Pagina 1 van 1
D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 09:33
door renehaarlem
D5 motor, kloppen bij stationair toerental
Wat is hier aan te doen?
toerental is rustig en stabiel op 700 toeren
Moet ik het zoeken in de verstuivers reinigen of...
Re: D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 09:40
door V70/2.4D/2003
Wat bedoel je met dat "kloppen"? Ik sla er niet echt op aan maar als hij klinkt alsof er een oude tractor staat te stampen mag je het zoeken in de buurt van de koppeling/vliegwiel.
Re: D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 10:52
door renehaarlem
V70/2.4D/2003 schreef:
Wat bedoel je met dat "kloppen"? Ik sla er niet echt op aan maar als hij klinkt alsof er een oude tractor staat te stampen mag je het zoeken in de buurt van de koppeling/vliegwiel.
Nee dat is het niet. Meer stevig trillen wat je ook voelt in het stuur. Maar het is er niet altijd. Buiten de auto is het niet opvallend
Re: D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 12:57
door dbosker
TS heeft een geartronic Ger, die hebben geen vliegwiel en koppeling.
Ik gok het op verstuivers.
Hoeveel km staat er op de klok?
Re: D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 13:21
door renehaarlem
dbosker schreef:
TS heeft een geartronic Ger, die hebben geen vliegwiel en koppeling.
Ik gok het op verstuivers.
Hoeveel km staat er op de klok?
Slechts 130.000 nu
Re: D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 13:46
door DannyB
Misschien de motorsteun(en) Bij mij is de achterste motorsteun overleden en ik heb dezelfde symptomen.
Kijk een linksvoor tussen de automaat en het subframerubber of er nog voldoende ruimte is.
Re: D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 14:20
door V70/2.4D/2003
geartronic

ook goedemorgen
Verstuivers, bij 130 K? Dat zal toch even niet waar zijn zeg!
Uitlezen al laten doen, dan zou er, zo de verstuivers ergens slecht zijn, iets uit moeten komen.
Re: D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 16:38
door renehaarlem
De auto is ruim een maand geheel uitgelezen en gecheckt op software updates bij een dealer. Niets naar voren gekomen wat niet in orde was (behalve een kapot lampje kentekenverlchting)
Preventief gooi ik er om dee zoveel tijd wel is een flesje diesel cleaner in om de sproeiers te reinigen en zie daarom wel wat in het motorsteunen verhaal. Nu ik er over nadenk is het ook erger als ik stil sta bij een afrit die naar boven toe loopt, een helling dus..
@danny waar moet ik precies kijken voor de steun?
Re: D5 kloppen bij stationair toerental
Geplaatst: 22.03.2015 - 18:21
door DannyB
Er zit tussen de 'automaat' en het subchassis een rubberdemper.daar moet een paar centimeter ruimte tussen de bak en het rubber zitten.
Je moet langs het linker wiel kijken.
Als er erg weinig ruimte tussen zit, kan dit ook een brom veroorzaken bij een bepaald toerental omdat de bak dan even het rubber raakt.
Je kunt het ook zien aan de bovenste motorsteun. De motor leunt dan naar het schutbord toe in de bovenste motorsteun.