Pagina 1 van 1
Ervaringen D4 GT8 181/190 pk
Geplaatst: 16.07.2015 - 10:17
door trimitie
Hallo, ik rijd met een diesel, 5-cilinder van 163pk, voorwielaandrijving met 6 trapsautomaat geartronic, vroeger de D3 genoemd.
Nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn van de mensen die met xc60 rijden met de nieuwe 4cilinder diesel met 8 trapsautomaat van 181 pk wat nu verhoogd is naar 190 pk.
Ik ben van plan om deze eens te proefrijden bij de dealer om eens verschil te bekijken met mijn 5 cilinder.
Re: Ervaringen D4 GT8 181/190 pk
Geplaatst: 16.07.2015 - 10:25
door Walter
ik heb met die combi in een V60 gereden en vond het een briljante auto!
Re: Ervaringen D4 GT8 181/190 pk
Geplaatst: 20.11.2015 - 18:59
door imrulqays
Sedert kort rij ik met een D4/190 PK, met nu ca. 2.000 km. op de teller.
De motor is bijzonder stil, en eens op temperatuur en snelheid hoor je hem amper.
’t Is geen sportmotor, maar zeker power genoeg.
Ook zie ik het toerental zelden hoog gaan, meestal beneden 1500, wat wellicht de stilte in het interieur verklaart.
Opvallend is het verbruik, momenteel 5,8 l./100 km., hetzij 1 op 17, terwijl practisch altijd de in B of NL maximum toegelaten snelheid, of lichtjes erboven, wordt aanhouden.
Afgaand op spritmonitor had ik eerder rond de 7,5 l. of 1 op 13 verwacht.
Een proefrit is zeker de moeite waard.
Re: Ervaringen D4 GT8 181/190 pk
Geplaatst: 22.11.2015 - 20:22
door Fredraket
Walter schreef:
ik heb met die combi in een V60 gereden en vond het een briljante auto!
+1

Re: Ervaringen D4 GT8 181/190 pk
Geplaatst: 23.11.2015 - 10:58
door Fulaks
Ik heb deze combo in een V70 en ben er heel gelukkig mee. Mooi verbruik, stil en ruim voldoende power. De automaat schakelt prima, ik grijp maar zelden manueel in (maar ook dat gaat prima).
Re: Ervaringen D4 GT8 181/190 pk
Geplaatst: 23.11.2015 - 17:53
door D5R-Design
Kom uit een D5 met een giltronic waar ik een haat liefde verhouding mee had.
Motor heerlijk, bak was een stuk verdriet.
Nu 3 maanden een D4 met een 8 traps..
Een woord geweldig combi.
Motor klinkt buiten niet als een van de stilste (Jaguar XF, BMW 320 zijn veel stiller) van binnen fluisterstil in vergelijking met de D5 en een geweldige bak die gelukkig het brede koppel gebied van deze motor goed benut.
Mis wel de roffel van de 5 pitter.. die ik met mijn V50 met handbak wel had.
Bij de V70 nooit meer kunnen vinden door dat die giltronic met slip de roffel kompleet om zeep hielp....