Volvo V50 motor loopt niet soepel
Geplaatst: 09.08.2015 - 20:47
Hallo iedereen,
Sinds 5 dagen eigenaar geworden van een Volvo v50 2.0D uit 2008 met 130.000 op de teller. Mijn eerste auto!
De eerste 1000 kilometer komen in zicht en wat een genot is deze wagen!! Toch zijn er vier kleine dingen..
1. Als ik rond de 1800 - 1900 toeren rijd in de 3de versnelling, rond de 60 kilometer per uur, dan begint de auto de schokken. Alsof er te weinig brandstof in de motor komt. De auto heeft 5 dagen geleden een nieuwe grote beurt en APK gekregen. Dus verstopte filters o.i.d. kan het niet zijn.. Wat zou dit wel kunnen zijn?
2. Als ik gas geef en het toerental omhoog schiet dan hoor ik een extra geluid uit de motorkap komen. Alsof er extra lucht door een filter gezogen wordt. Tijdens de proefrit is mij dit niet opgevallen. Nu na wat kilometers wel. Wat zou dit kunnen zijn? Zit er een turbo o.i.d. op dit model?
3. De achterruit heeft een flinke kras. Er heeft waarschijnlijk een steentje onder de ruitenwisser gezeten en deze heeft een flinke kras gemaakt. Weet iemand of je dit kunt laten polijsten o.i.d. of moet de gehele ruit vervangen worden?? Ik hoop namelijk van niet..
4. De binnenkant van de deurhendel heeft kleine putjes. Dat aluminium stuk bedoel ik. Is dit makkelijk te vervangen? En waar kan ik het beste deze onderdelen regelen?
thanks voor jullie de input..
Groet,
Sinds 5 dagen eigenaar geworden van een Volvo v50 2.0D uit 2008 met 130.000 op de teller. Mijn eerste auto!
De eerste 1000 kilometer komen in zicht en wat een genot is deze wagen!! Toch zijn er vier kleine dingen..
1. Als ik rond de 1800 - 1900 toeren rijd in de 3de versnelling, rond de 60 kilometer per uur, dan begint de auto de schokken. Alsof er te weinig brandstof in de motor komt. De auto heeft 5 dagen geleden een nieuwe grote beurt en APK gekregen. Dus verstopte filters o.i.d. kan het niet zijn.. Wat zou dit wel kunnen zijn?
2. Als ik gas geef en het toerental omhoog schiet dan hoor ik een extra geluid uit de motorkap komen. Alsof er extra lucht door een filter gezogen wordt. Tijdens de proefrit is mij dit niet opgevallen. Nu na wat kilometers wel. Wat zou dit kunnen zijn? Zit er een turbo o.i.d. op dit model?
3. De achterruit heeft een flinke kras. Er heeft waarschijnlijk een steentje onder de ruitenwisser gezeten en deze heeft een flinke kras gemaakt. Weet iemand of je dit kunt laten polijsten o.i.d. of moet de gehele ruit vervangen worden?? Ik hoop namelijk van niet..
4. De binnenkant van de deurhendel heeft kleine putjes. Dat aluminium stuk bedoel ik. Is dit makkelijk te vervangen? En waar kan ik het beste deze onderdelen regelen?
thanks voor jullie de input..
Groet,