Pagina 1 van 1

keuze probleem

Geplaatst: 14.03.2015 - 09:13
door elmo2
hoi,

Aangezien ik binnenkort meer ga rijden, ga ik mijn trouwe v70 classic 2.5t wegdoen.

Inruil hiervoor wil ik een V70 D5 alleen nu twijfel ik welk modeljaar ik voor zou moeten gaan.

Heb bijvoorbeeld 2 opties allebei automaat en ongeveer 350000km:
Een V70 uit 2003 D5 163pk geartronic, recent 5 nieuwe verstuivers
Een V70 uit 2006 D5 185pk met 6 vernellingen geartronic.

Prijs verschil is zo'n 1500,-

Waarom zou ik voor het ene of ander model kiezen?

Re: keuze probleem

Geplaatst: 14.03.2015 - 09:48
door kevinwalter
Ze zeggen dat het 2003 model zuiniger is. Het 2006 model heeft, vind ik persoonlijk, betere looks. Maar zal wel wat meer verbruiken.

Re: keuze probleem

Geplaatst: 14.03.2015 - 13:08
door OGA244
ik zou ook voor de 2003 gaan

Re: keuze probleem

Geplaatst: 14.03.2015 - 14:13
door HyperScarified
Voor mij ook de 2003 (paar maanden geleden zelf de overstap gemaakt van S60 D5 2006 naar V70 D5 2003). Het oude modeljaar ziet er inderdaad net wat minder 'modern' uit, maar maakt dit goed in verbruik en betrouwbaarheid: de 185 pk D5'jes hebben regelmatig last van vervuiling, met als gevolg dat je klepstoters en -tuimelaars kapot gaan. Dure reparatie.

Nieuwe verstuivers lijken mij overigens een mooie deal op de 2003: dat is toch een van de dure reparaties die je op enig moment mag verwachten.

Re: keuze probleem

Geplaatst: 14.03.2015 - 17:24
door Musicus
Ook ik zou kiezen voor de D5 uit 2003. Het blok heeft zich onderhand wel bewezen en is daarnaast zuiniger dan de 185pk versie.
Mocht je regelmatig naar Duitsland gaan, als de auto een retrofit roetfilter heeft krijg je gewoon een groene Umwelt sticker. En deze filter hoeft niet te regenereren met alle gevolgen van dien. Bij mij zit deze er al bijna 3 ton onder, zonder enige problemen.
Ik zou regelmatig de inlaatbuis van de EGR loshalen om deze schoon te maken. Daar komt flink wat prut in te zitten.

Geartronic kan ik je niet over adviseren, ik rijd een handbak. Ik geloof niet dat het slim is om bij deze kilometerstand voor de eerste keer de bak te gaan flushen.

Mijn S60 D5 uit 2002 staat inmiddels op 467000 zonder al te veel problemen.

Re: keuze probleem

Geplaatst: 15.03.2015 - 20:17
door elmo2
thanks voor de reacties.

Denk dat ik me eerst maar eens ga verdiepen in de onderhoudshistorie van de 2003. Heeft maar 2 eigenaren gehad dus dat moet niet al te moeilijk zijn.

Duitsland kom ik nooit dus verwacht daar geen problemen mee.

Re: keuze probleem

Geplaatst: 15.03.2015 - 20:50
door Jers3n
Musicus schreef:....
Mocht je regelmatig naar Duitsland gaan, als de auto een retrofit roetfilter heeft krijg je gewoon een groene Umwelt sticker. En deze filter hoeft niet te regenereren met alle gevolgen van dien. Bij mij zit deze er al bijna 3 ton onder, zonder enige problemen. .....
Kleine correctie, retrofit filter regenereert niet dmv het na-inspuiten van diesel zoals het type affabriek filter op de S60 (wat voor mogelijk voor problemen kan zorgen bij relatief veel korte ritten). Alle roetfilters regenereren namelijk, maar een retrofit filter doet dat, in tegenstelling tot een type affabriek roetfilter, onafhankelijk (dus zonder aansturing/sensoren/na-inspuiting).