V50 D5 lampje uitlaatreinigingssysteem brand (EMC foutcodes)
Geplaatst: 30.09.2015 - 08:04
Mijn Beste,
Sinds januari heb ik een Volvo V50 D5 uit 2008 met inmiddels 200dKM op de teller. Van het weekend begon ineens het lampje van het uitlaatreinigingssysteem te branden en gisteren heeft de auto op de heenweg naar mijn werk (zo'n 65km) geen vermogen gegeven. Ik had geen vermogen in de binnenstad als zowel op de snelweg en had ook het idee dat de turbo niet werkte. Op de terugweg had ik ineens wel vol vermogen maar het lampje brandt nog steeds.
Ik ben toen langs een Volvo specialist gereden en deze heeft hem uitgelezen. Tijdens deze uitlezing kwamen er 2 foutcodes naar voren die EMC gerelateerd waren. Het motormanagement is gereset en alle foutcodes waren weer groen en de auto rijd weer goed. Vanmorgen bij het starten ging het lampje van mijn uitlaatreigingssysteem helaas weer aan, maar heb nog steeds vol vermogen.Ik wil graag erger voorkomen en wil dit dus graag oplossen.
Heeft iemand hier misschien een idee wat het kan zijn en waar ik het moet zoeken? Waar ik zelf aan zit te denken is:
- Sensor in het gasklephuis?
- EGR klep vervuild?
Als iemand hier de oplossing heeft hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Dimitri
Sinds januari heb ik een Volvo V50 D5 uit 2008 met inmiddels 200dKM op de teller. Van het weekend begon ineens het lampje van het uitlaatreinigingssysteem te branden en gisteren heeft de auto op de heenweg naar mijn werk (zo'n 65km) geen vermogen gegeven. Ik had geen vermogen in de binnenstad als zowel op de snelweg en had ook het idee dat de turbo niet werkte. Op de terugweg had ik ineens wel vol vermogen maar het lampje brandt nog steeds.
Ik ben toen langs een Volvo specialist gereden en deze heeft hem uitgelezen. Tijdens deze uitlezing kwamen er 2 foutcodes naar voren die EMC gerelateerd waren. Het motormanagement is gereset en alle foutcodes waren weer groen en de auto rijd weer goed. Vanmorgen bij het starten ging het lampje van mijn uitlaatreigingssysteem helaas weer aan, maar heb nog steeds vol vermogen.Ik wil graag erger voorkomen en wil dit dus graag oplossen.
Heeft iemand hier misschien een idee wat het kan zijn en waar ik het moet zoeken? Waar ik zelf aan zit te denken is:
- Sensor in het gasklephuis?
- EGR klep vervuild?
Als iemand hier de oplossing heeft hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Dimitri