Startproblemen V70R aut
Geplaatst: 08.03.2015 - 12:53
Beste mensen,
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Mijn vrouw is nog steeds blij met haar V70R "pickup truck", maar we komen er met de dealers niet uit. Standaard onderhoud doen ze prima, maar ik ben nog geen Volvo dealer tegengekomen die 1. de techniek echt snapt en 2. zin heeft om de techniek te snappen. Maar goed, de auto startte tot 160.000km uitstekend zowel warm als koud (nu 186.000 km).
Het warm starten werd als eerste steeds moeilijker: wel ronddraaien, maar het duurde steeds langer tot hij aansloeg. Dat euvel sloeg later pas over naar koud starten dat nu steeds langer duurt en het lijkt alsof de auto soms eerst op 3 of 4 cilinders start en daarna de rest meetrekt. Het lastige is dat het probleem zich niet altijd voordoet, maar wel vaak.
De auto geeft (natuurlijk) geen foutcode, dus is er volgens de dealer niets aan de hand. De auto is verder helemaal tiptop, altijd dealer onderhouden, NL auto uit 2004, rijdt perfect, schakelt goed. Niks mee aan de hand.
Alles is doorgemeten (zeggen ze). Een vervuilde nokkenas sensor is vervangen. Er zit een nieuwe accu in. Door beide zaken leek het gevoelsmatig beter te gaan, maar het wordt eigenlijk alleen maar slechter op de langere termijn.
Van dit forum heb ik het volgende lijstje achterhaald (dat ook aan de dealer is voorgelegd):
- spanningsval tijdens het starten. Een slechte massa-verbinding is ook nog een mogelijkheid.
- een diode in de dynamo kan stuk zijn
- gasklephuis vervuild
- brandstofpomp / brandstof druk
- krukas sensor
- ETM
De dealer zegt: als een van deze zaken stuk is moet er ECHT een foutmelding in het systeem uitleesbaar zijn.
Iemand tips? Of een goed adres?
Bij voorbaat dank!
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Mijn vrouw is nog steeds blij met haar V70R "pickup truck", maar we komen er met de dealers niet uit. Standaard onderhoud doen ze prima, maar ik ben nog geen Volvo dealer tegengekomen die 1. de techniek echt snapt en 2. zin heeft om de techniek te snappen. Maar goed, de auto startte tot 160.000km uitstekend zowel warm als koud (nu 186.000 km).
Het warm starten werd als eerste steeds moeilijker: wel ronddraaien, maar het duurde steeds langer tot hij aansloeg. Dat euvel sloeg later pas over naar koud starten dat nu steeds langer duurt en het lijkt alsof de auto soms eerst op 3 of 4 cilinders start en daarna de rest meetrekt. Het lastige is dat het probleem zich niet altijd voordoet, maar wel vaak.
De auto geeft (natuurlijk) geen foutcode, dus is er volgens de dealer niets aan de hand. De auto is verder helemaal tiptop, altijd dealer onderhouden, NL auto uit 2004, rijdt perfect, schakelt goed. Niks mee aan de hand.
Alles is doorgemeten (zeggen ze). Een vervuilde nokkenas sensor is vervangen. Er zit een nieuwe accu in. Door beide zaken leek het gevoelsmatig beter te gaan, maar het wordt eigenlijk alleen maar slechter op de langere termijn.
Van dit forum heb ik het volgende lijstje achterhaald (dat ook aan de dealer is voorgelegd):
- spanningsval tijdens het starten. Een slechte massa-verbinding is ook nog een mogelijkheid.
- een diode in de dynamo kan stuk zijn
- gasklephuis vervuild
- brandstofpomp / brandstof druk
- krukas sensor
- ETM
De dealer zegt: als een van deze zaken stuk is moet er ECHT een foutmelding in het systeem uitleesbaar zijn.
Iemand tips? Of een goed adres?
Bij voorbaat dank!