Op zoek naar V50 Diesel, automaat, tips & adviezen?
Geplaatst: 20.07.2015 - 17:33
Nadat ik mijn V70 heb verkocht, heb ik wat VAG auto 's gereden. Mijn huidige is een Audi A3 2.o DSG automaat. Een heerlijke auto en snel als je even moet inhalen, maar helaas 3 deurs.
Nou ben ik op zoek naar een station... en eigenlijk komt -uiteraard
- alleen een Volvo in aanmerking. En specifiek een V50.
De (nieuwe) V40 is te klein en te recent (dus boven budget). Een V70 is te duur in Wegenbelasting en verbruik.. En de rest.. tja andere auto 's is het toch allemaal (net?) niet!
Dus op zoek naar een Volvo! De eisen zijn:
De 1.6D is behoorlijk zuinig, maar zover ik weet niet geleverd als automaat.
De 2.0D is een aardige motor, maar let op onderhoud en korte stukjes (roetfilter, EGR).. Wat kost het verwijderen cq uitzetten eigenlijk?
Dus eigenlijk moet je voor de D5 gaan (2.4?)
Die is dan wel weer duurder in belasting en verbruik. Anderzijds maakt me dat niet zo gek veel uit, dat bespaar je wel weer op onderhoud
Budget is afhankelijk van waarde van mijn A3, maar ik denk zo ongeveer €7000-8000,-
Hoe lagere KM stand hoe beter, ik vind 200.000 Km wel de max. eigenlijk..
Waar moet ik me op richten?
In 2007 is er een -minimale?- facelift geweest. Moet ik per sé op een 2007 en nieuwer? Wat zijn de wezenlijke verschillen met de eerdere types dan?
De Edition II heeft de toeters en bellen die ik wil, correct?
Zit ik goed met mijn redenaties?
en
Gaat het überhaupt wel lukken om een 2007 of nieuwere D5 automaat, luxe met minder dan 200.000 op de klok te vinden?
Alles wat ik zie is 10.000+ of alleen voor de export namelijk..
Nou ben ik op zoek naar een station... en eigenlijk komt -uiteraard

De (nieuwe) V40 is te klein en te recent (dus boven budget). Een V70 is te duur in Wegenbelasting en verbruik.. En de rest.. tja andere auto 's is het toch allemaal (net?) niet!
Dus op zoek naar een Volvo! De eisen zijn:
- Diesel (ik rij >30.000Km p/jr)
- Automaat
- luxe
- Clima
- Navi
- Stoelverwarming
- PDC
- regen/lichtsensor
- leer
- trekhaak
De 1.6D is behoorlijk zuinig, maar zover ik weet niet geleverd als automaat.
De 2.0D is een aardige motor, maar let op onderhoud en korte stukjes (roetfilter, EGR).. Wat kost het verwijderen cq uitzetten eigenlijk?
Dus eigenlijk moet je voor de D5 gaan (2.4?)


Budget is afhankelijk van waarde van mijn A3, maar ik denk zo ongeveer €7000-8000,-
Hoe lagere KM stand hoe beter, ik vind 200.000 Km wel de max. eigenlijk..
Waar moet ik me op richten?
In 2007 is er een -minimale?- facelift geweest. Moet ik per sé op een 2007 en nieuwer? Wat zijn de wezenlijke verschillen met de eerdere types dan?
De Edition II heeft de toeters en bellen die ik wil, correct?
Zit ik goed met mijn redenaties?
en
Gaat het überhaupt wel lukken om een 2007 of nieuwere D5 automaat, luxe met minder dan 200.000 op de klok te vinden?

Alles wat ik zie is 10.000+ of alleen voor de export namelijk..