Pagina 1 van 1

Van 2.4 naar 2.4i

Geplaatst: 03.10.2015 - 10:12
door Camino
Ik wil graag mijn V50 2.4 benzine automaat laten tunen. Er is ongetwijfeld al veel over geschreven maar zie even door de bomen het bos niet meer.
Op internet zag ik bij Rica tuning een prijs van 453 euro. Via email heb ik contact gehad met Volvotune in Elst, daar een prijs van zo'n 300 euro.
Met weer een ander tuningbedrijf dat via marktplaats adverteerde contact gehad waar mij werd verteld dat het met de 2.4 van mijn bouwjaar (2005) geen zin had. (??)
Er zijn ongetwijfeld al veel v50 bezitters op het forum die dit hebben laten doen dus ik hoor graag ervaringen met tuningbedrijven en of het uiteindelijk de moeite waard is. Zijn er dan verschillende soorten tuning?
Tot nu toe neig ik het meest naar Volvotune in Elst. Men antwoord daar uitgebreid om mijn emails en ik ken mijn eigen auto inmiddels tot het laatste schroefje n.a.v. hun info aan de hand van mijn chassisnummer.

In volgorde van belangrijkheid gaat het mij om:
- zuiniger brandstofverbruik
- meer vermogen
- soepeler overbrenging automaat
- topsnelheid en acceleratie vermogen ( niet belangrijk maar wel nieuwsgierig)

Re: Van 2.4 naar 2.4i

Geplaatst: 03.10.2015 - 10:43
door Johan s60
Heb je hier ook al naar gekeken
http://bsrtuning.nl/

zonder PPC kastje kreeg ik een korting van 230 euro, weet niet of dat nu nog kan

Re: Van 2.4 naar 2.4i

Geplaatst: 03.10.2015 - 16:55
door breiro
Volvotune altijd goed. Voor normale prijs een upgrade naar 170pk (wellicht ietsje meer).
Gunstiger brandstof verbruik kun je meteen vergeten.

Re: Van 2.4 naar 2.4i

Geplaatst: 04.10.2015 - 22:32
door Fons099
Het excuus van zuinig is alleen maar het goedpraten voor je partner.
Want als je meer vermogen hebt, ga je het ook gebruiken.
Verder is er tot 3000tpm niet echt wezenlijk verschil voelbaar.

Re: Van 2.4 naar 2.4i

Geplaatst: 05.10.2015 - 08:55
door sebastiaan84
Verschil 2.4 en 2.4i GT betreffende accleratie en top: 10,7 s / 200 kmh vs 9,0 s / 215 kmh.

Volvotune kan hem misschien nog iets beter maken als een std 170 pk 230 nm en dus nog iets betere prestaties neerleggen.

met mijn GT in manuele stand in de 4 tot dusver een top gehaald van 218 op GPS bij onze oosterburen.