Ik heb exact hetzelfde probleem als onderstaand Youtube filmpje. Wat ik me afvraag, wat is er kapot, 1 of beide onderste motorsteunen of de betreffende klep die in het filmpje wordt aangewezen. Zoals in het filmpje te horen is is het geluid volledig verdwenen als de slang wordt afgesloten. De motor is dan volledig stil en er komt geen damp meer uit.
Tips en oplossingen zijn welkom.
Re: Vacuum probleem
Geplaatst: 11.10.2015 - 20:16
door Ramon&Ramon
Motorsteun kun je testen met een stuk slang erop en er aan te zuigen..
probleem wordt bekeken
Geplaatst: 14.10.2015 - 20:59
door Maxplus
Hallo Allemaal,
De garage kijkt naast de olielekkage ook de carteventilatie en de motorsteunen na.
Ik hoop dat ze de veroorzaker van dit probleem vinden.
Groet Maxplus
Re: Vacuum probleem
Geplaatst: 14.10.2015 - 21:31
door BlackSpider
Ik ben erg benieuwd. Ik heb sinds gisteren dit zelfde geluid en meer last van roet.
Laat je ons de bevindingen weten?
Motorsteunen oorzaak vacuum probleem.
Geplaatst: 16.10.2015 - 14:33
door Maxplus
Hallo Allemaal,
De diagnose is gesteld, de stop in het blok is eruit vandaar de olielekkage. De volgende zaken zijn naast de olielekkage geconstateerd. De twee onderste motorsteunen zijn gaar. Verder een scheur in de EGR buis. Kortom er moeten een aantal dingen worden vernieuwd cq gerepareerd.
- Onderste motorsteunen (2x) worden vervangen;
- Automaat bak wordt gedemonteerd;
- nieuwe plug wordt in de motor gemonteerd;
- nieuwe kering wordt in de motor gemonteerd;
- EGR buis wordt vervangen.
De prijs voor al deze werkzaamheden en onderdelen is 1080 euro. Het is veel geld maar vindt het gezien de onderdelen en arbeidsloon heel erg netjes.
Kortom kan toch enigszins blij zijn, want het allemaal veel duurder kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Maxplus
Re: Vacuum probleem
Geplaatst: 18.10.2015 - 11:05
door Maurits@Parts4Swedes
Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.
relatief
Geplaatst: 18.10.2015 - 11:37
door Maxplus
Maurits@Parts4Swedes schreef:
Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.
Dat vind ik dus ook, relatief weinig geld voor zoveel werkzaamheden. Daarom ben ik ook tevreden. Maar ik moet wel zeggen dat dit een bedrijf is waar de werkzaamheden (motoren en bakken vervangen) regelmatig voorkomen. Dus ze zullen er wel handigheid in hebben.
Groet Maxplus
Re: Vacuum probleem
Geplaatst: 18.10.2015 - 12:03
door SuperKnutsel
Hoe komt het nu dat die stop er uit ligt ??
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Maxplus schreef:
Hallo Allemaal,
De diagnose is gesteld, de stop in het blok is eruit vandaar de olielekkage. De volgende zaken zijn naast de olielekkage geconstateerd. De twee onderste motorsteunen zijn gaar. Verder een scheur in de EGR buis. Kortom er moeten een aantal dingen worden vernieuwd cq gerepareerd.
- Onderste motorsteunen (2x) worden vervangen;
- Automaat bak wordt gedemonteerd;
- nieuwe plug wordt in de motor gemonteerd;
- nieuwe kering wordt in de motor gemonteerd;
- EGR buis wordt vervangen.
De prijs voor al deze werkzaamheden en onderdelen is 1080 euro. Het is veel geld maar vindt het gezien de onderdelen en arbeidsloon heel erg netjes.
Kortom kan toch enigszins blij zijn, want het allemaal veel duurder kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Maxplus
Re: Vacuum probleem
Geplaatst: 18.10.2015 - 13:52
door JeroenSpock
SuperKnutsel schreef:Hoe komt het nu dat die stop er uit ligt ??
Ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Ik had het ook bij mijn S60. De garage zei toen dat er een gat in het blok zit om hem schoon te spoelen na productie. Daarna gaat er een stop/dop in.
Die is bij de oudere auto's van kunststof (?) en wordt er na verloop van tijd gewoon uit geduwd door de oliedruk.
Re: Vacuum probleem
Geplaatst: 18.10.2015 - 23:06
door Ramon&Ramon
Maurits@Parts4Swedes schreef:
Nou, relatief vind ik dat nog meevallen. Het is een immense klus om die automaatbak eronder weg te halen.
Dat valt ook wel weer mee, in een anderhalf uur ligt hij er naast,.