Beste forumleden. Ik sta op het punt mijn huidige S40 in te ruilen voor een V50. Vergelijkbare auto maar ivm gezinsuitbreiding lijkt mij de V50 een mooie auto.
Nu heb ik in mijn huidige S40 het "high performance" audio systeem zitten. In de V50 welke ik op het oog heb zit het "base" audio systeem. Nu klinkt dit redelijk maar niet meer dan dat.
Is het mogelijk om dit te upgraden?
Base audio upgraden V50
-
- 2nd Gear member
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
- HarryK
- 2nd Gear member
Dat heb ik mij ook afgevraagd toen ik zoekende was. Voorgelegd aan Bob van Volvotech en het antwoord was duidelijk:
Onderhand ben ik in bezit van een V50 met high performance audio, dus geen zorgen voor mij. Maar nu moet ik er wel bij zeggen dat alle V50's met base audio vanaf toen bij voorbaat af vielen voor mij.Nee ga er van uit dat ombouwen niet gaat werken... En als al dan tegen erg veel kosten, reken snel op 1000-1500
V50 T5 Summum Flint Grey MY2005 220pk
V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
- Arnie82
- 2nd Gear member
Volgens mij erg lastig te doen aangezien de aansturing via canbus loopt en ook verschilt tussen base en HP.
Een makkelijke win is denk ik wel om de weergevers te veranderen.
Je zou dan een composet voor kunnen zetten (losse woofer en tweeters) en een coaxiaal achter.
Dan heb je even een paar andere kapjes nodig bij de spiegels zodat je daar je tweeters achter kan zetten.
Weet niet wat het effect is maar ik denk dat je het geluidsbeeld daar zeker mee omhoog kan trekken. Volgens mij heeft het base systeem alleen weergevers onderin de deuren namelijk.
Een makkelijke win is denk ik wel om de weergevers te veranderen.
Je zou dan een composet voor kunnen zetten (losse woofer en tweeters) en een coaxiaal achter.
Dan heb je even een paar andere kapjes nodig bij de spiegels zodat je daar je tweeters achter kan zetten.
Weet niet wat het effect is maar ik denk dat je het geluidsbeeld daar zeker mee omhoog kan trekken. Volgens mij heeft het base systeem alleen weergevers onderin de deuren namelijk.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
-
- 2nd Gear member
Dank Arnie,
Ongeacht het Base soundsystem denk ik toch dat ik voor deze auto ga. Hij ziet er nl voor de rest super uit. Wanneer deze in mijn bezit is dan ga ik langs een car hifi center om te kijken of er wat mogelijk is.
Hebbeding wel kapjes met tweeters gevonden welke bij de spiegel zitten. Wellicht dat wanneer je deze kan installeren het geluid ook beter gaat worden.
Ongeacht het Base soundsystem denk ik toch dat ik voor deze auto ga. Hij ziet er nl voor de rest super uit. Wanneer deze in mijn bezit is dan ga ik langs een car hifi center om te kijken of er wat mogelijk is.
Hebbeding wel kapjes met tweeters gevonden welke bij de spiegel zitten. Wellicht dat wanneer je deze kan installeren het geluid ook beter gaat worden.
Volvo 440 1.8 1994
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
Seat Inca 1.9 sdi 2002
Seat Ibiza 1.4 I 1998
Volvo S40 1.8 2007
Volvo V50 1.8 2007
Volvo V60 D4 2015
-
- 1st Gear member
Zaterdagje klussen .
4 goede speakers van Pioneer,
4 pas ringen ,
Geluidisolatie van de gamma in de deurpanelen
Spotify via telefoon of I-pad ( streaming cq dowloaden middels hoge kwaliteit )
Deze een aux-kabel verbinden met je radio
Kost ongeveer € 200 aan materiaal en € 9.50 per maand voor Spotify
Resultaat een tevreden Volvo rijder met prima geluid en ook nog eens op een heel simpele manier handsfree bellen via aux
4 pas ringen ,
Resultaat een tevreden Volvo rijder met prima geluid en ook nog eens op een heel simpele manier handsfree bellen via aux
Volvo V50 2.0 2011 zwart
Volvo V70 2.0 D 2010 grijs 272.000 km
Volvo V40 T2 2017 Nordic+ mussel blue
Volvo V40 T3 2018 R Design wit
Volvo XC40 T2 2020 Pebble Gray
Volvo V70 2.0 D 2010 grijs 272.000 km
Volvo V40 T2 2017 Nordic+ mussel blue
Volvo V40 T3 2018 R Design wit
Volvo XC40 T2 2020 Pebble Gray
- m-kliko
- 4th Gear member
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind het geluid via aux op mijn auto echt verschrikkelijk.martin57 schreef: Zaterdagje klussen .
4 pas ringen ,
Heb het een aantal keer gebruikt, maar ben er snel weer mee gestopt.
Als ik een CD met goede kwaliteit (geen mp3-cd (lees: compressie!) maar gewoon muziek-cd) erin gooi is bij mij het geluid vele malen beter.
Waarom?
De jack-uitgangen zijn afgesteld voor oordopjes/koptelefoons, niet voor "grote" speakerinstallaties. Dit wordt door de fabrikant gedaan en mijn ervaring is dat dit eigenlijk niet genoeg te veranderen met een equalizer (zowel die van de auto als op de telefoon/tablet)...
Nu ben ik een redelijke audiofiel, dus het kan ook aan mij liggen...
Ik hoor bijvoorbeeld ook al of iemand een rip heeft gedaan van een originele cd of vanaf youtube heeft gehaald met een bepaalde youtube-downloader.
Youtube heeft ook geen cd-kwaliteit.
FYI: Ik heb high performance audio.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- Arnie82
- 2nd Gear member
Ik heb het Dynaudio systeem in mijn V50 zitten...
Aux ingang met spotify via 3,5mm >> geluid =
Aux ingang via bluetooth middels de AUXtoAD2P adapter van Volvotech met spotify op hoge kwaliteit >> geluid =
Aux ingang met spotify via 3,5mm >> geluid =

Aux ingang via bluetooth middels de AUXtoAD2P adapter van Volvotech met spotify op hoge kwaliteit >> geluid =

'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Arnie82 heeft een punt, via Bluetooth dock vele malen beter.
Buiten de instellingen van de muziekspeler (smartphone) die idd op oordopjes afgesteld is, scheelt het niet gebruiken van de verloopkabel (minijack) ook enorm...
Dus dubbel winst als je een bluetooth koppeling maakt.
(de Aux2A2DP unit heeft een koppeling met de volvo connector ipv met de minijack)
Buiten de instellingen van de muziekspeler (smartphone) die idd op oordopjes afgesteld is, scheelt het niet gebruiken van de verloopkabel (minijack) ook enorm...
Dus dubbel winst als je een bluetooth koppeling maakt.
(de Aux2A2DP unit heeft een koppeling met de volvo connector ipv met de minijack)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- ijsga
- 5th Gear member
Ik heb zelf de Volvo iPod interface, werkt op zich prima, maar met Spotify werkt de Volgende/Vorige knop op de stuurbediening niet naar behoren. Hoe zit dat met de Aux2A2DP? Is dit puur geluidsoverdracht of werkt de stuurbediening hier ook voor vorige/volgende?
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Het is puur upgrade van aux. Dus geen 'logische' connectie en dus geen fwd/rev, alleen volume.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik heb de zelfde ervaring met de vorige/volgende knoppen, zowel op het stuur als op de middenconsole.ijsga schreef: Ik heb zelf de Volvo iPod interface, werkt op zich prima, maar met Spotify werkt de Volgende/Vorige knop op de stuurbediening niet naar behoren. Hoe zit dat met de Aux2A2DP? Is dit puur geluidsoverdracht of werkt de stuurbediening hier ook voor vorige/volgende?
Echter heb ik het volgende ontdekt: een tikje draaien aan de tune knop heeft wel als resutaat dat spotify op mijn iphone naar het volgende nummer gaat.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- ijsga
- 5th Gear member
Goeie tip! Dat ga ik morgenochtend gelijk proberenMarcnij schreef:Ik heb de zelfde ervaring met de vorige/volgende knoppen, zowel op het stuur als op de middenconsole.ijsga schreef: Ik heb zelf de Volvo iPod interface, werkt op zich prima, maar met Spotify werkt de Volgende/Vorige knop op de stuurbediening niet naar behoren. Hoe zit dat met de Aux2A2DP? Is dit puur geluidsoverdracht of werkt de stuurbediening hier ook voor vorige/volgende?
Echter heb ik het volgende ontdekt: een tikje draaien aan de tune knop heeft wel als resutaat dat spotify op mijn iphone naar het volgende nummer gaat.

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
- ijsga
- 5th Gear member
Eindelijk een methode om gemakkelijk (zonder je iPhone aan te raken) naar het volgende nummer te kunnen. Jammer dat je er niet ééntje terug kan. Maar dit is al heel wat. Dankjewel nog voor de tip!
- ijsga
- 5th Gear member
Best een mooie oplossing, maar dan zou ik toch geneigd zijn om m’n smartphone zelf ‘op te hangen’ (hij ligt nu in het middenvakje waar die iPod / Usb kabels zitten). Heb al zo’n Kenu Aiframe, en dat staat best heel netjes. Alleen kan ik ‘m op die plek niet opladen. Misschien wil @VolvoTech m’n kabeltjes eens omleggen zodat ze achter de ‘waterval’ komen te liggen? 

- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ja hoor, mooiste is toch echt daarachter wegwerken en daar ook spanning vandaan toveren!
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Ik ben ook bezig met aux in mijn volvo v50 2005.
Heb dit kabeltje gekocht:

Maar dat werkt op 1 of andere manier niet.
(welke instelling moet ik hem zetten op radio?)
Waarom deze keuze : Omdat de rest me allemaal te duur is, en ik toch airplay in ga bouwen.
Heb dit kabeltje gekocht:

Maar dat werkt op 1 of andere manier niet.
(welke instelling moet ik hem zetten op radio?)
Waarom deze keuze : Omdat de rest me allemaal te duur is, en ik toch airplay in ga bouwen.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ow menschen vrienden.
Dat kabeltje (al vaak voor gewaarschuwd) vervangt hoogestends een bestaande mini-jack aansluiting.
Kabeltje er aan maakt niet dat je ineens wel aux hebt ....
Heb je nu geen aux, dan komt het er ook echt niet ineens bij door een kabel te plaatsen...
Moet echt logica tussen en logica = hardware en software en dat kost meer dan dat kabeltje van 6 euro...
Dat kabeltje (al vaak voor gewaarschuwd) vervangt hoogestends een bestaande mini-jack aansluiting.
Kabeltje er aan maakt niet dat je ineens wel aux hebt ....
Heb je nu geen aux, dan komt het er ook echt niet ineens bij door een kabel te plaatsen...
Moet echt logica tussen en logica = hardware en software en dat kost meer dan dat kabeltje van 6 euro...
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 4th Gear member
ik kies al jaren voor de Brodit houder makkelijk te plaatsen in elke Volvo en voor elk merk telefoonijsga schreef: Best een mooie oplossing, maar dan zou ik toch geneigd zijn om m’n smartphone zelf ‘op te hangen’ (hij ligt nu in het middenvakje waar die iPod / Usb kabels zitten). Heb al zo’n Kenu Aiframe, en dat staat best heel netjes. Alleen kan ik ‘m op die plek niet opladen. Misschien wil @VolvoTech m’n kabeltjes eens omleggen zodat ze achter de ‘waterval’ komen te liggen?![]()
je kiest de juiste Proclip http://www.broditnederland.nl/contents/ ... o-V50.html daarna de juiste telefoon houder http://www.broditnederland.nl/contents/ ... sm-3g.html
je neemt de actieve houder met USB aansluiting die je kan aansluiten op de sigaretten aansluiting achter op je midden consul draad wegwerken en klaar is klara

ik gebruik zelf deze Proclip http://www.broditnederland.nl/contents/ ... tries.html heel makkelijk aan te brengen je kan goed bij je telefoon en je hebt goed overzicht en niet onbelangrijk ook de GPS werkt op deze plaats voor als je eventueel navigatie hebt op de telefoon
Volvo V70 R=Design D4
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Laat anders even foto'tje zien hoe het er in zit Gerard.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu