Boost controller op B200FT
Geplaatst: 30.07.2006 - 20:32
Heefter iemand ervaring met het monteren van een boost controller op een B200FT met handgeschakelde bak??
Wat is wijsheid :
1. manual boost controller die je dus met de hand instelt en er daarna
niet meer aankomt.
2. 2 stage boost controller die met een solenoide kan laten schakelen op
standaard vuldruk en hoge vuldruk.
Volgende vraag die opkomt is dan natuurlijk tot welke druk je veilig kan gaan voordat de drijfstangen en zuigers eruit vliegen?? Ik heb ergens gelezen dat de standaard vuldruk maximaal 0.45 bar is. Met een boost controller zou je zonder problemen door kunnen duwen naar 0.8 bar.
Ik zou me voor kunnen stellen dat je 2 stage boost controller laat schakelen door een schakelaar op de gasklep, een soort "kick-down".
Waar monteer je de boostcontroller, naast de turbo of met slangetjes naar binnen in de auto om afstel afwijkingen door temperatuur verschillen tegen te gaan?? Naast de turbo wordt dat ding natuurlijk loeiheet.
Ik heb begrepen data er een aantal mensen rond rijden met een Turbo+ en /of Turbo++ kit. Wat houden die kits precies in en is er dan ook nog aan het motormanagement gesleuteld? Moet je overwegen om andere injectors te gaan monteren, luchtfilter downpipe etc?? Wat voor resultetn zijn haalbaar? Op welke manier kun je onderin wat meer koppel te voorschijn toveren en dat ook tot hoog bovenin vast laten houden??
Wat is wijsheid :
1. manual boost controller die je dus met de hand instelt en er daarna
niet meer aankomt.
2. 2 stage boost controller die met een solenoide kan laten schakelen op
standaard vuldruk en hoge vuldruk.
Volgende vraag die opkomt is dan natuurlijk tot welke druk je veilig kan gaan voordat de drijfstangen en zuigers eruit vliegen?? Ik heb ergens gelezen dat de standaard vuldruk maximaal 0.45 bar is. Met een boost controller zou je zonder problemen door kunnen duwen naar 0.8 bar.
Ik zou me voor kunnen stellen dat je 2 stage boost controller laat schakelen door een schakelaar op de gasklep, een soort "kick-down".
Waar monteer je de boostcontroller, naast de turbo of met slangetjes naar binnen in de auto om afstel afwijkingen door temperatuur verschillen tegen te gaan?? Naast de turbo wordt dat ding natuurlijk loeiheet.
Ik heb begrepen data er een aantal mensen rond rijden met een Turbo+ en /of Turbo++ kit. Wat houden die kits precies in en is er dan ook nog aan het motormanagement gesleuteld? Moet je overwegen om andere injectors te gaan monteren, luchtfilter downpipe etc?? Wat voor resultetn zijn haalbaar? Op welke manier kun je onderin wat meer koppel te voorschijn toveren en dat ook tot hoog bovenin vast laten houden??