Pagina 1 van 1
960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 15.05.2015 - 16:56
door theun
Goedemiddag,
Ik kijk hier wel vaker, maar post eigenlijk nooit... (Ik ben Theun, woon in Friesland en ben Scandinavië gek)
Eigenlijk ben ik nogal een Saab-fan, maar de 9000 geldt gevoelsmatig toch wel een beetje als de laatste Saab.
Nu rijden we een 9-5 estate TiD van 2004, maar ik kan het daar niet helemaal mee vinden. Een 9000 is niet langer een optie, we hebben 3 kinderen en er zitten maar 2 driepuntsgordels in.
Ik rijd ongeveer 30.000/ jaar. Heb een hekel aan auto's die onbetrouwbaar zijn.
Is een 960 op G-3 verstandig? (Op diesel zie ik überhaupt niks) en zoja, waar moet ik op letten?? (Zij. De automaten ook betrouwbaar?) een V70 is een mogelijkheid, maar vind ik veel minder mooi.....
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 15.05.2015 - 17:01
door theun
Ohw ja,
3.0, 2.5 of wellicht een 2.3 maakt het veel uit?
Ik heb me laten vertellen dat de kop van een 2.3 lpt op gas kapot zou gaan.....
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 15.05.2015 - 18:40
door wim de jong
Ik heb alleen ervaring met een 2.3 in een 945... (zelfde motor) en daar heb ik de 800.000 km aangetikt. Toen waren de kleppen uitgesteld.
Volgens mij, maar weet het niet zeker, zijn ze nooit origineel geleverd in Nl, wel in Italië, dus zijn ze ingevoerd.
Ik zelf heb een 965 gereden, met een 2,5l met handbak, en daar tikte ik net de 500.000 aan, met originele motor.
Mijn zoon had een 965 met een 2,5l met automaat, en hij heeft er ruim 600.000 km mee gereden, zonder problemen.
Deze motoren zijn ijzersterk, en zo maken ze ze tegenwoordig niet meer na 2000.
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 15.05.2015 - 18:49
door JKGrun
Zou wel echt voor een 3.0L gaan die 2.5L is echt sloom.
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 15.05.2015 - 19:38
door theun
Nou rijdt een 9-5 2.2tid ook niet direct als een raket....
Moet je bij deze motoren vaak kleppen stellen? Of zijn ze hydraulisch?
Roesten Volvo's uit de 9-serie ook?
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 15.05.2015 - 20:37
door MoTo
de 2,5 is sloom t.o.v. de 3.0???
Onzin, hij heeft wel minder pk's maar zijn koppel ligt hoger bij lager toerental.
Ik heb bewust voor een 2,5 gekozen. Door de dikkere cilinderwanden is deze minder gauw aan een revisie toe, pas na een 350.000 á 400.000 km heb je de kans dat je moet reviseren. Bij een 3,0 l. moet dan ook het blok gevlakt worden. Is een onmogelijke zaak. Volvo zelf begint daar helemaal niet aan.
Kan die op gas??/ Ja prima.
Ga eens bij de buren op het volvo 700 forum kijken, daar vind je veel over de 960.
Hier op dit forum zit je met de 960 net iets buiten de "range"
Ik merk ( als 960 bezitter) dat je hier op het forum eigenlijk meer thuis hoort met de "nieuwere" Volvo's.
Gr. Joop
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 15.05.2015 - 20:51
door Johan s60
Een 2,5 een hoger koppel dan een 3,0?, echt niet
2,5 > 233 Nm @ 4550 rpm
3,0 > 267 Nm @ 4300 rpm
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 15.05.2015 - 20:57
door Msuidgeest
En tot slot is er nog een S90 met 3 liter en 180 pk. Maar wel met 260 Nm koppel dat bij een lager toerental begint en veel vlakker is. Die rijdt ook lekker ...
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 16.05.2015 - 10:46
door gold
Er staat een mooie 960 sedan te koop op het 700 forum.
3 liter dacht ik, weet niet of er al gas in zit.
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 16.05.2015 - 14:18
door JKGrun
MoTo schreef:
de 2,5 is sloom t.o.v. de 3.0???
Onzin, hij heeft wel minder pk's maar zijn koppel ligt hoger bij lager toerental.
Ik heb bewust voor een 2,5 gekozen. Door de dikkere cilinderwanden is deze minder gauw aan een revisie toe, pas na een 350.000 á 400.000 km heb je de kans dat je moet reviseren. Bij een 3,0 l. moet dan ook het blok gevlakt worden. Is een onmogelijke zaak. Volvo zelf begint daar helemaal niet aan.
Kan die op gas??/ Ja prima.
Ga eens bij de buren op het volvo 700 forum kijken, daar vind je veel over de 960.
Hier op dit forum zit je met de 960 net iets buiten de "range"
Ik merk ( als 960 bezitter) dat je hier op het forum eigenlijk meer thuis hoort met de "nieuwere" Volvo's.
Gr. Joop
Mijn vader heeft een 2.5L en een 3.0L gehad. De 3.0L wou aardig beter brullen dan de 2.5L
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 16.05.2015 - 14:34
door OGA244
lijkt me met 34pk meer niet echt een wonder
Re: 960 op lpg een goed idee?
Geplaatst: 16.05.2015 - 19:18
door theun
Een sedan vind ik met drie kinderen sowieso geen optie. En alles boven de 120 pk en redelijk koppel is voor mij prima..
Betrouwbaarheid vind ik meer van belang...
Vandaag heb ik een 960 met drie ton op lpg bekeken,
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... =mympBuyer
Prachtige auto, maar toch wel erg veel geld.... Geen euro kon eraf. Ik heb 3.000,- geboden.... Maar dat ging niet door. Ik zoek maar even verder denk ik..