Mijn 960
Geplaatst: 22.03.2015 - 14:09
Na Jaren een M-B W124 gereden te hebben, heb ik nu 'n 960. In eerste instantie voor erbij. Het was niet het plan, maar de handelaar accepteerde mijn lage bod...
Het is een 2.5i die origineel in Duitsland geleverd is. Een erg luxe auto: ECC, schuif/kanteldak, leer, automaat, elec verstelbare bestuurderstoel, LM velgen, etc. 'Gustav' (alle auto's hebben bij ons 'n naam) is in 2011 door een Youngtimer handelaar naar NL gehaald. Had toen ongeveer 110k km gelopen. Heeft voor mij in NL 1 zakelijke eigenaar gehad, die 'm met 210000 km op de teller ingeruild heeft bij de Youngtimer handelaar die 'm ook verkocht had.
Heel apart - in die pakweg 100000 km is er denk ik niets aan de auto gedaan. Ik vermoed geen onderhoud en nauwelijks gewassen. Terwijl er wel kinderen en een hond in geleefd hebben, de schrik van elke autofreak!
Gustav was dus toe aan 'n nieuwe distributie en moest hoog nodig in bad... Hij reed wel goed, geen rare geluiden en alles lijkt te werken (ECC nog niet zeker, te koud weer). Laag bedrag geboden, de 960 was van ons... Gelijk meegenomen en eerst maar eens gewassen...
Inmiddels bijna 1 maand verder. Distributie is door mijn garage vervangen (met alles wat daar zo bij hoort), zelf blokken voor vervangen en olie en olie filter. Moet wel ff terug naar mn garage - lekt 'n weinig koelvloeistof... Verder mee gereden en gepoetst en gepoetst en gepoetst... Begint nu wat te lijken. Zaten nog al wat krassen op, die lijken allemaal weg te poetsen te zijn.
Eerst indruk - 6 pitter is heel lekker, niet zo comfortabel als de Benz en kraakt zeker veel meer in het interieur (de Benz was 7 jaar ouder en had er bijna 3 ton opzitten) - rijdt verder best goed. En al die luxe is lekker... En weinig tot geen roest!
Zodra ik uitgevonden heb hoe ik foto's kan posten, zal ik er 'n paar posten!
Het is een 2.5i die origineel in Duitsland geleverd is. Een erg luxe auto: ECC, schuif/kanteldak, leer, automaat, elec verstelbare bestuurderstoel, LM velgen, etc. 'Gustav' (alle auto's hebben bij ons 'n naam) is in 2011 door een Youngtimer handelaar naar NL gehaald. Had toen ongeveer 110k km gelopen. Heeft voor mij in NL 1 zakelijke eigenaar gehad, die 'm met 210000 km op de teller ingeruild heeft bij de Youngtimer handelaar die 'm ook verkocht had.
Heel apart - in die pakweg 100000 km is er denk ik niets aan de auto gedaan. Ik vermoed geen onderhoud en nauwelijks gewassen. Terwijl er wel kinderen en een hond in geleefd hebben, de schrik van elke autofreak!
Gustav was dus toe aan 'n nieuwe distributie en moest hoog nodig in bad... Hij reed wel goed, geen rare geluiden en alles lijkt te werken (ECC nog niet zeker, te koud weer). Laag bedrag geboden, de 960 was van ons... Gelijk meegenomen en eerst maar eens gewassen...
Inmiddels bijna 1 maand verder. Distributie is door mijn garage vervangen (met alles wat daar zo bij hoort), zelf blokken voor vervangen en olie en olie filter. Moet wel ff terug naar mn garage - lekt 'n weinig koelvloeistof... Verder mee gereden en gepoetst en gepoetst en gepoetst... Begint nu wat te lijken. Zaten nog al wat krassen op, die lijken allemaal weg te poetsen te zijn.
Eerst indruk - 6 pitter is heel lekker, niet zo comfortabel als de Benz en kraakt zeker veel meer in het interieur (de Benz was 7 jaar ouder en had er bijna 3 ton opzitten) - rijdt verder best goed. En al die luxe is lekker... En weinig tot geen roest!
Zodra ik uitgevonden heb hoe ik foto's kan posten, zal ik er 'n paar posten!