Pagina 1 van 1

0-100 km/h T8 vs D6

Geplaatst: 18.10.2015 - 16:53
door V60_PHEV
Ik vond de elektrische motor in de T8 krachtig aanvoelen in vergelijking tot de D6 (hij is volgens mij ook sterker dan degene die in de D6 ligt), dus ik was benieuwd of dat ook objectief er uit komt.
Tijd voor een 0-100 km/h dus!

Nou bleek tot 80 km/h het verschil niet zo groot, de T8 is iets langzamer dan de D6 en wanneer je ze kort na elkaar rijdt merk je dat toch ook wel.
Voorbij de 90 km/h is de versnelling in de T8 er wel uit.
Ik heb 3 keer geprobeerd de T8 elektrisch naar de 100 km/h te rijden en het lukte mij telkens net niet.
Er zit ook niet zo'n duidelijke drempel in het gaspedaal waar je tegenaan drukt, in de D6 is dat een stuk beter aan te voelen.
De overgang van elektrisch naar benzine is wel smoother in de T8 dan in de D6, maar dat heeft er vast ook mee te maken dat de D5 motor in de V60 een stuk rauwer is dan de benzine motor in de T8.

Ik heb even een kort filmpje gemaakt:
Omdat ik even omgedraaid ben bij een 60 km/h zone lijkt het alsof ik 100 rij door een 60 km/h zone, maar dat is beslist niet het geval!

klik

Re: 0-100 km/h T8 vs D6

Geplaatst: 18.10.2015 - 18:12
door rsnhakan
Bij de D6 gaat het naaldje pas bij ongeveer 105 km/h naar beneden. Bij de T8 is dat al veel sneller zo te zien. Nou kan ik mij goed herinneren dat de V60 hetzelfde euvel had 2 jaar terug. Toen ging het naaldje al bij 80-90 km/h naar beneden. Denk dat je een software update moet afwachten, de T8 is nog redelijk nieuw :D

Re: 0-100 km/h T8 vs D6

Geplaatst: 18.10.2015 - 19:53
door Paul
Ik kan gewoon tot 130km/u optrekken hoor maar duurt alleen ff wat bedoel je met software aanpassing voor dat naaldje?

Verder toch wel mooi wagenpark zo!

Re: 0-100 km/h T8 vs D6

Geplaatst: 18.10.2015 - 21:07
door rsnhakan
Paul, moet jij na een bepaalde snelheid niet oppassen dat de diesel bij springt?

Re: 0-100 km/h T8 vs D6

Geplaatst: 18.10.2015 - 21:45
door Paul
Ja 130

Re: 0-100 km/h T8 vs D6

Geplaatst: 20.10.2015 - 08:56
door NielsPHEV
De ca 80 pk van de e motor is een piekvermogen dat kan de auto maar korte tijd leveren dit zal ongetwijfeld zijn om het accu pakket te beschermen. Mocht dat die beperking er niet zijn zou je in minder dan 10 minuten het complete accu pakket leeg kunnen trekken en daar kan het slecht tegen. Dat driehoekje wat terugvalt is gewoon een software matige beperking van het vermogen om de accu's te beschermen. Dat dit bij de XC90 eerder gebeurd dan mij de V60 zal eem combinatie zijn van extra gewicht en hogere cw waarden. Wil je met de XC90 harder dan 100 electrisch zul je er dus rustiger naar toe moeten "accelereren".

Re: 0-100 km/h T8 vs D6

Geplaatst: 20.10.2015 - 20:41
door Millimetervreter.
Pffff ben ik toch blij dat ik voor de V60 gekozen heb :)