Metallic lak anders behandelen ???

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Gasvandaal
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.02.2015 - 19:09
Locatie: Omg. Hoorn

Hallo

ik heb veel gelezen over detailen en zag in filmpjes eigenlijk alleen maar non metallic lakken. Vooral van de zwarte
auto's vaak met vale lak en met die enge *swirls* over de hele wagen 8-)
Mijn vraag is of er voor metallic lakken andere werkwijzen nodig zijn mbt : polish, quick detailer etc ?
En weet iemand of de Barents Blue Metallic kleurstelling voor het gebruik van produkten als een lichte of een donkere lak wordt gezien ?? :'(

BVD en met groet Paul
Laatst gewijzigd door Gasvandaal op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.0 T Aut 2006 160.000
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Volvo lak is vrij hard, dus als je gaat polishen is een DAP een erg fijn apparaat. Verder is er geen verschil in het standaard stappenplan:
De auto grondig wassen (gebruik 2 emmers) en spoelen, drogen, kleien, polijsten, wax/sealant.

Blue magic is overigens geen lichte kleur lak, succes met poetsen!

Tip: op dit forum heb ik alle knowhow op gedaan:
http://forum.carclean.nl
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Barentz Blue is lichter dan Magic Blue

laatste Volvo (960) verkocht
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Helemaal gelijk dick verkeerd gelezen. :)
Gebruikersavatar
Driven2Shine
Forumsponsor
Berichten: 1402
Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
Locatie: Huissen (naast Arnhem)
Contacteer:

De werkzaamheden op een metallic lak zijn vrijwel hetzelfde als op een non metallic lak.
het enige verschil wat zou kunnen zijn is dat er op de non metallic lak geen blanke lak is aangebracht waardoor correctie behalen iets makkelijker zou zijn.

De stappen van het wassen, kleien, polijsten en verzegelen blijven gelijk.
Gasvandaal
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.02.2015 - 19:09
Locatie: Omg. Hoorn

Hartelijk dank voor de reakties.
Blijft alleen de vraag staan : is Barents Blue Metallic een donkere of lichte kleur voor verwerking met produkten O-)
S60 2.0 T Aut 2006 160.000
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Wat voor producten zou je willen gebruiken? Barents blue is zeker geen lichte kleur. En als je het stappenplan aanhoudt is kleur niet van belang, tenzij je een soort van black hole wilt gaan gebruiken van poorboys. Dat zou ik niet doen op deze kleur. Verder zou ik steve van driven2shine even een mailtje sturen, die kan je goed helpen!
Gebruikersavatar
Millimetervreter.
5th Gear member
Berichten: 1337
Lid geworden op: 21.02.2015 - 12:59
Locatie: Oegstgeest

Hoi,

Barents Blue behandelen als een donkere lak het is al gezegd maar het enige verschil in behandeling van een donkere of lichte lak kan de glaze of een wax zijn.
Polijsten blijft uiteraard hetzelfde.
Op harde Volvo lakken valt het trouwens niet mee om met een dap correctie te halen...beter een Rupes of Flex, maar dat is allemaal weer een stapje hoger (waarschijnlijk).
Tegenwoordig heb je trouwens niet zoveel unilakken meer, bijna iedereen kiest voor metallic.
Ik weet niet wat je allemaal van plan bent om te gaan doen maar als je dat even aangeeft kan er ook gezegd worden of je de juiste volgorde of eventueel spullen gebruikt, hoewel iedereen wel een beetje zijn eigen voorkeuren heeft.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Gasvandaal
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16.02.2015 - 19:09
Locatie: Omg. Hoorn

Okay mannen ik ben eruit hartelijk dank voor jullie reakties ik ga nu mijn bestelling doen bij Steve en start met Shampoo :-)
S60 2.0 T Aut 2006 160.000
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”