S60 D5

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Billy Road
4th Gear member
Berichten: 507
Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
Locatie: Dokkum

Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere auto.
Momenteel rijd ik passat variant, maar wil wel n's wat anders proberen.
Aangezien ik de S60 een prachtwagen vind, heb ik een paar vragen:

Waar moet ik op letten bij aanschaf? Ik ben opzoek naar een auto vanaf bouwjaar 2003 (Edition II), zijn hier de meeste "kinderziektes" al uit?

Kan ik met m'n 195 cm goed zitten voorin, en kunnen de kids dan nog goed achterin zitten?
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Hey Billy (?),

Welkom op dit forum. Het beste kun je hiuer op dit forum van allerlei gesprekken nalezen, dan kom je tot een conclusie wat volvo te bieden heeft. Zeer zeker zou ik, als ik jou was, snel naar een willekeurige volvodealer gaan, en eens in een s60 gaan zitten en wellicht een proefrit maken.

Ikzelf ben niet groot, maar mijn stiefbroer is 2.12 cm groot en zegt dat hij prettig zit in de V70 van mijn vader. Het beste kun je het zelf gaan ervaren. Kost je niet veel tijd, al helemaal geen geld, en je bent een ervaring rijker.

Je zou je kunnen afvragen, wil ik benzine rijden of diesel. Als je liever diesel rijdt, zou ik je aanraden om ook eens in een D5 te rijden. Deze is bij autosnelweg gigantisch zuinig en het is een echte krachtbron.

Verder wenst ik je veel sterkte toe met je zoektocht en ik spreek namens alle volvo-forum leden dat we je hopelijk kunnen informeren en wellicht overhalen dat een volvo een goede keuze is.

Maurice
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
volvomen-1
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 09.02.2005 - 19:03
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

Billy, je hebt bij Volvo wel een probleem......

Als je een tijdje in zo'n ding hebt gereden, kom je er niet meer van af..... Wil je er niet meer vanaf. Alleen als je een variant gewend bent zou ik een estate nemen (V70)
V70 D5, Silver metallic, 225.000 km. en net weer nw. voorbanden...
Ce
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 28.07.2006 - 17:53

Ik heb zelf onlangs de overstap gemaakt van een benzine v40 naar een S60 D5 (3 jaar oud met 130.000 km) ....en geniet van elke kilometer. Zelf ben ik ook rond de 1.94 en mijn kinderen zijn resp. 11 en 13 jaar oud (met een lengte die gemiddeld gezien bij deze leeftijd past) .....en kunnen nog prima achter mij zitten. Met een heel klein beetje inschikken kan er ook een volwassene nog fatsoenlijk achter mij zitten. Het voorin zitten is in 1 woord GEWELDIG. Ik reed al wat langer Volvo, ondermeer vanwege de stoelen maar de zetels in deze S60 voldoen m.i. weer aan alle verwachtingen.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik heb mijn S60D5 alleen weggedaan omdat ik een XC70 wilde.
Meestal zat ik er allen in. Mijn zoons zijn tegen de 2 meter en pasten op gegeven moment niet meer op de achterbank. Da's het enige 'nadeel' van een S60 dat ik kan bedenken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Billy Road
4th Gear member
Berichten: 507
Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
Locatie: Dokkum

Oeps...vergeten te zeggen. Ik wil dus wel degelijk een diesel! Een van de redenen (eigenlijk de grootste) is het 5 cilinder blok wat in het vooronder ligt. Heb dus laatst een gechipte S80 D5 aut. gereden (ong. 200pk). In een woord geweldig, die power en dat rijgedrag.

Dat gaat dus echt verslavend werken. Ik vind de V70 ook mooi, maar wel erg groot overkomen.....de S60 slaat alles. En als ik kijk naar wanneer ik de kofferbakruimte gebruik, dan is dat maar eens per jaar op vakantie. Een S60 zou dus prima gaan.

Overigens, Billy Road is een nickname voor Willem Dijkstra.....bedankt voor de snelle en goede reacties van jullie kant.

Ik ga binnenkort zeker een proefrit maken...
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Hey Billy Willem,

Na een aantal saab's een V40 nu al meer dan twee jaar en 120.000 km een S60 D5.

Absoluut een perfecte wagen idd nu al te ruim achterin. Weggedrag naar mijn ervaring net een stukje strakker dan een V70.

De auto is snel stil zuinig ent zit prima. Ik heb hem gebruikt gekocht van een lease maatschappij die hem "over" had. Zelf zou ik de lichte bekleding niet hebben gekozen. 17"velgen sturen nog strakker maar je levert naar mijn mening te veel comfort in maarja het zat er onder.

2,0 meter moet absoluut geen probleem zijn, een volwassene op de achtebank wordt dan wel wat krap.

De enige aandachtspunten die ik ken zijn de injectoren (zijn een aantal modificaties en coulance regelingen voor geweest) ik weet alleen niet of dat ook nog geldt voor een 03 exemplaar. Verder gaat er wel eens een turbo slang stuk

Succes
Gebruikersavatar
Billy Road
4th Gear member
Berichten: 507
Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
Locatie: Dokkum

een donkere kleur met een licht interieur lijken mij eigenlijk wel het mooist.....vind je het te besmettelijk?

hoe zit het eigenlijk met de standaarduitrusting van de S60? Zijn zaken als cruise- en climate control, etc. wel standaard?

Ik begrijp dat er nogal wat "pakketten" zijn welke is aan te bevelen?
Vanaf welk jaartal (en maand) waren ijv. de chromen ringen op de tellers standaard? Is dit vanaf 2003?

En zaken als goede radio? zijn dit allemaal opties, of zitten die in een "pakket"...

Wie kan me hier iets meer over vertellen, evt. verwijzingen naar sites etc...
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Cruise control, climate control en een radio zijn allemaal opties net zoals mistlampen voor en sportstoelen bijvoorbeeld. Wat dat betreft kan je het beste naar de edition modellen kijken die hebben die opties er vaak wel op zitten. Check dan ook of de originele radio ook stuurbediening heeft. Dat is niet altijd het geval. Mijn ervaring is dat een edition model vaak niet duurder hoeft te zijn dan de basis uitvoering.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”