minder vermogen op lpg viaille lpi
Geplaatst: 07.10.2015 - 19:07
hallo beste mensen.
laatst weer eens op reis geweest met de v70, 2,5 10v uit 99.
Naar italie, dus veel steil klimwerk in duitsland, oostenrijk en italie.
Nu ben ik dat al tientallen jaren gewend, en kon dat op gas prima aan.
maar de laatste maanden heb ik regelmatig last van een onregelmatig lopende motor, nadat het systeem
overschakelt van benzine naar gas. en er is dan ook sprake van minder vermogen op lpg.
In sommige gevallen gaat mijn lambdalampje branden direkt na het hapernde overschakelen, alsof er een overschakelklep blijft hangen ofzo., dat lampje reset ik dan weer zo af en toe. dan volgt er soms weer een periode dat het allemaal weer goed gaat, tot ie weer rottig gaat lopen op gas na overschaklen. en zo gaat dit al een tijdje.
Maar tijdens deze reis laatste was het vermogens-verlies tijdens het klimmen erg veel, moest regelmatig naar de 3 terugschakelen, om nog de 90-100 te halen berg op. [ op gas dus]
Bij stationair hoor je de motor onregelmatig lopen, alsof er af en toe een injector niet goed meewerkt, op benzine loopt ie als een zonnetje, geen enkel probleem, het moet dus wel in het gas-management/injectie zitten.
Soms gaat ie ineens prima lopen na een paar keer handmatig overschakelen, tussen gas en benzine.
Kan dit een kwestie zijn van vuile injectoren [ lpi], en zo ja, kun je die eventueel makkelijk zelf reinigen, ?
laatst weer eens op reis geweest met de v70, 2,5 10v uit 99.
Naar italie, dus veel steil klimwerk in duitsland, oostenrijk en italie.
Nu ben ik dat al tientallen jaren gewend, en kon dat op gas prima aan.
maar de laatste maanden heb ik regelmatig last van een onregelmatig lopende motor, nadat het systeem
overschakelt van benzine naar gas. en er is dan ook sprake van minder vermogen op lpg.
In sommige gevallen gaat mijn lambdalampje branden direkt na het hapernde overschakelen, alsof er een overschakelklep blijft hangen ofzo., dat lampje reset ik dan weer zo af en toe. dan volgt er soms weer een periode dat het allemaal weer goed gaat, tot ie weer rottig gaat lopen op gas na overschaklen. en zo gaat dit al een tijdje.
Maar tijdens deze reis laatste was het vermogens-verlies tijdens het klimmen erg veel, moest regelmatig naar de 3 terugschakelen, om nog de 90-100 te halen berg op. [ op gas dus]
Bij stationair hoor je de motor onregelmatig lopen, alsof er af en toe een injector niet goed meewerkt, op benzine loopt ie als een zonnetje, geen enkel probleem, het moet dus wel in het gas-management/injectie zitten.
Soms gaat ie ineens prima lopen na een paar keer handmatig overschakelen, tussen gas en benzine.
Kan dit een kwestie zijn van vuile injectoren [ lpi], en zo ja, kun je die eventueel makkelijk zelf reinigen, ?