Is er verschil in EGR tussen D2(2016) en D4(2015)
Geplaatst: 19.09.2015 - 07:35
Beste lezers
Volvo maakt op dit moment in zijn V40 D2, weer gebruik van zijn eigen motorprogramma. (Als ik het goed heb de vorige D2 met een PSA motor)
Als ik de specificaties bekijk, zijn de cilinder inhoud, de boring en de slag hetzelfde als van de D4. Er zijn twee versies van de D2 op de markt (volgens de site van Volvo). Een met een 14% bijtelling voor de zakelijke gebruiker, met een Co2 uitstoot van 82 g/km. Ook een D2 met dezelfde specificaties, maar dan met een uitstoot van 91 g/km.(Waarom maakt Volvo hierin twee systemen?)
De huidige D4 heeft nu een uitstoot van 96 g/km terwijl de versie van 2015 er een was met 85 g/km uitstoot. (waarom is Volvo afgestapt van de mindere uitstoot?)
Nu vraag ik me af hoe Volvo dit voor elkaar krijgt. Met de D4 van 2015 zijn er veel problemen met het EGR deel. Hoe gaat dat nu met de huidige D2?
Gebruikt Volvo hiervoor hetzelfde systeem van EGR of is de werking hiervan anders?
Kortom zijn er al gebruiks of monteurs die iets kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van het egr deel van de D2 2016 met de 14% bijtelling.
Ontwikkeld Volvo nu alleen een handvol motoren voor de Nederlandse markt met 14% bijtelling? Als milieu de drijfveer zou zijn, waarom is de uitstoot van de huidige D4 dan omhoog gegaan en waarom zijn er dan nu twee soorten uitstoot bij de D2?
Maar de belangrijkste vraag voor mij is de betrouwbaarheid van de nieuwe D2 motor en eventuele wijzigingen/aanpassingen in het EGR deel.
Ik lees heel graag jullie reacties. Waarvoor dank.
Volvo maakt op dit moment in zijn V40 D2, weer gebruik van zijn eigen motorprogramma. (Als ik het goed heb de vorige D2 met een PSA motor)
Als ik de specificaties bekijk, zijn de cilinder inhoud, de boring en de slag hetzelfde als van de D4. Er zijn twee versies van de D2 op de markt (volgens de site van Volvo). Een met een 14% bijtelling voor de zakelijke gebruiker, met een Co2 uitstoot van 82 g/km. Ook een D2 met dezelfde specificaties, maar dan met een uitstoot van 91 g/km.(Waarom maakt Volvo hierin twee systemen?)
De huidige D4 heeft nu een uitstoot van 96 g/km terwijl de versie van 2015 er een was met 85 g/km uitstoot. (waarom is Volvo afgestapt van de mindere uitstoot?)
Nu vraag ik me af hoe Volvo dit voor elkaar krijgt. Met de D4 van 2015 zijn er veel problemen met het EGR deel. Hoe gaat dat nu met de huidige D2?
Gebruikt Volvo hiervoor hetzelfde systeem van EGR of is de werking hiervan anders?
Kortom zijn er al gebruiks of monteurs die iets kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van het egr deel van de D2 2016 met de 14% bijtelling.
Ontwikkeld Volvo nu alleen een handvol motoren voor de Nederlandse markt met 14% bijtelling? Als milieu de drijfveer zou zijn, waarom is de uitstoot van de huidige D4 dan omhoog gegaan en waarom zijn er dan nu twee soorten uitstoot bij de D2?
Maar de belangrijkste vraag voor mij is de betrouwbaarheid van de nieuwe D2 motor en eventuele wijzigingen/aanpassingen in het EGR deel.
Ik lees heel graag jullie reacties. Waarvoor dank.