Pagina 1 van 1
Licht schakelaar
Geplaatst: 27.07.2006 - 12:38
door Vvijftig
Waarom heeft de lichtschakelaar eigenlijk 3 standen, een 0 stande een stads en een dimstand.
Volgens mij kan je de lampen nooit uit doen tijdens het rijden, waarom dan een 3 standen schakelaar.
Of heb ik het mis?
Geplaatst: 27.07.2006 - 12:40
door bart simpson
Voor Zuid Europa kan op O het licht daadwerkelijk uit
Geplaatst: 27.07.2006 - 12:42
door lancer
1) Niet in alle landen zijn de lampen altijd aan [edit]bart was me net ff voor[/edit]
2) In stand 0 kun je met het grootlicht alleen maar seinen. Wil je ze permanent aan, moet je de schakelaar eerst in dimstand zetten. Ik kan me voorstellen dat dit handig is. Mistlampen doen het volgens mij ook niet in 0
Geplaatst: 27.07.2006 - 13:54
door Tomba
Ik heb een v440 en daar gaat bij O ook het licht uit. Volgens mij is dat ook niet standaard.
Geplaatst: 27.07.2006 - 14:03
door menjo
bart simpson schreef:Voor Zuid Europa kan op O het licht daadwerkelijk uit
In Duitsland ook
Geplaatst: 27.07.2006 - 14:06
door menjo
Maar als je het graag wilt kan het door de dealer in nederland ook wel geprogrammeerd worde. De standaard instelling is in NL gewoon anders.
Geplaatst: 27.07.2006 - 14:18
door Paul
kost alleen 200 euro op v50 (ofzo)
Geplaatst: 27.07.2006 - 14:20
door menjo
:roll:
Geplaatst: 27.07.2006 - 14:24
door Paul
ja bij v40 en v70 was het soort van gratis. maar v50 rijdt dus steeds met licht.
Heel leuk ook in spanje zie je een volvo met licht aan overdag, een nederlander. En al die spanjaarden seinen...
Daarom dat het bij ons is uitgeschakeld. maar v50 niet vanwege kosten
Geplaatst: 27.07.2006 - 14:26
door menjo
In Duitsland is het omdat de ADAC officieel afraadt je lampen aan te hebben overdag ivm benzineverbruik.... 100W aan lampjes....
Geplaatst: 27.07.2006 - 14:51
door locus
scheelt het zoveel in verbruik dan?
Geplaatst: 27.07.2006 - 15:02
door menjo
100W nee, dat scheelt onmeetbaar weinig, laat die duitsers de airco maar uit laten als ze benzine willen besparen, maar daar hoor je ze niet over.
Geplaatst: 27.07.2006 - 18:58
door d@Mit
lancer schreef:1) Niet in alle landen zijn de lampen altijd aan [edit]bart was me net ff voor[/edit]
2) In stand 0 kun je met het grootlicht alleen maar seinen. Wil je ze permanent aan, moet je de schakelaar eerst in dimstand zetten. Ik kan me voorstellen dat dit handig is. Mistlampen doen het volgens mij ook niet in 0
Klopt helemaal, je mistlampen doen het inderdaad niet in stand "0". Daarom dat mijn verdeler aanraadde om dit gewoon op "I" te laten staan.
Bij oudere Volvo's (gn idee vanaf welk jaar) kan je wel de lichten uitschakelen als ik me niet vergis of is dit altijd een optie geweest?
Geplaatst: 27.07.2006 - 19:28
door bart simpson
Ik denk dat ze "verplicht aan staan" sinds in Scandinavie het voeren van licht overdag verplicht geworden is.
En dat is al weer eventjes
Geplaatst: 28.07.2006 - 17:00
door Vvijftig
Okee dat wist ik niet, weer wat geleerd.