0-100 km/h T8 vs D6
Geplaatst: 18.10.2015 - 16:53
Ik vond de elektrische motor in de T8 krachtig aanvoelen in vergelijking tot de D6 (hij is volgens mij ook sterker dan degene die in de D6 ligt), dus ik was benieuwd of dat ook objectief er uit komt.
Tijd voor een 0-100 km/h dus!
Nou bleek tot 80 km/h het verschil niet zo groot, de T8 is iets langzamer dan de D6 en wanneer je ze kort na elkaar rijdt merk je dat toch ook wel.
Voorbij de 90 km/h is de versnelling in de T8 er wel uit.
Ik heb 3 keer geprobeerd de T8 elektrisch naar de 100 km/h te rijden en het lukte mij telkens net niet.
Er zit ook niet zo'n duidelijke drempel in het gaspedaal waar je tegenaan drukt, in de D6 is dat een stuk beter aan te voelen.
De overgang van elektrisch naar benzine is wel smoother in de T8 dan in de D6, maar dat heeft er vast ook mee te maken dat de D5 motor in de V60 een stuk rauwer is dan de benzine motor in de T8.
Ik heb even een kort filmpje gemaakt:
Omdat ik even omgedraaid ben bij een 60 km/h zone lijkt het alsof ik 100 rij door een 60 km/h zone, maar dat is beslist niet het geval!
klik
Tijd voor een 0-100 km/h dus!
Nou bleek tot 80 km/h het verschil niet zo groot, de T8 is iets langzamer dan de D6 en wanneer je ze kort na elkaar rijdt merk je dat toch ook wel.
Voorbij de 90 km/h is de versnelling in de T8 er wel uit.
Ik heb 3 keer geprobeerd de T8 elektrisch naar de 100 km/h te rijden en het lukte mij telkens net niet.
Er zit ook niet zo'n duidelijke drempel in het gaspedaal waar je tegenaan drukt, in de D6 is dat een stuk beter aan te voelen.
De overgang van elektrisch naar benzine is wel smoother in de T8 dan in de D6, maar dat heeft er vast ook mee te maken dat de D5 motor in de V60 een stuk rauwer is dan de benzine motor in de T8.
Ik heb even een kort filmpje gemaakt:
Omdat ik even omgedraaid ben bij een 60 km/h zone lijkt het alsof ik 100 rij door een 60 km/h zone, maar dat is beslist niet het geval!
klik