Hallo Volvovrienden,
Sinds 1 jaar in het bezit van een S60 2,5 T op LPG uit 2009, hij rijdt geweldig en is zonder meer de beste auto die ik ooit gehad heb.Als ik alle minpunten van deze auto op een rijtje zet (en dat zijn er gelukkig weinig) dan staat de antieke radio (de HU650) duidelijk bovenaan. Dus ik wilde eigenlijk even een nieuwe dubbel din radio bv een kenwood DDX-4015Dab of een vergelijkbaar model van pioneer (dab +)/cd/mp3/dvd speler gaan kopen bij de grootste autoshop hier in Breda.
Blijkt dat dat niet zo eenvoudig is om deze te laten werken met mijn originele PDC, sterker nog ze kunnen me niet garanderen dat ze dit werkend krijgen.
Mocht mijn stuurbediening niet werken met de nieuwe radio is dat een beetje jammer maar niet echt een probleem, maar om zonder PDC rijden? dat zie ik echt niet zitten.
Er zit ook standaard een navigatie van volvo in (deze gebruik ik echter niet).
Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mooie volvo's rondrijden met die prehistorische HU650, er moeten toch mensen zat zijn die dit fossiel hebben geupgrade op de een of andere manier.Het liefst zou ik dus een aftersales radio willen van de bekende merken, maar als dat allemaal erg moeilijk wordt ben ik dan aangewezen op volvo eigen modellen? en welke zou dan een goede keuze zijn?
Kan iemand mij hierover adviseren?
BVD Groeten Carel
Goede radio als vervanger voor de HU 650
-
- Starter
Laatst gewijzigd door VolvoCarel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is het nadeel van een auto uit het stenen tijdperk, zoals mijn V70 van modeljaar 2002. Dan heb je een Hammond orgel ipv een radio aan boord. In mijn geval een HU603, de voorloper, jawel, de voorloper van jouw HU650. Met, en ga even zitten of hou je goed vast, met een afspeelapparaat voor cassettebandjes. Het geluid daarvan is voor mij prima, de bediening is heerlijk overzichtelijk en daardoor adequaat en met een iMIV kan ik zelfs mijn nieuwerwetse iPod Nano erop aansluiten.
Overigens, als ik het goed heb, kun je gebruik van de stuurbediening vergeten. Mijn pdc werkt nog met een los piepertje achterin, dus is niet vergelijkbaar met jouw versie. Voordeel is dat de telefoon, met apart simkaartje en losse hoorn, gewoon perfect werkt.
Samenvattend; er zijn heel veel rijders die de installatie juist waarderen om zijn eenvoud, de schitterende integratie in het dashboard etc. De verhouding originele HU radio's versus aftermarket blingbling gaat je verbazen
Overigens, als ik het goed heb, kun je gebruik van de stuurbediening vergeten. Mijn pdc werkt nog met een los piepertje achterin, dus is niet vergelijkbaar met jouw versie. Voordeel is dat de telefoon, met apart simkaartje en losse hoorn, gewoon perfect werkt.
Samenvattend; er zijn heel veel rijders die de installatie juist waarderen om zijn eenvoud, de schitterende integratie in het dashboard etc. De verhouding originele HU radio's versus aftermarket blingbling gaat je verbazen
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Stuurwiel interface hebben we wel hoor!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
-
- Starter
Hallo Walter,
In mijn vorige "auto" een 407 (4 jaar ouder dan deze) zat al een op alle punten modernere radio, ik heb nu niet eens cd tekst...
De HU 650 zit ook aangesloten op een Parrot maar omdat ik geen mobiel gebruik en omdat bij alle aftersales radio's er bleutooth tafarelen inzitten kan deze meteen vervallen, tis alleen de vraag hoe ze dit ding hebben vastgezet, ik hoop echt geen schroeven...
Groeten Carel
In mijn vorige "auto" een 407 (4 jaar ouder dan deze) zat al een op alle punten modernere radio, ik heb nu niet eens cd tekst...
De HU 650 zit ook aangesloten op een Parrot maar omdat ik geen mobiel gebruik en omdat bij alle aftersales radio's er bleutooth tafarelen inzitten kan deze meteen vervallen, tis alleen de vraag hoe ze dit ding hebben vastgezet, ik hoop echt geen schroeven...
Groeten Carel
-
- Starter
Hallo Volvotech,
Die stuurwiel interface vind ik niet zo belangrijk het gaat me om de PDC, die vind ik wel belangrijk!
Hebben jullie daar niets voor?
Groeten Carel
Die stuurwiel interface vind ik niet zo belangrijk het gaat me om de PDC, die vind ik wel belangrijk!
Groeten Carel
- wim de jong
- 5th Gear member
- Contacteer:
Bob: klein vraagje, dat stuurwiel interface wat je toen leverde icm de blue-power in m'n vorige v70, ook niet geschikt voor andere radios? gewoon anders programmeren met codes, of zit ik er compleet naast?VolvoTech schreef: Stuurwiel interface hebben we wel hoor!
ik zit zelf ook aan zoiets te denken namelijk in een oudere v70 uit 2004.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Zelfde interface. Hangt van radio type af (weet dat echt niet, is teveel verschillend) of het direct in je radio hoorbaar is of dat er een piezo-piepertje aan moet.VolvoCarel schreef: Hallo Volvotech,
Groeten Carel
(kan direct aan de interface).
Er zitten trouwens aan de 1e kant Volvo stekkers en aan de andere kant ISO stekkers dus dat is dan ook alvast geregeld.
Laatst gewijzigd door VolvoTech op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Da's andere koekwim de jong schreef:Bob: klein vraagje, dat stuurwiel interface wat je toen leverde icm de blue-power in m'n vorige v70, ook niet geschikt voor andere radios? gewoon anders programmeren met codes, of zit ik er compleet naast?VolvoTech schreef: Stuurwiel interface hebben we wel hoor!
ik zit zelf ook aan zoiets te denken namelijk in een oudere v70 uit 2004.

www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
De HU 650 radio bij mij doet wat hij moet doen, radio spelen. Met upgrade naar 200 W en een top ergonomie een heerlijk apparaat.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- Starter
Hallo Mensen,
ben ik de enige die graag een moderne aftermarket radio wil? en zijn PDC behouden?
Er zijn hier toch zeker wel liefhebbers die hun HU 650 hebben vervangen?
Kan men aangeven waar men dat heeft laten doen of met welke kabel?
Wanneer de autoshop aangeeft dat ze niet kunnen garanderen dat men de PDC via de nieuwe radio kunnen laten werken zou ik dus wel graag exact weten op welke manier het wel kan!
Groeten Carel
ben ik de enige die graag een moderne aftermarket radio wil? en zijn PDC behouden?
Er zijn hier toch zeker wel liefhebbers die hun HU 650 hebben vervangen?
Kan men aangeven waar men dat heeft laten doen of met welke kabel?
Wanneer de autoshop aangeeft dat ze niet kunnen garanderen dat men de PDC via de nieuwe radio kunnen laten werken zou ik dus wel graag exact weten op welke manier het wel kan!
Groeten Carel
-
- Starter
Kan jij me vertellen welke kabel ik nodig heb dat mijn PDC blijft werken met genoemde radio?VolvoTech schreef:Zelfde interface. Hangt van radio type af (weet dat echt niet, is teveel verschillend) of het direct in je radio hoorbaar is of dat er een piezo-piepertje aan moet.VolvoCarel schreef: Hallo Volvotech,
Groeten Carel
Er zitten trouwens aan de 1e kant Volvo stekkers en aan de andere kant ISO stekkers dus dat is dan ook alvast geregeld.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Eén van de weinigen blijkbaarVolvoCarel schreef:ben ik de enige die graag een moderne aftermarket radio wil? en zijn PDC behouden?

DAB+ is leuk, maar alle radiozenders zenden elke dag hetzelfde uit en al dat geroddel en prijzen winnen zit ik niet op te wachten.
En dit past gewoon precies bij de auto. Zit mooi in het dashboard, geen overdreven blauwe felle ledjes overal, blind te bedienen.
PDC is wel handig maar het kan prima zonder.
Wat mis je precies aan die 650?
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Is een canbus interface voor stuurwiel bediening, snelheids pulse (navi) etc.VolvoCarel schreef:Kan jij me vertellen welke kabel ik nodig heb dat mijn PDC blijft werken met genoemde radio?VolvoTech schreef:Zelfde interface. Hangt van radio type af (weet dat echt niet, is teveel verschillend) of het direct in je radio hoorbaar is of dat er een piezo-piepertje aan moet.VolvoCarel schreef: Hallo Volvotech,
Groeten Carel
Even mailen voor details aub.
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Nee hoor, ik ook! Ik had een HU603, daarna HU803, maar man man man, wat een achterhaalde bedoeling. Enige reden voor mij om het te behouden zou zijn dat een originele HU mooier staat in het interieur.VolvoCarel schreef: Hallo Mensen,
Ik heb mijn HU803 vervangen voor een Kenwood DNX7250DAB en ik wil nooit meer terug. MP3, WMA, AAC, FLAC, alles speelt ie. Daarnaast Bluetooth met audiostreaming, USB audio/video, HDMI ingang, DVD speler, dual-zone voor-achter, moderne (en goedkoop te updaten) navigatie, met flitspaalwaarschuwing die ook werkt als je de navi niet aan hebt staan en ook zeer belangrijk, DAB+! Gewoon glashelder ontvangst. Kost wat, maar dan heb je ook wat!
Stuurwielbediening werkt niet, niet erg storend maar ooit ga ik er nog wel eens wat aandoen. PDC heb ik aftermarket achterin liggen, maar heb ik toch niet meer nodig: bij VolvoTech een mooie achteruitrijcamera gekocht, want ja, dat past natuurlijk ook probleemloos op de Kenwood...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- Starter
Hallo Jeroen, wat ik mis aan de Hu-650.. de lijst is te lang, eigenlijk alles.
Maar vooral; Arrow classic rock ( wordt niet gepraat en geen onzinspelletjes)
Op een normale manier je eigen muziek afspelen, zonder kastjes en snoertjes(kan nu alleen door een muziek cd te branden en dan heb je niet eens cd tekst);
Rds info op je scherm en ja ik wil ook graag een sub aansluiten.
Over felle ledjes; alle moderne radio's kun je naar eigen voorkeur dimmen, bovendien heeft voornoemde radio een scherm.
Ik heb ook jaren zonder PDC gereden maar nu ik het erop heb zitten wil ik het wel behouden natuurlijk, als de stuurwielbediening niet meer zou werken vind ik dat niet zo erg.
Maar vooral; Arrow classic rock ( wordt niet gepraat en geen onzinspelletjes)
Op een normale manier je eigen muziek afspelen, zonder kastjes en snoertjes(kan nu alleen door een muziek cd te branden en dan heb je niet eens cd tekst);
Rds info op je scherm en ja ik wil ook graag een sub aansluiten.
Over felle ledjes; alle moderne radio's kun je naar eigen voorkeur dimmen, bovendien heeft voornoemde radio een scherm.
Ik heb ook jaren zonder PDC gereden maar nu ik het erop heb zitten wil ik het wel behouden natuurlijk, als de stuurwielbediening niet meer zou werken vind ik dat niet zo erg.
-
- Starter
Misschien heeft het te maken met de doelgroep die in volvo rijd, deze geven er meer om om in een klasse auto te rijden dan een om een klasse radio/media unit te hebben.
Ik wil graag alletwee. Waarschijnlijk heeft de Volvodealer ook geen alternatief, volgende maand moet ik er toch naartoe, kijken of die me verder kunnen helpen.
Ik wil graag alletwee. Waarschijnlijk heeft de Volvodealer ook geen alternatief, volgende maand moet ik er toch naartoe, kijken of die me verder kunnen helpen.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Nou, ik heb het idee dat de doelgroep van de S60 calssic steeds jonger wordt. Het is in ieder geval geen ouwe lullen Volvo.
Ik moet zeggen, de Kenwood die Doebe daar noemt ziet er toch wel goed uit met een shitload aan in en uitgangen en opties.
Op zich red ik me prima met de 803, maar af en toe loop ik ook wel te kwijlen bij iets anders en met name een subwoofer lijkt me nog wel wat. Geen overdreven ding met 1000W of zo, maar ik mis het hele laag wel.
Ik moet zeggen, de Kenwood die Doebe daar noemt ziet er toch wel goed uit met een shitload aan in en uitgangen en opties.
Op zich red ik me prima met de 803, maar af en toe loop ik ook wel te kwijlen bij iets anders en met name een subwoofer lijkt me nog wel wat. Geen overdreven ding met 1000W of zo, maar ik mis het hele laag wel.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII

- riffii
- 2nd Gear member
Ik heb ook zo een hu 650 radio, ik mis de bluetooth heel erg op deze radio.
Verder vroeg ik me af of ik een upgrade kan halen van luidsprekers.
Het klinkt allemaal niet zo lekker meer als de volume omgoog gaat.
Ik lees zaken over performance en premium speakers. Zijn der nog meer smaken?
En kan ik dat gewoon allemaal uitwisselen of krijg ik problemen ofzo?
Verder vroeg ik me af of ik een upgrade kan halen van luidsprekers.
Het klinkt allemaal niet zo lekker meer als de volume omgoog gaat.
Ik lees zaken over performance en premium speakers. Zijn der nog meer smaken?
En kan ik dat gewoon allemaal uitwisselen of krijg ik problemen ofzo?
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Voor het juiste advies moeten we eigenlijk weten: wat voor speakers heb je nu? Alle deuren+hoedenplank? Als je hoedenplankspeakers hebt, welke kleur is de sticker op de magneet? Dit is te zien vanuit de kofferruimte.
En heb je ook een versterker? Deze zit dan onder de passagiersstoel. Zwart kastje op het tapijt.
Wat foto's van je speakers + deurpaneel voordeur zou ook helpen...
En heb je ook een versterker? Deze zit dan onder de passagiersstoel. Zwart kastje op het tapijt.
Wat foto's van je speakers + deurpaneel voordeur zou ook helpen...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad