Zelf remleidingen repareren aan V70
Geplaatst: 27.05.2015 - 12:27
Hallo Allemaal,
Ik ben de trotse bezitter van een V70 2,5T uit 1999 (270K) en loop nu tegen een reparatie aan waarbij ik benieuwd ben naar jullie mening.
Ik had achter beide remklauwen incl schijven en blokken willen vernieuwen. Dat lukte prima tot aan de remklauwen toe want daarvan bleken de aansluitwartels van messing muurvast te zitten en niet meer te verwijderen. Komt er nu op neer dat de remleidingen vlak boven de wartels afgeknipt gaan worden en dan nieuwe wartel en fels maken op de bestaande stalen buisleiding. Een niet alledaags klusje voor de doe het zelver en remmen vind ik sowieso iets waarin ik geen risico op fouten wil nemen.
Waar ik nu tegenaan loop is dat de garage er 2 uren voor uittrekt om het van mij over te nemen. (montage klauwen) Schijven en blokken had ik zelf al gedaan.
Alternatief is dat ik het zelf toch ga doen maar daarvoor ben ik een felsset, een mini buissnijder, en een remontluchter aan gereedschap nodig. Totaal zo´n 200 euro aan gereedschap dat ik zelden zal gebruiken. Toegegeven ik heb een vrij dure remontluchter van Hazet (via compressor) gekocht maar veel goedkoper dan 150 euro was het niet geworden aan gereedschap.
Vraag aan jullie. Wat zouden jullie doen ? Gereedschap kopen en iets meer uitgeven dan het garage uurloon of laten doen zonder kans op fouten ? Hoe vaak gebruik je überhaupt dergelijk gereedschap als je alleen onderhoud aan je eigen auto doet.
Groeten
Ik ben de trotse bezitter van een V70 2,5T uit 1999 (270K) en loop nu tegen een reparatie aan waarbij ik benieuwd ben naar jullie mening.
Ik had achter beide remklauwen incl schijven en blokken willen vernieuwen. Dat lukte prima tot aan de remklauwen toe want daarvan bleken de aansluitwartels van messing muurvast te zitten en niet meer te verwijderen. Komt er nu op neer dat de remleidingen vlak boven de wartels afgeknipt gaan worden en dan nieuwe wartel en fels maken op de bestaande stalen buisleiding. Een niet alledaags klusje voor de doe het zelver en remmen vind ik sowieso iets waarin ik geen risico op fouten wil nemen.
Waar ik nu tegenaan loop is dat de garage er 2 uren voor uittrekt om het van mij over te nemen. (montage klauwen) Schijven en blokken had ik zelf al gedaan.
Alternatief is dat ik het zelf toch ga doen maar daarvoor ben ik een felsset, een mini buissnijder, en een remontluchter aan gereedschap nodig. Totaal zo´n 200 euro aan gereedschap dat ik zelden zal gebruiken. Toegegeven ik heb een vrij dure remontluchter van Hazet (via compressor) gekocht maar veel goedkoper dan 150 euro was het niet geworden aan gereedschap.
Vraag aan jullie. Wat zouden jullie doen ? Gereedschap kopen en iets meer uitgeven dan het garage uurloon of laten doen zonder kans op fouten ? Hoe vaak gebruik je überhaupt dergelijk gereedschap als je alleen onderhoud aan je eigen auto doet.
Groeten