig bestaat er nog een viercilinder T6 met motorcode B4204T9. Ik ga er van uit dat deze ook in de V70 bechikbaar komt.

Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 02.03.2015 - 19:49
door janvanmeer
Hier wil ik natuurlijk ook wel mijn ervaringen neerzetten. De 1.6D motor ken ik vrij goed. In de vorige V50 400.000 km gelopen. Nooit probleem mee gehad, niks stuk... wel binnen elke 10.000 olie en filterwissel ....geen roetfilter.. verbruik 1 / 20.
Nu V70 met dezelfde motor (D4164T), met roetfilter. Auto van 4 jaar jong. Drive uitvoering, verbruik 1/21
Wat in de test staat is heel subjectief. Mijn V70 weegt geen bijna 1500 kg. Deze weegt 1668 kg met halve tank diesel. Gewogen op brug.
Rijden niet te vergelijken met V50...Heb summum uitvoering met leder, stoelverwarming, xenon, adaptieve bochtverlichting, el. kanteldak en ga zo maar door. Met cc aan op 100 is glijden over de weg.
Zal zeker niet motorisch te vergelijken zijn met een D5 maar kan goed mee.
Wel ff wennen aan de wegenbelasting van bijna €1800,--
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 02.03.2015 - 21:25
door BlackcurrantV70
Jullie wonen echt in het verkeerde land om auto te rijden, ik heb net mijn wegenbelasting voor mijn XC70 D3 AWD binnen gekregen, 560 euro voor een jaar....daar wil ik geen D2 voor rijden....
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 02.03.2015 - 21:36
door dbosker
Kan nog mooier hoor - EUR 350,--/jaar voor de V60 D5 AWD
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 02.03.2015 - 21:40
door BlackcurrantV70
handgeschakeld zeker ?

Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 02.03.2015 - 21:57
door evert65
tssss ik moet maar gaan emigreren
120 per maand! op gas , G3
maar tja , al die delcaraties van onze politici moeten ook betaalt worden he
voor wat hoort wat zullen we maar denken

Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 02.03.2015 - 22:08
door Marcnij
BlackcurrantV70 schreef:
Jullie wonen echt in het verkeerde land om auto te rijden, ik heb net mijn wegenbelasting voor mijn XC70 D3 AWD binnen gekregen, 560 euro voor een jaar....daar wil ik geen D2 voor rijden....
D2 of D3 maakt voor de wegenbelasting niet (veel) uit.
In NL is wegenbelasting naar gewicht en brandstofsoort.
Aanschafbelasting (BPM) is naar CO2 uitstoot, en zeer progressief.
Maar je hebt wel gelijk, het NL belastingstelsel is niet echt auto vriendelijk

Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 03.03.2015 - 07:51
door OGA244
ook de reden dat het met de autoverkopen niet heel geweldig gaat
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 03.03.2015 - 10:53
door Fulaks
BlackcurrantV70 schreef:
Jullie wonen echt in het verkeerde land om auto te rijden, ik heb net mijn wegenbelasting voor mijn XC70 D3 AWD binnen gekregen, 560 euro voor een jaar....daar wil ik geen D2 voor rijden....
Voor de mijn D4 is de jaarlijkse verkeersbelasting 401,41 € inclusief gemeentelijke opcentiemen. Belasting op inverkeerstelling (éénmalig) was 93 €.
De bespreking van de D2 die TS aanhaalt kan ik wel smaken. Een D2 in een V70 heb ik eens als vervangwagen gehad en dat reed toch verbazend goed in stadsverkeer, door de aangepaste bakverhoudingen (vermoed ik) komt hij vlot van z'n plaats. Op de autostrade is de puf er dan wel wat uit, maar je kan zeker goed mee met het verkeer. Mijn referentiekader was toen wel een getunede 2.4D met 220 PK en 400 Nm, en dan ben je wel wat verwend. Met een volgeladen D2 richting Alpen zal echt wel lukken, maar net zoals Ivo leg ik graag de wat extra cash op tafel om tijdens zo'n reis ook nog wat "freude am fahren" te beleven.
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 03.03.2015 - 14:08
door Swisskid
dbosker schreef:
Kan nog mooier hoor - EUR 350,--/jaar voor de V60 D5 AWD
Maar het kan
nog mooier hoor. Ik betaal: CHF 326,--/ jaar voor een V70 D4 GT8... Dat is omgerekend: EUR 304,--/jaar...

.
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 03.03.2015 - 15:17
door Fulaks
Tja, in het land van de Toblerone kan ik nog wel een aantal zaken opnoemen die beter/mooier zijn dan in de lage landen. Lucky you !
Re: V70 D2 Rijtest
Geplaatst: 03.03.2015 - 18:50
door BlackcurrantV70
Maar jou D4 heeft maar 4 cylinders
Voor die extra cylinder betaal ik graag 200 euro/jaar meer (zolang ze nog 5 cyl maken....)
Anyway, Urbanus zou zeggen "we wijken af, we wijken af"
