Pagina 1 van 1

VOC Volvo on call

Geplaatst: 25.03.2015 - 21:41
door Rob2
In mijn S60 zit de optie Volvo on call, (security line) de auto is nu iets meer dan 2 jaar oud,
en het abonnement van VOC is verlopen.
Ik heb het niet nodig, en heb het maar 1x gebruikt om te kijken hoe het werkt.

Nu krijg ik steeds de melding "volvo on call gedeactiveerd" de dealer krijgt de melding niet
verwijderd.....

Moet ik nou echt de rest van de tijd dat ik met deze auto rijd na elke keer starten deze melding
wegdrukken ? Ik vind dat raar......

Iemand een oplossing ( of een dealer die het wel gelukt is)

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 26.03.2015 - 13:09
door Edjereloaded
Beste Rob,

In de handleiding staat het onderstaande
Bij verkoop van de auto is het belangrijk om persoonlijke instellingen in de auto te resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling.

Heb je het systeem een reset gegeven?

Ook te lezen in de handleiding:
Neem bij verkoop van de auto contact op met een Volvo-dealer om de VOC-dienst af te sluiten.

Is dit daadwerkelijk gebeurd?

Grt
Ed

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 26.03.2015 - 14:09
door Silver_R
Waarom zou je VOC niet willen gebruiken?
Heeft alleen maar voordelen.

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 26.03.2015 - 14:32
door Rob2
@Ed, de auto is bij Volvo geweest en ge-reset , de eerste eigenaar van de auto was de Volvo dealer (demo), uiteraard hebben
zij VOC geactiveerd ter demonstratie, ik kocht de auto dus mét geactiveerd VOC.
Voor de gein de app op m'n Iphone gezet, het werkt.

@Silver_R ; maar wat moet ik er verder mee, het zal me een zorg zijn dat ik thuis kan weten wat m'n auto verbruikt,
of hoe warm het er is. Er zit geen standkachel in, en SOS- m.i, het belangrijkste blijft gewoon werken.


ik vind het dus te duur voor wat ik er voor krijg.

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 26.03.2015 - 14:38
door Silver_R
Rob2 schreef: @Silver_R ; maar wat moet ik er verder mee, het zal me een zorg zijn dat ik thuis kan weten wat m'n auto verbruikt,
of hoe warm het er is. Er zit geen standkachel in, en SOS- m.i, het belangrijkste blijft gewoon werken.


ik vind het dus te duur voor wat ik er voor krijg.

Wat dacht je van real time tracking van je auto?
En mocht je jezelf tegen een boom rijden, dan wordt het noodnummer gebeld en Volvo. Die contacten jouw familie.
Dit nog los van alle andere voordelen.

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 26.03.2015 - 15:13
door Rob2
De alarmdiensten via de knop SOS en het automatische signaal naar de alarmcentrale bij botsingen blijven echter werken.
Aldus de VOLVO site, de kosten zijn overigens € 270.- voor 2 jaar.
Ik denk geen VOC nodig te hebben /te gebruiken, maar wil eigenlijk ook niet bij elke start een "fout"melding, gewoon ...omdat het irritant is .

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 26.03.2015 - 15:15
door Silver_R
Goed te horen.

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 26.03.2015 - 16:35
door rsnhakan
En heb je wel een klasse 5 alarmcertificaat? Zo ja, dan zou je aan de verzekering moeten doorgeven dat je geen realtime tracking meer hebt en zo kom je in klasse 3 terecht, wat weer een hogere premie oplevert. Maar kan mij je overweging goed voorstellen.

Correct me if I'm wrong

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 26.03.2015 - 17:20
door Rob2
Dank voor je tip, ik zou er niet aan gedacht hebben , maar ik heb het even nagekeken,
volgens mijn (bedrijfs) polis moet het klasse 3 zijn, en dat voldoet nu dus nog.

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 15.04.2016 - 22:00
door wlaarhov
Hallo Ed, je schrijft:

In de handleiding staat het onderstaande
Bij verkoop van de auto is het belangrijk om persoonlijke instellingen in de auto te resetten naar de oorspronkelijke fabrieksinstelling.

Heb je het systeem een reset gegeven?

Ook te lezen in de handleiding:
Neem bij verkoop van de auto contact op met een Volvo-dealer om de VOC-dienst af te sluiten.
Is dit daadwerkelijk gebeurd?

Grt
Ed


Maar hoe doe ik dat dan? Ik heb ook "last" van die melding (xc70 My2008) en wil daarvan af.
Is die melding dan echt weg?

Deze melding is het allergrootste probleem met mijn auto ;-) dus verder doet hij het niet zo slecht :-)

groetjes,

Wim,

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 15.04.2016 - 22:08
door OGA244
Het systeem is feitelijk ook gedeactiveerd, dat zie je nu alleen keer op keer

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 15.04.2016 - 22:18
door Paul
Lijkt of ik dit ook op telegraaf.nl heb gelezen. Volgens mij zijn er wel mogelijkheden. Vraag even VolvoTech

Re: VOC Volvo on call

Geplaatst: 15.04.2016 - 23:01
door OGA244
Zelf kun je het systeem niet resetten, de dealer moet de vorige eigenaar deactiveren