optrekken motorsteunen versnellingsbak klonk klap bonk geluid
Geplaatst: 28.05.2015 - 17:21
Sorry ben ik weer.
Even voorstellen, Marcel, heb een s60 uit 2002, ondertussen 330000 op de teller.
Aantal maanden terug de koppelingsplaten laten vervangen en drukgroep.
Duall mass vliegwiel hoefde niet volgens de monteur (deze had gezien dat die nog goed was).
Na de reparatie aansluitend direct de radiateur stuk, intercooler stuk, compressor stuk, veel lawaai in de auto wegens niet goed teruggeplaatst rubber bij stuurhuis.
Was BAD LUCK werd me gezegd
.
Vervolgens een aantal maanden lekker gereden en sinds kort tijdens het schakelen en optrekken een soort schok en klonk geluid.
Ik heb het ook als ik de auto laat uitrijden in een versnelling en vervolgens weer vol gas geef.
Het geeft een schok door de auto en maakt een klappend geluid. Soms KLUNK of KLONK.
Het lijkt gevoelsmatig van rechtsachter te komen.
Op mijn advies, (gelezen op dit forum) heb ik een kennis (monteur) de rubbers laten nakijken.
Het rubber boven de motor, onder een stang was een en al speling en het achterste rubber bij de versnellingsbak daar zat geen stugheid meer in.
Deze twee rubbers laten vervangen.
Totaal incl. monteren euro 210,- kwijt.
Maar het probleem is nu erger.
Als ik nu ga rijden hoor ik bij het optrekken een metaal achtig schrapend geluid alsof je remschijven aanlopen ofzo.
Het klinkt heel licht.
Het is ook bij schakelen en gas geven en lijkt harder te klinken als ik een bocht naar rechts maak.
Ik hoor het alleen in het begin even omdat dan de motor rustig klinkt.
Naarmate ik harder rij en doortrek hoor ik het niet meer (of kan het niet meer horen door ander geluid).
Daarbij is het klappen en het KLUNK geluid niet weg.
Nu moet ik wel zeggen dat de auto eerst bij 130 - 140 Km/p/uur begon te trillen. Dit is wel weg na het vervangen van de rubbers (maar oke, die snelheden reed ik maar zelden).
Ik hoop wederom op support van deskundigen op dit forum.
Alvast bedankt !!!
Even voorstellen, Marcel, heb een s60 uit 2002, ondertussen 330000 op de teller.
Aantal maanden terug de koppelingsplaten laten vervangen en drukgroep.
Duall mass vliegwiel hoefde niet volgens de monteur (deze had gezien dat die nog goed was).
Na de reparatie aansluitend direct de radiateur stuk, intercooler stuk, compressor stuk, veel lawaai in de auto wegens niet goed teruggeplaatst rubber bij stuurhuis.
Was BAD LUCK werd me gezegd

Vervolgens een aantal maanden lekker gereden en sinds kort tijdens het schakelen en optrekken een soort schok en klonk geluid.
Ik heb het ook als ik de auto laat uitrijden in een versnelling en vervolgens weer vol gas geef.
Het geeft een schok door de auto en maakt een klappend geluid. Soms KLUNK of KLONK.
Het lijkt gevoelsmatig van rechtsachter te komen.
Op mijn advies, (gelezen op dit forum) heb ik een kennis (monteur) de rubbers laten nakijken.
Het rubber boven de motor, onder een stang was een en al speling en het achterste rubber bij de versnellingsbak daar zat geen stugheid meer in.
Deze twee rubbers laten vervangen.
Totaal incl. monteren euro 210,- kwijt.
Maar het probleem is nu erger.
Als ik nu ga rijden hoor ik bij het optrekken een metaal achtig schrapend geluid alsof je remschijven aanlopen ofzo.
Het klinkt heel licht.
Het is ook bij schakelen en gas geven en lijkt harder te klinken als ik een bocht naar rechts maak.
Ik hoor het alleen in het begin even omdat dan de motor rustig klinkt.
Naarmate ik harder rij en doortrek hoor ik het niet meer (of kan het niet meer horen door ander geluid).
Daarbij is het klappen en het KLUNK geluid niet weg.
Nu moet ik wel zeggen dat de auto eerst bij 130 - 140 Km/p/uur begon te trillen. Dit is wel weg na het vervangen van de rubbers (maar oke, die snelheden reed ik maar zelden).
Ik hoop wederom op support van deskundigen op dit forum.
Alvast bedankt !!!