Pagina 1 van 4

Liever geen Tinq

Geplaatst: 31.07.2006 - 20:16
door Ben
Bericht op het Volvo 850 forum: over Tinq benzine

Geplaatst: 31.07.2006 - 20:20
door V480-S60
Beetje vreemd verhaal.

In principe is iedere benzine gelijk. (Net nog even bij Fifth Gear gezien.) Als jou auto geschikt is voor octaan 95 dan is octaan 95 van Tinq net zo goed. (voor niet prestatiegerichte motoren)
Alleen de boosters maken de merkbenzine duurder dan de niet merkbenzine.

Waar is onze benzine kraker. Die kan het goed uitleggen.

Geplaatst: 31.07.2006 - 22:32
door ps-amazon
heb ooit eens een tijdje "in de olie gezeten", als je kijkt wie er komt tanken bij de regionale distributiecentra dan zie je dat vrijwel alle bekende merken en merklozen (oftewel shell en de witte pomp) gebroederlijk naast elkaar uit dezelfde slurf tappen

Geplaatst: 31.07.2006 - 23:49
door Michael Oud
Ik tank altijd bij tango bij mij in het dorp, na door mijn vader verzekerd te zijn dat, die vestiging in iedergeval, normale shell benzine krijgt. (mijn vader kan het weten, hij levert het immers zelf af). Neemt niet weg dat ik twee auto's heb gehad die bij de andere witte pomp bij mij in het dorp wél beroerder gingen lopen. Daar kom ik dus niet meer.

Geplaatst: 01.08.2006 - 00:03
door Awarnach
Ik had (zeker met de 440 benzine, 1.8? van m'n pa) soms juist het idee dat 'ie na het tanken bij een bepaalde witte pomp in Zaandam juist veel meer pit had. Zeker niet minder.

Geplaatst: 01.08.2006 - 08:23
door marcelg
sinds kort zit er in helmond ook een tinq benzinepomp, heb daar al verschillende keren me tank vol gegooid maar merk geen verschil tussen de tinq en shell benzine 95.

zal het niet per pomp/regio kunnen verschillen?

Geplaatst: 01.08.2006 - 09:29
door Summum
Ik tank ook al een jaar lang vrijwel uitsluitend bij Tinq. Tot op heden nooit problemen gehad.

Geplaatst: 01.08.2006 - 10:03
door Michael Oud
marcelg schreef:sinds kort zit er in helmond ook een tinq benzinepomp, heb daar al verschillende keren me tank vol gegooid maar merk geen verschil tussen de tinq en shell benzine 95.

zal het niet per pomp/regio kunnen verschillen?
Dat denk ik ook ja, het zijn immers gewoon franchise nemers.

Geplaatst: 01.08.2006 - 10:43
door Okke
Tank ook vaak bij een "witte" pomp in Utrecht, en bij al die andere prijsvechters...merk er niets van (met de AX). Overigens tank ik met de V40 V-power omdat dit wat langer in m'n tank blijft zitten.

Geplaatst: 01.08.2006 - 11:16
door Vakmannl
Als ik bij een witte pomp tank kan ik minder km af leggen en loopt hij toch echt minder goed heb het een aantal keren geprobeerd
maar als ik shell expres tank heb ik het ook

Geplaatst: 07.08.2006 - 17:21
door Gabber
Hmmmmm….

Ik tank Diesel bij Total, daar hebben ze tegenwoordig iets met Exelerum (weet ik veel hoe het exact heet….) Ik heb dat eens een tijdje geprobeerd, en getracht te ontdekken of dat nu écht beter is dan de normale Diesel. Het is wel duurder.

Je zou zuiniger rijden, nou daar merk ik dus helemaal niets van. Ik rij veel dezelfde route onder dezelfde omstandigheden én ik let op het verbruik. Ik wil altijd 1100 kilometers uit mijn V70 2.5 D classic halen….) 3 x regulier getankt en 3 x met dat nieuwe goedje.

Resultaat geen kilometer meer gereden maar wel meer uitgegeven….. bovendien leken de prestaties ook minder. Maar dat kan aan mij liggen.

Ik geloof er dus niet meer in. En ik heb het echt héél serieus getest. :!:

Die chip die er bij inzit dat werkt wel, want die van Ber verbruikt gewoonweg meer onder dezelfde omstandigheden. Die van mij 6 liter per 100 KM, die van Ber komt niet onder de 7 per 100 KM. :evil:

Geplaatst: 07.08.2006 - 17:35
door joost
Ik heb gisteren via RTL Transportwereld begrepen dat er een duidelijke link is tussen Gulf en Tinq.

Joost.

Geplaatst: 07.08.2006 - 17:36
door Summum
Gabber schreef:Die chip die er bij inzit dat werkt wel, want die van Ber verbruikt gewoonweg meer onder dezelfde omstandigheden. Die van mij 6 liter per 100 KM, die van Ber komt niet onder de 7 per 100 KM. :evil:
Vergeet je niet dat jouw lieftallige eega gelet op haar raceverleden wellicht een meer dan gemiddeld zware rechtervoet heeft? :lol:

Geplaatst: 07.08.2006 - 19:19
door Gabber
@ Joost, dat kan wel kloppen, er is hier een Gulf verandert in Tinq.

@ Summum, dat klopt ook, echter ik heb er zelf een end mee gestuurd, en toen was dat verschil ook aanwezig. Als ze zelf rijdt, dan gaat het verbruik helaas fors omhoog... ook in mijn V70..... :?

Geplaatst: 07.08.2006 - 19:37
door V480-S60
Oops dat is waar ook Tinq is van Gulf (geworden) en dat is weer Demarol.

Ik heb wat tegen Demarol en zal dat ook altijd blijven houden. Dus daar tank ik uit principe niet.

Geplaatst: 07.08.2006 - 20:40
door Ber
Die chip die er bij inzit dat werkt wel, want die van Ber verbruikt gewoonweg meer onder dezelfde omstandigheden. Die van mij 6 liter per 100 KM, die van Ber komt niet onder de 7 per 100 KM.


Vergeet je niet dat jouw lieftallige eega gelet op haar raceverleden wellicht een meer dan gemiddeld zware rechtervoet heeft?


ik wilde net gaan reageren dat het nog totaal onduidelijk is of dit aan de soort diesel ligt of aan de Rectervoet, maat 37, van de dame in kwestie....

Laat ik het er op houden dat er, voor ik mijn eigen V70 kreeg, altijd een boel gemopper had over hoog Diesel verbruik......in de auto van Gabber.... :angry7:

Mijn auto-computertje geeft 6,8/ 6,9 aan op 100 km....
maar dat ligt uiteraard aan mijn auto....hahahahaha

Geplaatst: 07.08.2006 - 22:50
door Caerbannog
Afbeelding

Geplaatst: 07.08.2006 - 23:57
door Maurice Pierik
Da's pas zuinig rijden :)

Geplaatst: 08.08.2006 - 07:58
door Ber
hahahahahaha.......zo ken ik er ook nog een....

Kent U die man, met die Volvo 2,5D
hij tankte bezine......

grijns....en dan krijg je een belletje,
"schat, het kan iets later worden...."

en dan mag je als lieftallige echtgenoot natuurlijk niet lachen....

Geplaatst: 08.08.2006 - 08:13
door Gabber
Was nog niet zo erg als met de T4, daar ging 80 liter benzine in..... :oops: :puppydogeyes:

de Jeep reed er prima op daarna, wel een beetje roken, maar dan heb je ook wat.... :silly: