Verbruik en raar geluidje v40 2.0
- volvo-s40
- 4th Gear member
Lambda is na 150.000 km wel aan zijn einde al zal deze het nog wel doen.
Carter ventilatie systeem zal ongetwijfeld ook vol zitten, kan geen kwaad om dit eens te vervangen.
Verder een geurtje geven, bougies en kabels, olie en filter, nieuwe benzine filter.
Kost wat, maar de wagen zal wel weer een stuk zuiniger en fijner rijden .
Carter ventilatie systeem zal ongetwijfeld ook vol zitten, kan geen kwaad om dit eens te vervangen.
Verder een geurtje geven, bougies en kabels, olie en filter, nieuwe benzine filter.
Kost wat, maar de wagen zal wel weer een stuk zuiniger en fijner rijden .
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- Starter
Heb ook een V40, 2.0 met 266.000 op de teller. En ook deze heeft een toch wel betreurenswaardig gemiddeld verbruik. Op de langere afstanden is 1 op 9 te halen, maar met veel stadsverkeer is het eerder 1 op 7 a 8. Nog maar niet te spreken over het rijden met een aanhanger / caravan. Volgens de boekjes zou het 1 op 11 moeten kunnen. Rustig rijden is de enige manier om het verbruik een beetje onder controle te houden. Wel vorige week een grote beurt uit laten voeren; bougies, luchtfilter, oliefilter etc. Hij rijdt nu veel fitter en frisser. Eerste keren tanken moeten nog komen. N's kijken wat ie nu verbruikt.
Dat probleem van krakend geluid herken ik. Bij het gas geven en weer loslaten hoorde ik paar maanden geleden een krakend geluid. Dit werd van kwaad tot erger. Tot heftig kraken. Het leek mij toen vaak samen te vallen met het op en neer schakelen van de automaat. Vandaar dat ik dacht dat de automaat stuk was. Dit bleek alles behalve het geval. Als het hetzelfde is, is het te verhelpen met het inspuiten met olie van de motorsteunen. Een slimme garage / monteur vond het probleem. Mijn dank aan hem is nog steeds groot.
Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen wat betreft de motorsteunen, uitlezen etc. Zie overigens mijn bericht van gisteren op het forum: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=67464.
Dat probleem van krakend geluid herken ik. Bij het gas geven en weer loslaten hoorde ik paar maanden geleden een krakend geluid. Dit werd van kwaad tot erger. Tot heftig kraken. Het leek mij toen vaak samen te vallen met het op en neer schakelen van de automaat. Vandaar dat ik dacht dat de automaat stuk was. Dit bleek alles behalve het geval. Als het hetzelfde is, is het te verhelpen met het inspuiten met olie van de motorsteunen. Een slimme garage / monteur vond het probleem. Mijn dank aan hem is nog steeds groot.
Ben zeer benieuwd naar jouw ervaringen wat betreft de motorsteunen, uitlezen etc. Zie overigens mijn bericht van gisteren op het forum: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=67464.
- volvo-s40
- 4th Gear member
motorsteunen vervangen is een betere optie voor die 3 tientjes per stuk... olie heeft weinig zin aangezien ze meestel doorgezakt en uitgescheurd en uitgedroogd zijn.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
-
- Starter
Bedankt voor de update. Bij heeft een grote beurt enorm geholpen, het repareren van een kapotte slang bij de brandstofpomp, uitlijnen, nieuwe(tweedehands) banden. Met gewoon rijden (dus niet heel langzaam optrekken, lang uitrijden, etc), rijdt hij nu tegen de 1 op 10. Met caravan (berg gebied) gemiddeld 1 op 7.5.
Is het gelukt het gekraak te verhelpen?
Is het gelukt het gekraak te verhelpen?