Pagina 1 van 1
'automatisch' knipperlicht relais
Geplaatst: 19.07.2006 - 23:21
door paQ
Zijn er vervangings relais te krijgen voor volvo zodat het knipperlicht automatisch 3 keer knippert voor een baanwissel?
Geplaatst: 20.07.2006 - 10:59
door Battlecruiser
Daar ben ik ook heel benieuwd naar!
Geplaatst: 20.07.2006 - 11:13
door menjo
Conrad heeft keuze uit 2 universele systemen. Die moet je dus ergens tussen de schakelaar en de knipperlichten aansluiten. 30 of 60 euro zijn ze. Links plaatsen lukt niet maar de websiite van conrad is hier:
http://www.conrad.nl/
Geplaatst: 30.01.2008 - 06:45
door surfroy01
Heeft iemand er onderghand al ervaring mee, en is er niet een relais van volvo verkrijgbaar ipv dat conrad spul in te bouwen?
Geplaatst: 30.01.2008 - 13:27
door 480S60
Ik ben zeker ook benieuwd naar de ervaringen.
Geplaatst: 10.02.2008 - 11:37
door Trucker
Zo als gezegt is iets dergelijks te vinden bij
http://www.conrad.nl/
Topblink knipperrelais Bestnr.: 852470 - 89 en kost +/- €49.95
Geplaatst: 10.02.2008 - 20:13
door Miro1904
Ik zit ook al een tijdje te denken om dat Conrad relais in te bouwen. Maar waar vind ik het knipperlicht-relais in mijn V70 Classic? En wat is het verschil tussen de beide relais van Conrad?
Geplaatst: 10.02.2008 - 23:48
door Gast
Ze hebben daar ook een goedkopere
KNIPPERMODULE ONE TOUCH MT-200
Bestnr.: 852637 - 89. Prijs € 39,95
Weet niet of deze ook kan op een Volvo.
En....... het is nog steeds geen vervangingsrelais.

Geplaatst: 11.02.2008 - 22:00
door Ripley
Volgens de electrische schema's van de S40/V40 is het niet mogelijk om dit te bereiken met slechts een ander relais. De schakelaar in de hendel zit nml. direct in de stroomkring, dus hendel uit = knipper uit. Daar kan een ander relais niets aan doen.
Geplaatst: 16.02.2008 - 18:33
door Trucker
Miro1904 schreef:Ik zit ook al een tijdje te denken om dat Conrad relais in te bouwen. Maar waar vind ik het knipperlicht-relais in mijn V70 Classic? En wat is het verschil tussen de beide relais van Conrad?
Ik heb gehoort van mijn VolVo dealer dat de knipperlicht relais is geintergreerd in print achter de klokken van het dashbord
hoe dan het een ander te vervangen is is mij nog onduidelijk
Geplaatst: 16.02.2008 - 19:28
door paQ
Ripley schreef:Volgens de electrische schema's van de S40/V40 is het niet mogelijk om dit te bereiken met slechts een ander relais. De schakelaar in de hendel zit nml. direct in de stroomkring, dus hendel uit = knipper uit. Daar kan een ander relais niets aan doen.
tenzij het een relais is dat weet dat ie 3 keer moet knipperen.
VW heeft twee jaar terug een actie gehad met dit soort relais,
gingen op alle VW's van na 1997. Kostte 29 euro.
(vervangingsrelais dus)
Geplaatst: 19.02.2008 - 15:01
door fransb85
bij de v70 classic zit het knipperrelais volgens mij in de module van de alarmlichten onder de radio. daar tikt ie tenminste. denk dat ze daarvoor geen off the shelf vervanger hebben die met 1 aanraking knippert. maar misschien is er wel een fanatieke electrotechnicus met een volvo tik die die dingen maakt (wink)
Geplaatst: 19.02.2008 - 19:04
door Bart Giesen
Volgens mij is het geen vervangings-relais...
Geplaatst: 23.02.2008 - 21:45
door Miro1904
Het relais komt tussen het bestaande relais en de knipperlichten.
http://www2.produktinfo.conrad.com/date ... RELAIS.pdf
Geplaatst: 24.02.2008 - 14:00
door robertslaat
Nou, wie heeft er eentje ingebouwd en wat zijn de ervaringen??
Re: 'automatisch' knipperlicht relais
Geplaatst: 21.06.2017 - 22:54
door Midicijnman
Ik had in mijn V70 classic een relais van Volkswagen/Audi achter de alarmlichtschakelaar gebouwd en daarmee kon ik drie keer knipperen bij één keer aantikken. Zoek even op het volvo850forum.nl naar 'comfortschakeling knipperlicht'. Of dat ook op de N werkt weet ik niet, dat zou wel mooi zijn...
Re: 'automatisch' knipperlicht relais
Geplaatst: 21.06.2017 - 23:32
door Oceanracer
Dit topic is bijna 10 jaar oud. Behalve ik, heeft niemand nog dezelfde Volvo als in februari 2008. Vanwaar dan deze reactie?
Op de N werkt het trouwens niet, om even antwoord te geven op jouw opmerking, want die is canbus-gestuurd. Met een CFE werkt het dan weer wel, maar dan komt omdat die "inbreekt" op de lowspeed canbus.