V40 draait nogal hoog in toeren stationair

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
pieterjano
Starter

Beste ik ben hier nieuw op het forum.
Ik vermoed dat het in dit topic thuis hoort.
We hebben hier thuis een V40 (D4) diesel die ongeveer van 2001 is het is een 1870cc 8 klepper (75kw). Een renault motor volgens de papieren. Normaal werd deze wagen weggedaan omdat hij na aankoop van een andere wagen de 3de wagen was, voor mijn ouders. maar omdat ik er regelmatig mee naar school ga enz is deze dan toch thuis gebleven.

Hij heeft ongeveer 210.000 km op de teller en op 200.000 heb ik de koppeling vervangen (originele stukken). Toen bleek ook dat het vliegwiel niet 100% meer was. en na nog eens 1000 km heb ik deze dan uiteindelijk ook maar vervangen. alles gaat goed enz. enkel dat er een sensor zijn connector beschadigd was. Dit is dan beginnen slecht contact maken enz, ik was er niet bij maar hij zou niet meer vooruit meer gaan. 
Dit is dan hersteld bij de garage. 
Maar sinds kort valt het mij op dat de wagen redelijk hoog in toeren zit bij rolanti ongeveer op 1000 RPM. En nu laatst viel mij op dat hij ook soms wat blijft hangen in toeren. Bijvoorbeeld vandaag aan de lichten te stoppen bleef hij even op 1400 RPM hangen. met kort gasgeven is dat dan gezakt tot 900 a 1000 maar dit lijkt mij nog veel of ben ik mis, ik heb toch de indruk dat hij meer in toeren draait als vroeger.

Wat kan dit zijn?

PJ
Laatst gewijzigd door pieterjano op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”