V50 2.0D motor probleem
Geplaatst: 28.10.2015 - 22:29
Beste forum leden,
Ik ben Bert uit Eindhoven en nieuw op dit forum. Ik rij al 4 jaar met plezier rond in een V50 2.0D uit 2007 met zon 210.000km op de teller.
Vorige week echter ben ik stil komen te staan langs de snelweg.
Tijdens het rijden begonnen er verschillende lampjes op het dashboard te branden en stopte de motor er mee.
Op de vluchtstrook kreeg ik hem niet meer gestart en ben afgesleept door de wegenwacht naar de garage.
Bij de garage hebben ze de motor wel weer kunnen starten (dat was de wegenwacht niet gelukt).
Het starten ging erg moeizaam en de motor draait niet fijn. Ze vertelden me o.a. dat accu ook leeg was.
Ik heb de auto altijd in een keer kunnen starten. Ze hebben de auto uitgelezen en er was een melding uit het stroom circuit, dat de accu niet meer lade. Ik heb hier nooit een melding van gehad en de huidige dynamo is 1,5 jaar oud.
De motor start heel slecht, op het moment dat de motor draait maakt ie het geluid van een tractor, hij loopt 3 cilinders, en er komt veel rook uit de uitlaat (Volgens de monteur zit er geen water in de rook). De monteur heeft er even mee gereden en vertelde me dat hij na een tijdje wel weer op 4 cilinders loopt. Maar als je hem uitzet en weer start loopt ie nog steeds niet goed. Bij de garage hebben ze geconstateerd dat er veel olie in de motor zat, ook in de turbo. Volgens de garage komt dit door het regenereren van de roetfilter. Ze hebben de olie vervangen voor nieuwe. De garage heeft de injectors laten controleren/testen bij een extern bedrijf en deze zijn goed.
De monteur wil wel verder gaan kijken maar weet nog niet waar het probleem veroorzaakt wordt. Wellicht heeft iemand tips om onnodige onderzoekskosten te vermijden.
- wat heeft de plotselinge motor stilstand veroorzaakt?
- waarom loop de motor nu zo slecht?
Iemand ideeën of tips?
Alvast bedankt.
Ik ben Bert uit Eindhoven en nieuw op dit forum. Ik rij al 4 jaar met plezier rond in een V50 2.0D uit 2007 met zon 210.000km op de teller.
Vorige week echter ben ik stil komen te staan langs de snelweg.
Tijdens het rijden begonnen er verschillende lampjes op het dashboard te branden en stopte de motor er mee.
Op de vluchtstrook kreeg ik hem niet meer gestart en ben afgesleept door de wegenwacht naar de garage.
Bij de garage hebben ze de motor wel weer kunnen starten (dat was de wegenwacht niet gelukt).
Het starten ging erg moeizaam en de motor draait niet fijn. Ze vertelden me o.a. dat accu ook leeg was.
Ik heb de auto altijd in een keer kunnen starten. Ze hebben de auto uitgelezen en er was een melding uit het stroom circuit, dat de accu niet meer lade. Ik heb hier nooit een melding van gehad en de huidige dynamo is 1,5 jaar oud.
De motor start heel slecht, op het moment dat de motor draait maakt ie het geluid van een tractor, hij loopt 3 cilinders, en er komt veel rook uit de uitlaat (Volgens de monteur zit er geen water in de rook). De monteur heeft er even mee gereden en vertelde me dat hij na een tijdje wel weer op 4 cilinders loopt. Maar als je hem uitzet en weer start loopt ie nog steeds niet goed. Bij de garage hebben ze geconstateerd dat er veel olie in de motor zat, ook in de turbo. Volgens de garage komt dit door het regenereren van de roetfilter. Ze hebben de olie vervangen voor nieuwe. De garage heeft de injectors laten controleren/testen bij een extern bedrijf en deze zijn goed.
De monteur wil wel verder gaan kijken maar weet nog niet waar het probleem veroorzaakt wordt. Wellicht heeft iemand tips om onnodige onderzoekskosten te vermijden.
- wat heeft de plotselinge motor stilstand veroorzaakt?
- waarom loop de motor nu zo slecht?
Iemand ideeën of tips?
Alvast bedankt.