Msuidgeest schreef:
Als er maar een Wärtsila motor uit Zwolle in gebouwd zit.
Als je googled op afbeeldingen kom je deze tegen:
Re: "Zweedse" Volvo's
Geplaatst: 03.04.2015 - 10:36
door Msuidgeest
Dat kan wel zijn Walter maar het ging mij om het Zweedse idee. Die scheepsmotoren worden in Zwolle gebouwd en ik ben daar wel eens binnen geweest. Dan kun je thuis een dikke 5 cilinder hebben, of 6, maar werkelijk alles verbleekt als je naast een Wärtsila motor staat.
Overigens zat een zo'n motor in de "Loveboot" waarin wij onze huwelijksreis begonnen van Travemunde naar Helsinki.
Re: "Zweedse" Volvo's
Geplaatst: 03.04.2015 - 11:02
door Walter
dat geloof ik zo maar Mark. Echt geweld, schitterend. Ooit eens deze foto tegen gekomen, dan zie je de verhoudingen goed. En die waardes...
"Total engine weight:2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons) Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) Length: 89 feet (27,13 meter, Height: 44 feet (13,41 meter) Maximum power: 108.920 hp at 102 rpm Maximum torque: 5.608.312 lb/ft at 102rpm"
Dat is 7.610.479,38 Nm... ehhh das best veel.
Re: "Zweedse" Volvo's
Geplaatst: 03.04.2015 - 13:05
door V480-S60
Bovenstaande heb ik een aantal jaren (van 2001 t/m 2006) regelmatig in Real Life mogen zien. Wij hadden een kantoor naast de fabriek in Zwolle. Ook regelmatig Nederlandse tanks in onderhoud gezien dar.
Re: "Zweedse" Volvo's
Geplaatst: 03.04.2015 - 13:06
door Walter
wat zal een oliewissel kosten?
Re: "Zweedse" Volvo's
Geplaatst: 03.04.2015 - 18:30
door wim de jong
niet alle volvo's komen helaas heel aan, getuige deze gebeurtenis uit 2002.
Ze gingen niet alleen, ze namen ook BMW's mee, dat dan weer wel.
Maar wat een strop, bijna 3000 spiksplinter nieuwe auto's.... ongeveer 30 - 35 miljoen?
Ik dacht dat al het plaatwerk voor de fabriek in België ook met diezelfde boot vanuit Zweden vervoerd wordt. Wij waren een paar jaar terug in de fabriek in België in toen werd verteld dat er in België geen plaatwerk geperst wordt en per boot vanuit Zweden komt.
Re: "Zweedse" Volvo's
Geplaatst: 04.04.2015 - 08:44
door Ben
Ja, dat klopt. Het plaatwerk wordt geperst in Olofström, Zweden en van daar naar de verschillende fabrieken vervoerd, dus ook naar gent.
Gent heeft zelf geen perserij.