oversteek naar Zweden

De rubriek waar je praat over (reizen naar en verblijf in) de Scandinavische landen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

daarvoor zou men je financieel moeten compenseren... dat gaat zomaar niet
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vervolg: morgen gaan we even naar een ANWB-winkel om wat snuisterijen te kopen. Misschien zien we iets wat handig kan zijn in rendierland. Of voor onderweg.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

En nog een camping geboekt, net onder Kopenhagen voor de terugweg.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Zojuist de overtocht van Zweden naar Denmark geboekt......
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Klaar om te gaan want deze week hebben we nog ergens iets gevonden om een paar dagen te staan. Nu wordt het wachten tot we mogen gaan ...
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

De bootreis Rødby Puttgarden gaan we niet doen, ik rij wel een paar km meer om thuis te komen. Iedereen die ik sprak de laatste 2 weken had het over enorme drukte op deze ferry en aangezien ik geen zin heb op te wachten ga ik wel rijden.

Drukte, files, lange wachttijden (of is dat allemaal het zelfde?). Voor 150 euro kan ik weer een keer tanken en uitgebreid lunchen onderweg.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40455
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Wijs besluit, ik zag wachttijden van 3 uur langskomen
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

En zo heel vervelend is de reis van Kopenhagen richting huis niet. Onderweg een paar mooie bruggen met fraaie uitzichten en qua landschap tot net voorbij Kolding best te doen. Het laatste stuk voor de Duitse grens vind ik wat minder. Maar als je dan die hoge brug bij Rendsburg weer gehad hebt schiet het al mooi op.

Goede reis!!
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

En zo heel vervelend is de reis van Kopenhagen richting huis niet. Onderweg een paar mooie bruggen met fraaie uitzichten en qua landschap tot net voorbij Kolding best te doen. Het laatste stuk voor de Duitse grens vind ik wat minder. Maar als je dan die hoge brug bij Rendsburg weer gehad hebt schiet het al mooi op.

Goede reis!!
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

En weer thuis. Gereden van Kopenhagen via Odense, Kolding, Hamburg (geen files, wel werkzaamheden), Bremen, Cloppenburg, Meppen, Hoogeveen, Zwolle en huis. Precies 800 km.

Totaal deze vakantie 4854 km gereden, 700 liter benzine, 2 liter olie en 2 liter koelvloeistof verbruikt. Tja, die oude S90 lust van alles onderweg.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26992
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Die oude S90 heeft het wel weer prima gedaan voor zo'n dame op leeftijd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Het was inderdaad redelijk druk bij de oversteek Puttgarden - Rodby. Qua wachttijd viel het eigenlijk bestwel mee. 2 Bootjes moeten wachten. Dit was afgelopen zondag middag rond 18;00 uur. Na de boot de eerste camping opgezocht om te overnachten.
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
mikes
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18.09.2014 - 10:23

dbosker schreef:
OGA244 schreef: Klopt, zweden is relatief goedkoop als vakantieland
Dat is in Noorwegen wel anders.
Dat kan ik bevestigen hahaha. Woon sinds 6 jaar in Noorwegen. Nog steeds niet gewend aan de dubbel prijs-halve kwaliteit mentaliteit hier :-D
Suntracker
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 19.09.2013 - 18:46

Hej Hans,

Het hele verhaal van jullie heb ik slechts vluchtig gelezen. Als je vaker naar Scandinavie wilt is het wellicht een optie om een bro-pass te nemen. Je wordt dan vaste klant van de brug over de Öresund maar je kunt er mee betalen op vrijwel alle tolwegen, bruggen en bootoversteken in Scandinavie. Het geldbedrag wordt dan automatisch van je rekening thuis afgeschreven.
Het voordeel is, dat je o.a. op de brug naar Malmö 50% korting krijgt. Met één keer op en neer rijden speel je al quitte. Voordeel bij de boot Puttgården - Rödby is, dat je kunt kiezen tussen een normaar biljet of een speciaal biljet met voorrang. Dat kost weliswaar 15 Euro meer per overtocht, maar je gaat als eerste die boot op. Ook als het heel druk is.
Wij kijken altijd hoeveel auto's er staan en beslissen dan welk biljet we nemen. Als het niet zo druk is kun je toch wel mee.... we blijven Hollanders he, ondanks het feit dat we al jaren in Zweden wonen.

Hopelijk was je vakantie naar verwachting en hebben jullie veel kunnen zien en beleven!

André
Plaats reactie

Terug naar “Naar Scandinavië”