Pagina 1 van 12

Alles over modeljaar 2016

Geplaatst: 04.03.2015 - 13:15
door Walter
Door Google vertaald uit een Zweeds persbericht Uiteraard is er niet bekend wat er hiervan overblijft voor de Nederlandse markt.

De Volvo V70, XC70 en S80 nu als Classic cars - Alle motoren zijn 'Made by Skövde "

Toen Volvo Cars lanceert Model 16 is het programma voor 40,60,70 en 80-serie in een nieuw tijdperk. De auto's krijgen veel nieuwe variaties op Volvo's technisch geavanceerde en zuinige nieuwe viercilindermotor familie - "Made By Skövde". Dat betekent dat 35 groene auto's. Daarnaast is de Classic versies van de Volvo V70, XC70 en S80. Zijn laatste modeljaar auto's worden meer opgewaardeerd dan ooit.
-Met Onze nieuwe motoren, nemen we een grote stap voorwaarts. We gaan van acht motor gezinnen in een. Klanten krijgen iedereen, ongeacht welke versie ze kiezen, de nieuwste technologie met geavanceerde technologie niveaus, dezelfde geavanceerde technologie overladen, wrijving optimalisatie, In-Art-brandstofinjectie en 30-90 kilo lichter motoren. Het brandstofverbruik wordt gemiddeld met 35 procent, zegt Johan Hallnéus, hoofd van de aandrijflijn ontwikkeling bij Volvo Cars.
De nieuwe gepatenteerde Drive E-motoren werd al gelanceerd afgelopen winter in 2013 in een diesel en een benzine versie. Ze hebben meerdere prijzen gewonnen en trok klanten verdiende waardering. Maar met de Model 16 zal dus meer nieuwe varianten en wijzigingen van reeds begonnen met de motoren. Het volledige motorengamma omspant 120-306 hästkrafter.För 40 60,70 en 80 auto's is ongeveer 35 groene auto's. Met de Volvo XC90 T8, Volvo Cars heeft een totaal van 36 groene auto's in haar assortiment.
 
De stichting is een veel voorkomende motorblokken zowel diesel en benzine varianten. Het slagvolume is 1.5 of 2 liter. Er zijn drie niveaus van overladen: enkele turbo, dual-stage turbo compressor en turbo. Naast de bestaande acht-traps automatische transmissie met Eco + voortduwen, een nieuwe zestraps automatische transmissie ook met Eco + en vrijloop.
Voor benzinemotoren zijn T2 op 122 pk, T3 met 152 pk, T4 met 190 pk, T5 met 245 pk en T6 met 306 pk.
Aan de diesel kant, D2 met 120 pk, D3 met 150 pk. Als u kiest voor automatische transmissie wordt de nieuwe zes-snelheid voor deze varianten. D4 is nu opgewaardeerd naar 190 pk. D5 heeft 225 pk. Voor beide motoren in de åttastegade automatische transmissie.
- Onze Drive E-motoren worden geprezen omdat ze zo stil en trillingsvrij. Het biedt een ontspannen rijden. De 35 procent lager verbruik - T6 - zijn beste in zijn klasse. Er is veel waar voor uw geld, zegt Johan Hallnéus en vervolgt:
Zullen we enkele van de varianten kies ik de D2 V40 met 82 gram CO2-uitstoot. Het is ongelooflijk competitief. Een andere sterke variant D4 V40. Met zijn 190 pk, het heeft een brandstofverbruik van 3,1 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot van 85 gram.
Alle nieuwe Drive E-motoren voor model 16 aanmerking voor Euro 6. Zij zijn ook bedoeld om te worden toegevoegd aan de elektrificatie. De eerste auto met de hybride technologie, de Volvo XC90 T8 gebouwd op het nieuwe SPA-platform.
-Er Zijn van wereldklasse en opent mogelijkheden voor toekomstige modellen die gebouwd zijn op de SPA-platform. We zijn ook voortdurend gewerkt aan een verdere verfijning van onze motoren. Dit is om onze technologie te verbeteren en op te lossen Communie

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 04.03.2015 - 16:17
door Poolrev
Ik zie dat dit al is doorgevoerd in de Zweedse configurator. Ik ben benieuwd wat er daarvan doorkomt naar ons ook :-D .

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 04.03.2015 - 20:56
door Msuidgeest
Zoiets zag ik ook. Google translate van Zweeds via Chinees naar Nederlands ...

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 04.03.2015 - 20:57
door Msuidgeest
Maar al met al wel weer verbeteringen bij Volvo. We gaan het meemaken.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 05.03.2015 - 20:46
door Discovery
MY 2016 wordt dus het definitieve einde van de Ford motoren, alle 1.6T motoren verdwijnen en worden vervangen door 2.0 en 1.5 motoren. 1.5 is volgens mij 2.0 motoren met een kortere slag, zelfde trucje dus als bij de 2.0 D3/ 2.4 D5. En zoals verwacht nu dus ook D3 4-cilinder met 150 pk.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 05.03.2015 - 20:57
door V480-S60
1.5 zou wel eens de introductie van de langverwachte 3-cylinder kunnen zijn.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 05.03.2015 - 21:47
door jalex_h
V480-S60 schreef: 1.5 zou wel eens de introductie van de langverwachte 3-cylinder kunnen zijn.
Ehhhh, in de tweede zin wordt gesproken over viercilindermotor familie.......

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 01:12
door Thom
'Classic'..wat een naam, dat koopt niemand meer, behalve als er fors voordeel valt te behalen, maar dat is er nu al met de Nordic-uitvoeringen..

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 06:41
door V480-S60
jalex_h schreef:
V480-S60 schreef: 1.5 zou wel eens de introductie van de langverwachte 3-cylinder kunnen zijn.
Ehhhh, in de tweede zin wordt gesproken over viercilindermotor familie.......
U heeft gelijk. :o

En Classic is typisch Scandinavisch. Nordic is typisch voor de rest.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 08:47
door Walter
De kans dat je 'Classic' hier in de showroom zal zien is denk ik inderdaad klein. Wordt in Zweden al jaren gebruikt, net als wij vroeger Polar hadden

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 09:23
door V70/2.4D/2003
Geen 3-pittertjes?

HOEZEE, HOERA en tijd voor een polonaise!

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 11:29
door Poolrev
Ik zie in de Zweedse configurator wat vreemde dingen. De T3 & T4 met handbak zijn een 2.0 viercilinder, en met een automaat een 1.5 viercilinder, rarara...

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 13:34
door lint
V70/2.4D/2003 schreef: Geen 3-pittertjes?

HOEZEE, HOERA en tijd voor een polonaise!
Niet te snel juichen, die 3-pitters komen vast wel een keer, ook in de grotere Volvo modellen.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 14:31
door Mart van der Steeg
lint schreef:
V70/2.4D/2003 schreef: Geen 3-pittertjes?

HOEZEE, HOERA en tijd voor een polonaise!
Niet te snel juichen, die 3-pitters komen vast wel een keer, ook in de grotere Volvo modellen.
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :sick: :sick:

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 17:52
door lint
Ik hoop het ook niet maar ik vrees van wel op de langere termijn.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 17:55
door Mart van der Steeg
Dan wordt het uitkijken naar een Jaguar XF 3.0 V6 diesel.
Een koffiemolen heb ik al in de keuken.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 18:49
door Paul
Heeft Volvo überhaupt een 6cylinder Diesel gehad?

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 19:10
door V480-S60
Ken je klassiekers Paul. Alleen kwam hij van Volkswagen. 8)

De 240 GL D6
De 760 Diesel
De 740 TurboDiesel

Dit waren alle 6-cylinders.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 19:42
door Maurice Pierik
... en Volvo heeft al jareng eigen zescilinder diesels in de vrachtwagen modellen :)

Wel vreemd dat de T2 en T3 met handbak een 2.0 liter viercilinder krijgen, en dat de T2 en T3 met Geartronic aan een 1.5 viercilinder worden gekoppeld.

Re: Modeljaar 2016 V70, XC70 en S80

Geplaatst: 06.03.2015 - 21:40
door Lampo
Er zijn wel meer vreemde zaken aan de hand, zo is bij de V40 de 120 pk 2.0 liter D2 geïntroduceerd om weer in de 14% bijtellingscategorie te vallen, omdat de oude 1.6 niet aan de nieuwe CO2 normen kon voldoen.

Tijdens de Salon van Geneve is deze nieuwe 2.0 D2 met 120 pk ook aangekondigd voor de S60/V60 en ook daar is de CO2 uitstoot lager dan met de oude D2. Maar als ik naar de Zweedse configurator kijk, dan zie ik dat de CO2 uitstoot van de nieuwe 2.0 D2 in combinatie met de Powershift automaat juist omhoog is gegaan van 110 g/km naar 111 g/km. Dit zou betekenen dat deze in NL niet meer in de 20% bijtellingscategorie zou vallen... Worden die modellen speciaal voor NL gehomologeerd?

Overigens wordt de V60 met deze D2 ook een stuk sneller dan met de oude D2, dus ik ben benieuwd of ze deze nieuwe D2 ook nog in de V70 gaan hangen. Ik hoop het wel en dan het liefst onder de 110 g/km met Powershift ;-)