Pagina 1 van 2

Verschil 2.0 en 2.0t??

Geplaatst: 19.07.2006 - 13:21
door Guestuser
Wie kan mij de verschillen vertellen tussen de 2.0 en 2.0t uit 2001
phase 2 dus

Geplaatst: 19.07.2006 - 13:36
door bart simpson
Een 2.0 T is een lagedrukturbo, die heeft een veel mooiere loop, een beter geluid en een heel veel beter koppel, niet eens nadenken over een 2.0i

Geplaatst: 19.07.2006 - 13:40
door Guestuser
dat bedoelde ik niet met mijn vragen ik bedoel wat de de vershillen in de motor??? dus de injectors en de zuigers wat is het verschil??

Geplaatst: 19.07.2006 - 13:47
door bart simpson
Dan was je vraagstelling wat onduidelijk, ik pas verder.

Geplaatst: 19.07.2006 - 15:43
door NOS
alleen een turbo. Verder is het dezelfde motor. kijk maar eens bij de carbase van autoweek

Geplaatst: 19.07.2006 - 19:53
door CeeBee
Maar toch niet helemaal, je kan dus niet zomaar even een turbo op dat ongeblazen blok schroeven.

Geplaatst: 19.07.2006 - 20:06
door menjo
De compressie verhouding is al heel anders inderdaad, dus er zullen vast andere zuigers of kortere zuigerstangen in zitten. Op z'n minst.

Geplaatst: 19.07.2006 - 20:40
door NOS
Tuurlijk, maar in de basis is het dezelfde motor; zelfde inhoud en boringXslag

Geplaatst: 19.07.2006 - 20:43
door bart15
Miss andere cilinder kop ivm die compressie verhoudingen..

Evt andere nokkenassen nog maar dat kan ik je niet vertellen.

Geplaatst: 19.07.2006 - 20:44
door NOS
Dat kan idd

Geplaatst: 19.07.2006 - 23:34
door Maurice Pierik
menjo schreef:De compressie verhouding is al heel anders inderdaad, dus er zullen vast andere zuigers of kortere zuigerstangen in zitten. Op z'n minst.
Die zuigerstangen zullen niet korter zijn, want de slag is immers gelijk. De drijfstangen en lagers kunnen wel zwaarder uitgevoerd zijn. Ik mag aannemen dat de bovenzijde van de zuigers een wat grotere uitsparing hebben bij de 2.0T om zo tot een lagere compressieverhouding te komen.
Maar dat weet ik allemaal niet zeker.
Naast nogal wat meer onderdelen zal de eindreductie anders zijn, omdat deze lagedrukturbo al bij lage toerentallen goed oppakt. En volgens mij werden er op de Turbo's altijd Volvo-bakken toegepast en bij de atmosferische modellen eerst Renault-bakken en later Volvo-bakken.
Nou ja, ga er maar van uit dat er nogal wat meer dingen anders zijn dan slechts een turbo, intercooler en dikkere bandjes!

Geplaatst: 20.07.2006 - 13:47
door Guestuser
mijn s40 is al uitgevoerd met die volvo-bakken
vriend van me heeft pas op een 1.4 polo een turbo gebouwd!
nou willen we dit ok bij mijn wagen gaan doen!!!
turbo en chippen!
maar als ik dus de lagers, zuigers en nokkenas vervang ben ik klaar???
is het computersysteem niet andrs???

Geplaatst: 20.07.2006 - 13:55
door menjo
Volgens mij hebben alle phase 2 motoren het EMS2000 motormanagement. Maar weet ik neit zeker.

Geplaatst: 20.07.2006 - 13:55
door CeeBee
Ook dat is anders, je computer weet natuurlijk straks niet dat er een turbo opzit.
Zal niet mee vallen om het te latren draaien.

Alles wat aan de aan de draadboom verbonden is van die 2.0t zal je ook moeten overzetten.

Regel een sloper 2.0t en lepel het hele blok erin, dan heb je uitlaat , inlaat ,versn.bak, motorsteunen, aandrijfassen, heel de bende compleet.
Neem er natuurlijk wel eentje met achterschade. 8)

Geplaatst: 20.07.2006 - 13:58
door Guestuser
CeeBee schreef:Ook dat is anders, je computer weet natuurlijk straks niet dat er een turbo opzit.
Zal niet mee vallen om het te latren draaien.

Alles wat aan de aan de draadboom verbonden is van die 2.0t zal je ook moeten overzetten.

Regel een sloper 2.0t en lepel het hele blok erin, dan heb je uitlaat , inlaat ,versn.bak, motorsteunen, aandrijfassen, heel de bende compleet.
Neem er natuurlijk wel eentje met achterschade. 8)
haha ja dat begrijp ik!!
heeft er iemand als zoiets gedaan op het forum???
wat kost een twede hands blok met niet te veel kilometers ongeveer??

Geplaatst: 20.07.2006 - 14:03
door menjo
Maurice Pierik schreef:
menjo schreef:De compressie verhouding is al heel anders inderdaad, dus er zullen vast andere zuigers of kortere zuigerstangen in zitten. Op z'n minst.
Die zuigerstangen zullen niet korter zijn, want de slag is immers gelijk.
De slag wordt toch bepaald door de krukas? Als je de zuigerstang korter maakt wordt de compressie lager en de cilinderinhoud blijft gewoon gelijk (de grootte van de ruimte boven de zuiger wordt groter => lagere compressie).

Geplaatst: 20.07.2006 - 15:44
door CeeBee
Denk dat het totaal plaatje op minstens €3000 uitkomt.
Een kaal ruilblok kost je al 1500.

Geplaatst: 20.07.2006 - 15:52
door zillion
Dan kun je beter een echte 2.0T of een T4 kopen, met bijkomend voordeel dat je veel vermogen hebt, zonder dat je er een hele blok voor om moet gooien. Plus als je het inlaat traject en uitlaat traject aanpast met een snelle chip ben je net zo duur uit, maar je ben net iets exclusievers.

Als je een ongeblazen motor zoveel aanpassingen verricht, moet er volgens mij toch nog geexperimenteerd worden om alles op elkaar af te stemmen met de nodige kosten en eventuele mislukkingen.

Maar goed iedereen heeft zo zijn meningen en oplossingen,
getuige Full-Speed in Rosmalen ieder jaar.

Geplaatst: 20.07.2006 - 16:35
door CeeBee
Alles kan, ligt er alleen aan wat je er aan uit wil geven.

Geplaatst: 25.07.2006 - 21:21
door Bottleneck
Weet iemand de verschillen in prestaties van een 2.0 en een 2.0T (niet-gechiptuned)? Dus naast rijvaardigheid ook acceleratie, koppel, etc. En zit er nog verschil tussen de 2.0T en T4? Ik kan het zo snel niet vinden, en zit te denken om over te stappen op een turbo.