Pagina 1 van 1
Bodemplaat
Geplaatst: 09.05.2015 - 20:57
door fromalk
Hallo,
Een maand geleden kocht ik een jonge tweedehands v40 bij een onafhankelijke dealer. De wagen had slechts 18.000km en alle opties waar ik graag over beschikte.
Vandaag gaf ik op een kort ritje autostrade de motor even goed de sporen, waarbij ik op de afrit een vreemd geluid hoorde. Nu blijkt de bodemplaat onder de motor los te zijn gekomen. Ik vermoed dat de bevestigingen door de winddruk gewoon uit het voorste deel van de bodemplaat zijn gerukt. Omdat de volvo dealer niet open is heeft een bevriende garagist met wat riempjes een tijdelijke herstelling gedaan. Helaas pakt de plaat nog continue wind waardoor ik alles heb moeten duck tapen.
Probleem is dat ik morgen op vakantie vertrek en een herstelling dus nog even moet wachten. In tussentijd hoor ik graag of dit een bekend probleem is, of waar ik een bodemplaat zou kunnen kopen voor welke prijs? De verkoper geeft alvast niet thuis voor garantie maar dat is een ander punt

.
Alvast bedankt
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 09.05.2015 - 21:17
door lint
Je kan een autodemontage bedrijf bellen voor een gebruikte motorbeschermingsplaat of de dealer voor een nieuwe maar dat is waarschijnlijk veel duurder.
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 09.05.2015 - 21:38
door fromalk
Foto's:
https://docs.google.com/folderview?id=0 ... cslist_api
Inderdaad, al denk ik dat mijn mac guyver oplossing. In dat geval ook wel even verder kan. Beetje jammer dat ik online geen prijs info kan vinden
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 10.05.2015 - 09:10
door anixie
Gek dat ie zo snel kapot gegaan is... Zou echt niet mogen.
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 10.05.2015 - 09:28
door dbosker
nieuwe plaat gaat je niet helpen. Je zult - als je het goed wilt doen, een nieuwe bumperhoes (in kleur) moeten hebben. Ik zou hem met een aantal zelftappers vastzetten. Zit aan de onderkant, zie je niets van.
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 11.05.2015 - 09:51
door Evinyatar
Ik had hetzelfde voor met mijn vorige V40; toen vermoedelijk combinatie van extreem hobbelige kasseiweg (Cogels Osylei in Antwerpen en sportvering op de V40... geen leuke combinatie) en flinke tegenwind op de autostrade erna. De bevestigingen waren uit de bumper gescheurd. In de garage hebben ze er toen gewoon parker vijzen in gezet en dat heeft het opgelost.
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 11.05.2015 - 10:08
door fromalk
Net terug van de garage, is blijkbaar geen onbekend probleem bij de snellere v40's.
Men gaat morgen de halve maan tussen de bumper en de bodemplaat vervangen. Daar is blijkbaar een nieuwe versie voor uitgekomen die meer plastiek rond de bevestigingspunten heeft en dus sterker is. Dat paneel is bij de r design altijd al sterker geweest trouwens. Tevens gebruikt volvo sinds my15 ook andere clips voor de bevestiging die tevens ook sterker zijn.
De bodemplaat zelf is nog intakt en moet niet vervangen worden. Kostprijs ~70€ voor de onderlen, ~150€ voor de total herstelling
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 11.05.2015 - 10:30
door anixie
Goed om weten dat die bij een R-design sterker zijn....
Ga wel de plaat in de gaten houden.
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 11.05.2015 - 20:55
door Longone
Ik heb een langzame V40 D2

en aan de kant gezet door 2 agenten die al enige tijd achter mij reden en toen meldden dat de bodemplaat los zat
Gelukkig had ik tyre wraps bij me en heeft daarna de dealer de zaak weer officieel vastgezet.
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 12.05.2015 - 11:54
door Get!em
Onderweg op de NL snelweg zie ik toch inderdaad met enige regelmaat V40's langsrijden met een losse bodemplaat.
Overigens is dit bij de Polo/Ibiza/Fabia en Leon/Golf ook bekend. Heb het zelf 2x gehad bij de Ibiza. Uiteindelijk bleken het gewoon erg lamme plastic pluggen te zijn waarmee de boel vast zit.
Re: Bodemplaat
Geplaatst: 08.12.2016 - 12:08
door Longone
Inmiddels zelf nog een keer een losse bodemplaat (eigenlijk "motorbeschermingsplaat") gehad, en een collega van mij ook.
Hij heeft op zijn vakantie in Frankrijk de boel met schoenveters bij elkaar mogen knopen.
Vandaag bij de Volvodealer het volgende verhaal te horen gekregen: De modeljaren 2013 en 2014 hebben plastic pluggen om de voorste schroeven vast te houden, bij 2015 en latere modellen is dit van metaal.
Op mijn vraag of de "oudere" modellen dan voorzien konden worden van die metalen pluggen moest hij helaas ontkennend antwoorden: "Die zitten in het chassis".
Ik laat er nu 2 extra parkers indraaien om eventuele narigheid in de toekomst voor te blijven.