Pagina 1 van 4
Volvo v70 uit Duitsland
Geplaatst: 28.07.2006 - 15:23
door eppie
Erg mooie wagen... maar dan nog een redelijk geprijsde vinden... dat is een verhaal apart.
Na wat speurwerk kom ik een groot aantal D5 modellen tegen op de Duitse sites! Een hele lijst uit 2002-2003, allemaal rond de 100k-120k op de teller, voor aantrekkelijke bedragen: 16/17k Euro. Beetje BPM erbij (4 a 5k) en je hebt voor 20k/21k een full options v70. In vergelijking tot NL moet je hier zeker 26/27k voor neerleggen (of zit ik er dan helemaal naast - en moet ik die 6k gewoon afdingen?)
Nu mijn vraag: is dit alleen maar theorie of werkt het ook in de praktijk???? (de rompslomp: zoeken in Duitsland,vervoer,importeren,RDW enz, wil ik zeker voor lief nemen als dit inderdaad 6k kan besparen...)
Wie maakt me wakker uit mijn v70 droom?
Als deze droom werkelijkheid is: hoe staan de volvo garages hier tegen over - onderhoud zal toch ook gedaan moeten worden?
Bedankt voor eventuele info!
Eppie
mod-edit: poll verwijderd
Geplaatst: 28.07.2006 - 17:35
door volvomen-1
Tja, Het lijkt vaak wel mooier dan het is.... Wanneer je denkt heeel lang in een importwagen te gaan rijden is er nix mis. Kom je na een paar jaar met een import auto dan krijg je er geheid minder voor terug.
Vrienden van ons hebben zo een prachtige V90 gekocht voor een "prikkie" en dit was geen miskoop !
In Duitsland zou men verplicht zijn om te vermelden of het om een schadewagen gaat. Een door de handel in NL geïmporteerde auto is niet meer te controleren. Er zijn genoeg van dit soort voorbeelden, goedkope auto die later geheel in de fotsen heeft gezeten
(
www.mobile.de = de grootste site...?)
Geplaatst: 29.07.2006 - 11:41
door Rogier64
Mijn V70 komt ook uit Duitsland. Is in 2003 geimporteerd, niet door mij dus de rompslomp kan ik niet beamen. Wel is het zo dat je vaak een veel completere auto krijgt voor het zelfde geld (of minder). Mijn dealer, waar ik mijn voorgaande classic V70 had gekocht, heeft geen enkel probleem met deze Duitser en is daar gewoon in onderhoud zonder problemen. Het duitse onderhoudsboekje wordt gewoon verder ingevuld door mijn dealer. De vorige eigenaar die mijn auto heeft geimporteerd meldde mij wel dat er wel wat kosten bijkomen waarop hij zich had verkeken. Zo is de auto voorzien van NL software zodat alle meldingen vd boardcomputer in NL komen en er moest een alarm klasse 3 in om de auto full casco te kunnen verzekeren. Daarnaast is het net als in Nederland, de echt nette en mooie auto's staan bij de dealer en niet bij een handelaar, hoewel dat nog aantrekkelijker lijkt zou ik niet bij de handel kopen. Bij mijn auto waren alle papieren aanwezig, onderhoudboekjes netjes ingevuld (door de duitse Volvo dealer) TuV verklaring en Fharzugbrief, en inderdaad, men is verplicht eventueel schadeverleden te melden. Die krijg je alleen maar bij de erkende handel of dealer als je zelf importeerd. Het prijsverschil is dan niet meer zo heel veel maar toch door de rijke uitrusting vaak best aantrekkelijk.
Geplaatst: 29.07.2006 - 22:43
door Oceanracer
Bijkomend voordeel is dat ie een nieuw kenteken krijgt. Staat wel zo leuk op de oprit! Dealer zal het wel best vinden. Die verdienen tegenwoordig meer op onderhoud dan aan de verkoop van auto's. Gewoon doen! Nederlandse dealers zijn er trouens ook niet vies van een auto uit Duitsland te halen. Misschien doen ze bij jou in de buurt ook wel aan zoekopdrachten. De Groot in Smilde (voorheen Volvo Roden) importeert ook zelf. Gewoon eens bellen...
Volvo uit Duitsland
Geplaatst: 30.07.2006 - 11:48
door XC70 OR
Ik heb na 2 V70's inmiddels ook een XC90 uit duitsland gehaald.
Je moet zo'n auto altijd door de dealer "bekend laten maken" bij Volvo NL dan kom je ook gewoon in aanmerking voor terugroep acties.
Tip: zoek een auto die precies 3 jaar of ouder is ivm de korting op de BPM.
Handige site voor de berekening van de BPM:
www.vwe.nl
Er is per 1-7-2006 wel wat verandert aan de BPM door de milieu klasse waar de auto in valt en dat is daar nog niet verwerkt!
Verder is het een optie om b.v. radio en Navigatie uit de auto te halen voor de keuring, scheelt weer BPM.
Als je vragen hebt: stuur maar een PM met je tel nr.
Vervolg in Duitsland
Geplaatst: 30.07.2006 - 23:05
door eppie
Wat een leuke reacties allemaal! Bedankt!
Volgende week gaan we eens richting Duitsland kijken wat er te koop is

Na alle reacties is de keuze voor een D5 definitief.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groet - Eppie
Geplaatst: 31.07.2006 - 11:50
door Hans
Dit is ook een leuke site...veel info, niet alles meer up to date maar toch!
http://www.autokopeninhetbuitenland.nl/
Geplaatst: 01.08.2006 - 14:17
door eppie
Bedankt Hans. Handig al die info op het www.
Na al dat surfen is er zeker licht aan de horizon. Ik kom bergen v70's tegen! Allemaal in mijn doelgroep (d5, max 100km, 2002). Er zitten ook leuke opties bij: winterbanden en uitgebreide comfort/premium pakketten.
Iemand bekend met Eichler in Hannover?
Geplaatst: 03.08.2006 - 20:56
door Thom
Er zijn ook Volvo specialisten die hier zeer ervaren in zijn, en in opdracht van de klant eentje opsnorren bij de Oosterburen. Bijv. Autohus in Haren (Gn) doet dat.
Thom
Geplaatst: 03.08.2006 - 23:20
door Hans
Maar het mooiste avontuur is toch om het zelf te doen. Dat schept wel een band met je toekomstige auto. En hij kan het ons weer verder uitleggen!
Ik ben ook nog altijd eens van plan om het te doen.
Geplaatst: 05.08.2006 - 13:16
door EPCL
alsjeblieft, genoeg studiemateriaal:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
inderdaad, zoals door anderen ook aangegeven: extra aandacht voor aircopomp en -condensor, wiellagers, luchtmassameter, gloeispiralen.
Hans, nu moet jij het ook kunnen!
Geplaatst: 05.08.2006 - 13:18
door EPCL
In Veldhoven zit Carrun. Deze importeert zelf auto's uit Belgie en ik geloof ook Duitsland. Carrun is een enorme pietje-precies in het afleveren van de auto en biedt aantrekkelijke prijzen. Scheelt dus import rompslomp.
Geplaatst: 06.08.2006 - 00:56
door Hans
Oh ja, nou weet ik het weer. Die D5 die eigenlijk geen D5 was...wat een mop was dat hé!
Geplaatst: 06.08.2006 - 11:27
door EPCL
hans anesthesie schreef:Oh ja, nou weet ik het weer. Die D5 die eigenlijk geen D5 was...wat een mop was dat hé!
Ik weer veel geleerd. En: inderdaad een goede band met mijn auto gekregen.
Inmiddels meer dan enthousiaste volvo rijder en volvo-forumbezoeker.
Geplaatst: 24.08.2006 - 20:39
door VolvoRob
Ik heb onlangs deze weg bewandeld om een D5 uit Duitsland aan te kopen, en wel via Handelsonderneming BOMA uit Dedemsvaart. Ik kan hier alleen maar positief over zijn, erg prettig zaken doen!!
Geplaatst: 24.08.2006 - 21:28
door Hans
Kijk! weer een tip!
Geplaatst: 28.08.2006 - 09:22
door NOS
Gewoon doen hoor!
Geplaatst: 28.08.2006 - 10:09
door eppie
@NOS: ondanks de ervaringen van dit weekend

("De V70 heeft alweer pech....")
Geplaatst: 28.08.2006 - 10:17
door NOS
jaja, maar mijn mistral greene is wel een maandagmorgen auto, di het nooit langer dan 4 maanden goed doet, over het algemeen zijn wél betrouwbare auto's!
(en dat zeg ik

)
Geplaatst: 28.08.2006 - 10:18
door menjo
Ja, ik wou net zeggen, weet je zeker dat je niet zo'n "nur fur export" model hebt