Overijverige koeling
Geplaatst: 24.03.2015 - 09:18
Goeiemorgen,
Mijn naam is Luuk, 27, woon in Leiden en sinds dit weekend in het trotse bezit van een V50 2.0D uit 2005
Die was niet al te duur vanwege een stapeltje kleine dingetjes die moesten gebeuren en de vorige eigenaar gewoon te veel bij elkaar vond worden. APK, banden, remschijven, voorveren, wat traagjes starten, koppeling die ik komende zomer maar eens moet vervangen, inlegdelen interieur wat afgebladderd, krasjes hier en daar etc. Allemaal kleine dingetjes waar ik totaal niet wakker van lig en waardoor ik heel veel auto voor m'n geld heb. En de helft heb ik al opgelost
Banden en veren zijn vervangen, schijven worden volgende week gedaan, gloeibougies doe ik zelf over een paar weken (even tijd voor hebben/nemen), inlegdelen heb ik zelf mooi geschuurd en zilver gespoten (beetje wheeler-dealers stijl maar 't is net af-fabriek R-Design zo, zou je nooit zien).
Echter kwam ik er pas vanochtend achter dat de auto ook een probleempje heeft waarbij ik zo snel even niet weet waar ik het precies moet zoeken (hoewel het niet veel kan zijn). Elektra is zó niet m'n ding. De koelventilator staat gewoon altijd aan. Ook als je de auto net start. Ook met dit weer. Oftewel, na 10 minuten komt de temperatuurmeter pas van de rust af, en al (sarcasme) na een kwartier staat ie fier overeind. Dat betekent dus ook, met dit weer, dat je een kwartier kou zit te lijden totdat de climaatbeheersing de motor warmer vindt dat het interieur en wat gaat doen. Vrij irritant als ik heel eerlijk ben. Ik dacht gelijk aan de thermostaat maar dat verklaart toch niet waarom die fan nooit uit gaat? Heeft de fan een aparte sensor/schakelaar? De meter gaat niet over verticaal/halverwege heen en eenmaal warm valt hij er ook niet meer onder.
Een tweede dingetje is dat, gisteren voor het eerst, elke vorm van bediening van m'n bestuurdersportier uitviel. Grappig genoeg heeft ie dan de ene keer nog wel stroom (kan z'n eigen raam en spiegel bedienen, maar de andere deuren niet), maar soms ook niet. Doet op zo'n moment ook niet mee met de centrale vergrendeling. Ik moet wel zeggen dat ik bezig was de waterfall console te spuiten, dus ik heb de stekkers van de middenconsole los gehad (console, radio x2, 12V en DSTC). Uiteindelijk was het probleem weg toen ik de deur even wijd open gooide en weer dicht deed, vandaag is het niet terug gekomen. Draadbreuk in de deurkabels? Komt dat voor? Het rubber ziet er goed uit. Zoals ik al zei, elektra is zó niet mijn ding
Alvast bedankt voor de tijd en hulp!
Mvg,
Luuk
Mijn naam is Luuk, 27, woon in Leiden en sinds dit weekend in het trotse bezit van een V50 2.0D uit 2005

Die was niet al te duur vanwege een stapeltje kleine dingetjes die moesten gebeuren en de vorige eigenaar gewoon te veel bij elkaar vond worden. APK, banden, remschijven, voorveren, wat traagjes starten, koppeling die ik komende zomer maar eens moet vervangen, inlegdelen interieur wat afgebladderd, krasjes hier en daar etc. Allemaal kleine dingetjes waar ik totaal niet wakker van lig en waardoor ik heel veel auto voor m'n geld heb. En de helft heb ik al opgelost

Echter kwam ik er pas vanochtend achter dat de auto ook een probleempje heeft waarbij ik zo snel even niet weet waar ik het precies moet zoeken (hoewel het niet veel kan zijn). Elektra is zó niet m'n ding. De koelventilator staat gewoon altijd aan. Ook als je de auto net start. Ook met dit weer. Oftewel, na 10 minuten komt de temperatuurmeter pas van de rust af, en al (sarcasme) na een kwartier staat ie fier overeind. Dat betekent dus ook, met dit weer, dat je een kwartier kou zit te lijden totdat de climaatbeheersing de motor warmer vindt dat het interieur en wat gaat doen. Vrij irritant als ik heel eerlijk ben. Ik dacht gelijk aan de thermostaat maar dat verklaart toch niet waarom die fan nooit uit gaat? Heeft de fan een aparte sensor/schakelaar? De meter gaat niet over verticaal/halverwege heen en eenmaal warm valt hij er ook niet meer onder.
Een tweede dingetje is dat, gisteren voor het eerst, elke vorm van bediening van m'n bestuurdersportier uitviel. Grappig genoeg heeft ie dan de ene keer nog wel stroom (kan z'n eigen raam en spiegel bedienen, maar de andere deuren niet), maar soms ook niet. Doet op zo'n moment ook niet mee met de centrale vergrendeling. Ik moet wel zeggen dat ik bezig was de waterfall console te spuiten, dus ik heb de stekkers van de middenconsole los gehad (console, radio x2, 12V en DSTC). Uiteindelijk was het probleem weg toen ik de deur even wijd open gooide en weer dicht deed, vandaag is het niet terug gekomen. Draadbreuk in de deurkabels? Komt dat voor? Het rubber ziet er goed uit. Zoals ik al zei, elektra is zó niet mijn ding

Alvast bedankt voor de tijd en hulp!
Mvg,
Luuk