Volvo 460 2.0 automaat

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikus
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 21.05.2014 - 10:17
Contacteer:

Vandaag ook de vrouw maar eens aan de Volvo geholpen (al vind ik hem zelf ook heerlijk rijden ) in de vorm van een 460 automaat uit 1996.
Kwam er toevallig bij uit en voor de prijs kon ik hem biet laten staan.

Net 170.xxx gelopen en vorig jaar nieuwe distributie gekregen.
Automaat, cruise control, mistlampen voor, koplampwissers, airco en verwarmde voorstoelen.

Goed de wielranden achter hebben wat werk nodig en de lak zit vol krasjes maar niets dat niet opgelost kan worden.

Iets waar ik wel even in moet duiken zijn de CC en de verwarmde stoelen, deze werken namelijk niet.
Dus mochten er tips zijn hoor ik dat graag. Foto's komen later, eerst wat km maken en op zoek naar een knap setje wielen. ;)
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

Stoelverwarming: daar zijn de regelaars van stuk die in de mat van het zitvlak zitten.
Ik heb het ooit opgelost door deze onderste mat te wisselen. De tijk van het zitgedeelte halen is te doen.

Wielkastranden laten herstellen door plaatwerkerij.

Soms moet je de onderste veerschotels achter op de achteras vervangen. Nieuwe bestellen. Roestresten van de oude wegslijpen.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Gebruikersavatar
Mikus
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 21.05.2014 - 10:17
Contacteer:

Thanks. Stoelverwarming is inmiddels opgelost maakt los contact aan de achterkant van de stekker.
Roest ben ik niet zo bang voor heb al verschillende oldtimers opgeknapt dus een beetje lassen ben ik niet vies van.

De cruise control is me nog steeds een raadsel, viel me wel op dat hij ook niet op groot licht blijft staan. Kan dus alleen seinen, misschien iets in de hendel defect.
Verder blijk het rem indicatie lampje op het dashbord niet altijd branden als je de parkeerrem erop zet, los contactje dus ergens alleen waar die schakelaar zit moet ik ook nog uitzoeken.
manneke-D
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 28.05.2010 - 11:11

Mikus schreef:viel me wel op dat hij ook niet op groot licht blijft staan. Kan dus alleen seinen, misschien iets in de hendel defect.
Staat de lichtschakelaar wel in de juiste stand? Het kan zijn dat je die op "lichten aan" moet zetten. Dat heb ik namelijk ook gehad met mijn S40.
In ieder geval veel plezier met de auto en het klussen.
Gebruikersavatar
Mikus
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 21.05.2014 - 10:17
Contacteer:

Thanks voor de tip maar deze staat gewoon goed. Heb er helaas verder niet heel veel tijd verder voor gehad ben vooral druk met mijn recent aangeschafte 245 turbo. ;-)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”