Pagina 1 van 1
Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 14.04.2015 - 13:20
door BDP
Goedemiddag
Ik heet Bjorn uit Belgie (Antwerpen) en ben nieuw hier op het forum. Ik overweeg al enige tijd een V40 aan te schaffen (dit jaar nog). Ik heb voordien voral BMW en Renault gereden en rij nu met een mazda 3 van 2008 sinds enige tijd als noodoplossing voor mijn BMW die total loss werd gereden.
Niets mis met de mazda maar wil me nu terug een nieuwe of jonge okkazzie (eerder tweede) aanschaffen.
Een grote kanshebber is de Volvo V40 T3 (ofT2)
Ik heb al veel gelezen over deze wagen maar ben nu een beetje terughoudend wegens de kwaliteit. Ik lees toch redelijk veel problemen, ook hier. Echter zijn deze problemen precies eerder bij de dieselvarianten. Ik wil echt wel duidelijk een benzine.
Is er trouwens een groot verschil tussen de T4-T3-T2.
T4 piekt gewoon wat meer door na 4500rmp dan de T3 dus gaat mijn voorkeur uit naar een T3. Een T2 is wss iets te geknepen. Waarschijnlijk ga ik hier niet mee kunnen leven.. zeker als je weet dat er ook op mijn lijstje van kanshebbers een Renault clio rs staat bijvoorbeeld.
Concrete vraag is dus of het 1.6 blok (is het nu van Ford makelijk?) wel degelijk betrouwbaar is? Hoe rijdt dit blok? (ok dit kan ik uiteraard met een testrit beantwoorden).
Hoe valt het gewone onderhoud van een volvo trouwens mee, ik ben wel wat gewoon van mijn 2 verschillende BMW's maar het mag niet de pan uitswingen qua prijzen?
Ik zou bijvoorbeeld een volvo willen aanschaffen via volvo select in Belgie. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zo heb ik met twee premium selections van de BMW stal redelijk wat problemen gehad en zou dit nooit meer doen via hun netwerk. Waren geimporteerde afgetrabte leasebakken om het zo te verwoorden. Ik weet niet of Volvo iets kwalitaiter omspringt met hun tweedehandslijn?
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 14.04.2015 - 13:48
door lint
Welkom.
Het is verstandig om een proefrit te maken met een V40 om de auto goed te leren kennen. De T4 motor is wel leuk in een V40.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 14.04.2015 - 13:58
door BDP
Had bijvoorbeeld tussen de zoekertjes deze interessante gevonden.
http://selekt.volvocars.be/nl-BE/selekt ... Type=Volvo
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 14.04.2015 - 14:01
door lint
Die V40 ziet er goed uit ook leuke R-design uitvoering, snel afspraak maken voor een proefrit.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 14.04.2015 - 15:27
door CHRISITO
ik heb dezelfde uitvoering van november 2013 en zelfs de kleur is het zelfde! heb nog maar 14000 km en mijn eerste service koste 280 euro . de t3 vond ik persoonlijk al geknepen . heb hem laten chippen en nu kan ie vlot mee met de dieseltjes in tussen acceleraties.
ja problemen zijn er inderdaad maar die vallen best wel mee! kraakjes en rammeltjes maar ik heb ze vakkundig zelf verholpen mede dankzij dit forum. blijft het kwa uitstraling één van de mooiere wagens mede ook door de R design uitvoering geeft de auto een sportief karakter.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 14.04.2015 - 16:50
door Volvolof
De ford 1.6 turbo is een betrouwbare motor. Veel minder problemen dan de PSA/BMW 1.6 of de VAG TSI's.
Af en toe hoor je wel van een gesneuvelde waterpomp, dus ook met deze motor kan je pech hebben.
Ze zijn natuurlijk pas sinds 2011 op de markt, dus er zijn er niet veel met km standen boven de 2 ton, laat staan 3 of 4 ton, dus de betrouwbaarheid op lange termijn is nog afwachten.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 14.04.2015 - 18:17
door patman
Hele mooie uitvoering....ben benieuwd hoe je de V40 vind rijden.
Rij zelf ook een T3 en bevalt goed vind ze alleen bij het snel overschakelen een beetje zenuwachtig.
Maar desalniettemin ga je er zeker veel plezier aan beleven.....

Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 14.04.2015 - 18:53
door Godtoh
Zijn idd ford blokken. Gaat weinig mis mee behalve koolstof afzetting in het inlaatspruitstuk. Maar dat is inherent aan alle direct ingespoten benzinemotoren. Google maar eens op carbon build up.
Rij zelf een v40 t4 en dat is best leuk, vermogen genoeg en rijdt prima. Als ik de keuze had qua opties had ik dezelfde wagen liever met een T2 gekocht en die laten chippen. Kom je waarschijnlijk voordeliger uit dan met een t4. Enige is dat het wat vaag is of alle aanbouwdelen van het blok hetzelfde zijn.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 15.04.2015 - 09:50
door BDP
Alvast bednakt voor de nuttige info! hier kan ik wat mee alleszins. Toch maar eens een testritje doen en de mazda zien te verkopen.
Probleem is de beperking van de aanbiedingen van T3's en andere benzines in Belgie.
Per 100 d2's vind je 1 T3.
Ik las hier ook dat de T3 toch niet al te vlot was om met de dieseltjes mee te komen (zal dan koppel zijn) maar ik vermoed dat het hier over de D3 en D4 gaat en niet in vergelijking met de D2? Die laatste kan toch nooit vlot aanvoelen mijn insziens... Op zich ben ik trouwens niet tegen diesel maar eerder tegen moderne diesels (roetfilter, egr) met een rijdersprofiel dat zich daar niet tot leent. Ik rij zelf elke dag 50 km, enkele rit van 25km van en naar het werk en durf het niet aan een diesel aan te kopen. In het weekend doe ik zo nu en dan ook wel langere afstanden. Per jaar een kleine 20.000km inclusief rit zuiden van frankrijk. Wat vinden jullie van mijn profiel, moet ik het echt enkel bij benzine houden of zou een D3 (of D2 al denk ik van niet wegens te loom) ook wel iets voor mij zijn?
Ik ken echter mensen die elke dag trajectjes doen van 5km en wel een diesel kopen dusja... echter zullen die naar mijn mening wel problemen krijgen maar ik heb nog wel een ander profiel zoals je kan lezen. Echter lijkt me het nog te weinig voor de diesel te verantwoorden.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 15.04.2015 - 10:38
door CHRISITO
heb mijn mondeo diesel weg gedaan! 12 jaar auto en slechts 130000km . maar te weinig km voor een diesel. de moderne diesel zal na een tijd vol roet steken! vandaar mijn aanschaf V40 T3 en idd hij kan standaard niet goed mee met de dieseltjes op autoweg.
Vandaar een beetje koppel erbij en nu mogen ze proberen te volgen

Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 15.04.2015 - 12:01
door BDP
Ik veronderstel dan toch dat je standaard wel een D2'tje het snot voor de ogen zult rijden en dat jij het eerder op D4's en de 2 liter diesels van andere merken hebt.
Chippen ben ik alleszins niet van plan moest ik er eentje aanschaffen.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 15.04.2015 - 13:23
door CHRISITO
Het rijdt anders dan een diesel maar je merkt het verschil als je autoweg doet . in zijn 5 van 90 een vrachtwagen inhalen is lastiger of beter gezegd anders rijden dan een diesel. je moet telkens terugschakelen .Standaard had ik 288NM gemeten (240nm volgens fabriek) maar bij de T3 houdt het ook op bij 4000rpm zit zo in het programma van de wagen . bij de T4 kan je nog 1000RPM verder met dit koppel. IK wil maar zeggen het gaat vlot maar je zou beter verwachten voor een 150pk . Maar het gewicht van de wagen is natuurlijk het probleem. Een diesel zit al aan 270NM tot 330nm vandaar het verschil.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 15.04.2015 - 13:46
door BDP
eigenlijk wil je zeggen dat de T3 ook snel in ademnood zit zoals de diesels

bij inhaalmanoevres etc maar dat de diesel nog het voordeel heeft van het koppel.
Langs de andere kant 0-100 zijn de benzines altijd sneller. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt op autostrade, komt zelf voor mijn mazda van een BMW 320 en die moest het ook van het koppel hebben en dat had je echt in die wagen. Voor de rest 0.0 sensatie aan dat blok, wel goede rij eigenschappen
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 15.04.2015 - 14:07
door CHRISITO
vandaar dat ik hem ook heb laten chippen en zit nu aan 333 nm en nu kan ik wel rustig in zijn 6 voorbij

Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 15.04.2015 - 17:22
door Godtoh
288 standaard is niet gek hoor, komt door de overboost. 333nm is best veel, hoop dat je geen problemen krijgt met je koppeling en vliegwiel.
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 15.04.2015 - 17:52
door CHRISITO
het zal wel meer slijten en als het zo is na X km dan gaat er een zwaarder koppeling in
Re: Aanschaf V40 benzine
Geplaatst: 19.06.2015 - 23:29
door Godtoh
Kwam toevallig vandaag iets tegen:
https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications
Bak van de T4 is in elk geval wat anders dan die van de T2 en T3.