Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
pscho-realm
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08.07.2015 - 18:01

Beste medeforum gebruikers,

Heeft iemand ervaring met deze radio van Bluepower? Link:
Bluepower BLP-990

AfbeeldingAfbeelding

[youtube]Pp0xPWX9sNY[/youtube]
[youtube]n7mD_TkxInA[/youtube]

Het is voor zover ik weet de enige mogelijkheid om een dubbel din radio in te bouwen bij de Volvo's! Ideale oplossing dus. zou je zeggen... Grote voordeel is dat de temperatuur weergeven kan worden op de display.

DAB is optioneel beschikbaar, achteruitrij camera! Bijna te mooi om waar te zijn.

Vragen die in mij opkomen zijn: Loopt het besturingsysteem lekker? Hoe doet de touchscreen het? Hoe is de kwaliteit van de componenten/versterker? Degelijk? Navigatie updates?
Op de website staat staat: "Map Supported Sygic,PolNav, Igo, Route66, Tom-Tom, Garmin, Support 3D Maps
GPS Baud Rate=9600, Com Port=2" Hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet...

Ik heb de fabrikant gemaild of hij een nieuw filmpje wil posten van de final versie van die product en een iets wat uitgebreidere uitleg van de functies. Wellicht schept dat meer duidelijkheid.


Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Laatst gewijzigd door pscho-realm op 01.01.1970 - 01:00, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

We hebben een test gedaan en al heel snel besloten ook deze unit niet te gaan verkopen.
In het beschaafd nederlands onze review woorden : slechte integratie (geen koppeling met de MOST bus, dus geen gebruik van versterker, parkeersensoren, navi computer etc), auto vol met foutmeldingen (geen originele ICM koppeling meer dus auto protesteert), geen integratie van alle overige functies van de ICM (Vin weergave, sleutel weergave etc. etc.), hangend systeem om de haverklap, te grote warmte afgifte op een plek waar de warmte niet weg kan, kwaliteit FM tuner belabberd (in auto's waar de FM tuner nog achterin zit moet een niet mee-geleverde kabel getrokken worden naar achterin), interface buitengewoon chinees, stuurwiel bediening werkt soms niet (onduidelijk waarom, maar lijkt te maken te hebben met foutieve canbus implementatie), etc.

In onbeschaafd nederlands onze review woorden : waardeloos ding, net als de vorige BLP units uiteindelijk bleken, slechte tot geen support vanuit leverancier, leverancier kennis van device icm met volvo is niihil,prut ding.


Als wij er een waarde aan zouden koppelen, dan zou dat US$ 150-200 zijn voor een niet veeleisende gebruiker die met name het gadget niveau van zijn auto wil ophogen en aan kwaliteit, garantie en service niet veel hecht.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
pscho-realm
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08.07.2015 - 18:01

Hi @VolvoTech bedankt voor je duidelijke reactie:)

Precies waar ik al bang voor was! :( Ik hoopte stiekem nog dat de radio door ontwikkeld was tot waardig product.

Moeilijk moeilijk ik ben toch gehecht aan een navigatie en fatsoenlijke geluidsweergave via SD/USB. Momenteel heb ik een Kenwood DNX7230DAB 7" in mijn huidige auto als ik over stap naar Volvo wil ik het liefste wel een alternatief wat enigszins in de buurt komt.

Op jullie website zie ik MMMi-plus i.c.m. Parrot MKi 9XXX bestaan er nog andere alternatieven? Het Parrot Mki beestje stamt ondertussen toch alweer af uit 2009!
Als ik op youtube filmpjes bekijk Parrot MKi 9XXX lijkt het allemaal netjes werken en over de gesprekskwaliteit van Parrot hoor ik alleen maar goede dingen maar gezien de functies op zo'n klein schermpje twijfel ik nogal.
Toch zal ik voor het navigatie gedeelte mijn smartphone aan het geheel moeten koppelen of is het met laatste TomTom's versies ook mogelijk de stembegeleiding via de auto speakers af te spelen?

Dilemma, Volvo lijkt het allemaal goed dicht getimmerd te hebben 6" ruimte ipv 7" koppeling met MOST, ICM etc;) Jammer dat merken als Kenwood, JVC, of Sony hier niks meer doen.

Kortom een hele hoop toeterts en bellen... hopelijk weet iemand een mooie oplossing of moet ik zo'n mooie Volvo S40 dan toch maar laten staan..?


@VolvoTech
Laatst gewijzigd door pscho-realm op 01.01.1970 - 01:00, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jtb81
3rd Gear member
Berichten: 379
Lid geworden op: 24.04.2014 - 08:27

Ik heb een V50 met mmmi en parrot 9100, ik gebruik tomtom op mijn ifoon en dan wordt de radio/usb/cd gewoon onderbroken en hoor je de aanwijzingen van tomtom. Daarna gaat de muziek weer verder. Ook ik had liever een dubbel din achtig systeem gehad maar dit werkt prima en de geluidskwaliteit blijft behouden.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zie antwoord van jtb81 !
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
pscho-realm
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 08.07.2015 - 18:01

En wat zijn jullie ervaringen met dubbel din zelf inbouwen? Op YouTube zag ik iemand wat zijn volume knop ,tuning knop en de cijfers weg gehaald heeft en vervolgens het display voor de temp etc. lager heeft geplaats
Op die manier komt er plek vrij voor een dubbel din radio te plaatsen en de temperatuur etc. Is toch nog afleesbaar.

Helaas zal er een dremel aan te pas moeten komen om de waterval groter te maken.

Zijn er dingen zoals geluidskwaliteit of foutmeldingen in de auto of versterker problemen wat dan niet naar behoren werken?

Voor mij nog misschien wel het belangrijkste Is er een manier om op zijn minst de stuurbedieding aan de praat te krijgen?

Zijn er forum gebruikers wat dit hebben gefixt?

Ik weet dat het allemaal verre van ideaal is en het liefste zou ik ook gewoon Orgineel zien maja misschien een leuk project voor in de donkere maanden.
Laatst gewijzigd door pscho-realm op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

VolvoTech schreef: We hebben een test gedaan en al heel snel besloten ook deze unit niet te gaan verkopen.
In het beschaafd nederlands onze review woorden : slechte integratie (geen koppeling met de MOST bus, dus geen gebruik van versterker, parkeersensoren, navi computer etc), auto vol met foutmeldingen (geen originele ICM koppeling meer dus auto protesteert), geen integratie van alle overige functies van de ICM (Vin weergave, sleutel weergave etc. etc.), hangend systeem om de haverklap, te grote warmte afgifte op een plek waar de warmte niet weg kan, kwaliteit FM tuner belabberd (in auto's waar de FM tuner nog achterin zit moet een niet mee-geleverde kabel getrokken worden naar achterin), interface buitengewoon chinees, stuurwiel bediening werkt soms niet (onduidelijk waarom, maar lijkt te maken te hebben met foutieve canbus implementatie), etc.

In onbeschaafd nederlands onze review woorden : waardeloos ding, net als de vorige BLP units uiteindelijk bleken, slechte tot geen support vanuit leverancier, leverancier kennis van device icm met volvo is niihil,prut ding.


Als wij er een waarde aan zouden koppelen, dan zou dat US$ 150-200 zijn voor een niet veeleisende gebruiker die met name het gadget niveau van zijn auto wil ophogen en aan kwaliteit, garantie en service niet veel hecht.
Was dit een test met een productieversie of met een prototype?
Misschien dat er voor de productieversie nog een hoop bugs gefixed zijn e.d.?
Enig idee wat de opstarttijd is van de BLP-990?
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Volgens blp was het productie versie, maar inmiddels verkopen ze nog steeds alleen "voorverkoop met het recht op de 1e lichting"... dus zal wel niet ...
Opstarttijd moet ik nazoeken in onze notities maar was iets van 70 seconden.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

Jammer zeg! bedankt voor het testen. Hopelijk komt er nog iemand met een goed systeem.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

VolvoTech schreef: Volgens blp was het productie versie, maar inmiddels verkopen ze nog steeds alleen "voorverkoop met het recht op de 1e lichting"... dus zal wel niet ...
Opstarttijd moet ik nazoeken in onze notities maar was iets van 70 seconden.
Bedankt voor je info.
Ook nog even zitten kijken naar een GROM.
Maar die vind ik net even wat te complex werken.
Ik zal vast wennen, maar mijn vriendin gaat het nooit snappen, dat weet ik nu al. :lol: O-) :P

Misschien toch maar eens zo'n Parrot nemen die jij vaak voorstelt...
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Parrot is prima, maar als je high perf audio hebt alleen icm met een MMMi he...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Sander02
4th Gear member
Berichten: 720
Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48

jtb81 schreef: Ik heb een V50 met mmmi en parrot 9100, ik gebruik tomtom op mijn ifoon en dan wordt de radio/usb/cd gewoon onderbroken en hoor je de aanwijzingen van tomtom. Daarna gaat de muziek weer verder. Ook ik had liever een dubbel din achtig systeem gehad maar dit werkt prima en de geluidskwaliteit blijft behouden.
Zo das wel vervelend als bij elke instructie de muziek wordt ondebroken. Liever een aparte speaker dan voor navigatie. Mijn auto heeft helaas geen navigatie, dus dan zal dat probleem niet optreden als ik een los navigatiesysteem zou kopen.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dan vooral geen origineel navi systeem kopen van enig bekend merk, daar gaat nl altijd de muziek op zacht als de navi spreekt...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

BLP-990 wordt nu daadwerkelijk geshipped en een aantal mensen hebben het al geïnstalleerd.

installation manual:


Thread on swedespeed:
http://forums.swedespeed.com/showthread ... Cars/page7

Opzich klinkt dit allemaal wel positief. Ik wacht nog even een tijdje af voordat er wat meer reacties zijn van mensen. Maar misschien dat ik mij er toch aan ga wagen...
Het is en blijft een erg vette upgrade vind ik!

@Volvotech:
Misschien een ideetje om eens een nieuw testsample op te vragen vanuit productie om te vergelijken met het prototype?
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

We hebben ons beraden een week of wat terug en besloten echt niet meer in zee te gaan met Bluepower.

Mijn advies is ook : spreek goed af wat voor functionaliteit je krijgt (blijft alles werken? geen storingen (ook niet op linbus!), wordt versterker gebruikt in alles siutaties, blijft p-sensoren het doen, navi, tmc etc) want de 1e vragen zijn hier alweer binnen gekomen nav 1 (!) installatie die net over het Noordzee water is gedaan en waar blijkt dat de audio niet door de originele versterker gaat maar via een van de kastjes van bp als het gaat om alles wat anders is dan origineel aanwezige audio (FM en CD).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik neem aan dat je verwijst naar de persoon die ook op swedespeed schrijft? (nickname shinys40)
Is het erg dan om de originele versterker te omzeilen?
Indien de BLP een fatsoenlijke versterker heeft dan hoeft niet per se slecht te zijn toch?

Ik snap dat jullie zeer sceptisch zijn, en dat ben ik ook. Maar ik blijf toch even kijken naar ervaringen van meerdere mensen.
Het is sowieso jammer dat niet meer bedrijven autoradio's willen maken die mooi passen in de Volvo's. Ik de oplossingen die jullie bieden toch niet helemaal top. Heb weinig opslagmogelijkheden op mijn telefoon, dus afspelen van muziek is dan minder ideaal. iPod heb ik ook niet.
Grom vind ik te vaag werken, dat ga ik nooit allemaal onthouden.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Geen idee of dat die shinys40 was, we zijn gemaild door een garage bedrijf.

Originele versterker is uitgekiend en heeft hoog vermogen wat past bij je speakers etc.
De interne versterker van de bp box, geen idee wat daar nu in zit, maar zal niet hetzelfde zijn als de 4kg wegende unit die in je kofferbak hangt.
(en gewoon volgens vuistregels nooit dezelfde kwaliteit KAN hebben ivm formaat, gewicht etc)

Gewoon blijven kijken naar de oplossing, zie je positieve berichten en kun je goed filteren of eea past bij je wensen, go for it!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Wat betreft de versterker, ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb geen idee hoe groot de huidige versterker is, en hoe groot/goed die versterker is van Bluepower. Maar ik geloof je direct. :P
Ik lees trouwens dat je de versterker niet hoeft te bypassen. Maar dat je de bluepower-unit wel anders moet aansluiten zodat de audio-uitgang naar de versterker gaat. Daar is een extra kabel voor nodig die, indien je aangeeft dat je High perf of premium audio hebt (dus niet basic), meegeleverd wordt.

Verder inmiddels al weer twee positieve berichten gelezen van mensen die het geïnstalleerd hebben.
De tijd zal ons leren of dit een succes gaat worden.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

bypassen : als het is zoals je schrijft dan zou er glasvezel naar de versterker moeten, dat is namelijk de enige ingang, rest is uitgang, en kan net als bij een parrot onderbroken worden om als apparaat zelf de audio op de speaker bedrading te zetten.

Maar inderdaad, let's see, we hopen op mooie resultaten voor de S40/V50 rijders.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
ericvd
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 07.01.2013 - 10:42
Locatie: Noord-Drenthe

We zijn ondertussen een paar maanden verder.... Zijn er ook mensen die uiteindelijk het toch gewaagd hebben?
'De Grote' - een V70 2.4 (2003 - 170 pk)
'De Kleine' - een C30 D2 R-design (2010)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”