S60 D3 foutcodes / noodloop
Geplaatst: 30.05.2015 - 07:46
Beste Forum-leden,
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een S60 Summum D3 Geartronic van 2012 (115.000 km). Vanaf het eerste moment ondervind ik allerlei problemen die tot nu toe niet zijn opgelost. Zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen.
Direct na aankoop begon het check-engine lampje te branden. Auto uit laten lezen en de EGR-klep laten vernieuwen inclusief een temperatuursensor. Auto opgehaald en enkele honderden kilometers zonder brandend lampje gereden.
Nadat het lampje weer ging branden is het inlaatspruitstuk schoongemaakt omdat dit net als de EGR-klep ernstig vervuilt was. Helaas niet de oplossing, foutcode geeft aan dat het de luchtmassameter is. Ook deze laten vervangen door een nieuwe. Check engine lampje uit.
Helaas uit voor slechts enkele kilometers. Foutcode wederom op luchtmassameter en nu ook in de noodloop (was bij eerdere problemen niet het geval). Foutcode geeft aan dat er teveel lucht door heen gaat. EGR-klep werkt prima, maar bijna visuele controle was het wel verbazingwekkend dat deze na recente vervanging alweer zo vervuilt was.
Parallel aan dit probleem heb ik al diverse malen koelvloeistof moeten bijvullen en werkt het start-stop systeem bijna nooit. Als die werkt is dat slechts voor een split seconde waarna mijn mobiele telefoon weer contact moet maken met met de carkit en ik op het dashboard een foutmelding krijg.
Iemand van u een idee wat er aan de hand kan zijn? Is er een relatie tot het koelvloeistofverbruik en de foutcodes? Koelsysteem is volledig afgeperst en geeft geen verlies van druk.
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een S60 Summum D3 Geartronic van 2012 (115.000 km). Vanaf het eerste moment ondervind ik allerlei problemen die tot nu toe niet zijn opgelost. Zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen.
Direct na aankoop begon het check-engine lampje te branden. Auto uit laten lezen en de EGR-klep laten vernieuwen inclusief een temperatuursensor. Auto opgehaald en enkele honderden kilometers zonder brandend lampje gereden.
Nadat het lampje weer ging branden is het inlaatspruitstuk schoongemaakt omdat dit net als de EGR-klep ernstig vervuilt was. Helaas niet de oplossing, foutcode geeft aan dat het de luchtmassameter is. Ook deze laten vervangen door een nieuwe. Check engine lampje uit.
Helaas uit voor slechts enkele kilometers. Foutcode wederom op luchtmassameter en nu ook in de noodloop (was bij eerdere problemen niet het geval). Foutcode geeft aan dat er teveel lucht door heen gaat. EGR-klep werkt prima, maar bijna visuele controle was het wel verbazingwekkend dat deze na recente vervanging alweer zo vervuilt was.
Parallel aan dit probleem heb ik al diverse malen koelvloeistof moeten bijvullen en werkt het start-stop systeem bijna nooit. Als die werkt is dat slechts voor een split seconde waarna mijn mobiele telefoon weer contact moet maken met met de carkit en ik op het dashboard een foutmelding krijg.
Iemand van u een idee wat er aan de hand kan zijn? Is er een relatie tot het koelvloeistofverbruik en de foutcodes? Koelsysteem is volledig afgeperst en geeft geen verlies van druk.