Pagina 1 van 1

De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 05.11.2015 - 10:20
door SRI
...definitief-dit-kost-de-audi-q7-e-tron-15-bijtelling-81670
Zitten jullie allemaal op autoblog :D ?!

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 05.11.2015 - 10:38
door JeroenSpock
Dat is natuurlijk wel premium nox en co2 wat dat ding uitstoot he ;)

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 05.11.2015 - 10:43
door Walter
Gewoon 10K duurder... Dat is 1500 bruto bijtelling per jaar. Meer.

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 05.11.2015 - 18:36
door V60_PHEV
Ik denk dat het verschil met wat opties aangevinkt wel meer dan 10k is, ik vind de opties bij Volvo erg aantrekkelijk geprijsd.
Wel leuk om te lezen op autoblog hoe lekker ongefundeerd iedereen oordeelt.
Ik lees allemaal reacties over de 'nerveuze motor' in de T8.

Nou kun je van alles vinden over de 4 cilinder:
Dat hij niet zo zijdezacht draait als een 6 cilinder: OK
Dat hij niet zo'n mooie diepe brom geeft als een 6 cilinder: OK
Maar de T8 is in geen enkel opzicht nerveus, met normaal rijden klim ik echt nauwelijks in de toeren (blijf telkens rond de 2000 rpm hangen)
Om echt een beetje door te gassen moet ik het gaspedaal veel dieper intrappen dan ik vooraf verwacht.

Ik heb nu al wat stukken in Power Mode gereden en vond dat ook een beetje teleurstellen, de auto blijft in Power mode eigenlijk net zo beschaafd en stil als in AWD mode.
Als ik echt hard wil optrekken moet ik het gaspedaal diep intrappen, dan gaat het wel hard vooruit, maar nog steeds nauwelijks motorgeluid (maar op zich wel een aangename brom)
Altijd super geciviliseerd dus. In de V60 Plug-In Hybrid voelt de overgang tussen Hybrid en Power mode veel groter.
Ik vind zelf de Plug-In Hybrid in Power mode te onrustig rijden voor gewoon dagelijks gebruik, dat rijdt mij te nerveus. Maar het is wel leuk als je af en toe wat wilt doorrijden.
Die gespleten persoonlijkheid had ik ook gehoopt in de T8 en de motorkracht is er volgens mij wel.
De beschaafde respons op het gaspedaal en de totale rust in de auto voorkomt echter een echt WOW gevoel.

Gewichtsverdeling en daardoor wegligging van de T8 is trouwens wel dik in orde, dat is in de Plug-In Hybrid dan weer wat minder goed geregeld, waardoor de Plug-In daar op sportief vlak wat laat liggen.

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 05.11.2015 - 22:07
door evert65
wat heeft die audi een lelijke hanglip

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 05.11.2015 - 22:11
door OGA244
Als dat alles was…

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 06.11.2015 - 11:33
door prwi
"..dan de XC90, die ook nog eens 407 pk heeft."

Dat is het vermogen van de benzine- en elektromotor bijelkaar opgeteld ? Dat vermogen kun je dus 1 of 2 keer aanspreken en dan is je accu leeg. Er is veel "theoretisch" aan deze subsidie-auto's.

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 06.11.2015 - 12:09
door OGA244
maar je hebt ook 2 aandrijflijnen, bij het merendeel van de hybrids is de electromotor geïntegreerd in de verbrandingsmotor

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 06.11.2015 - 21:33
door Jan Hagel
prwi schreef: "..dan de XC90, die ook nog eens 407 pk heeft."

Dat is het vermogen van de benzine- en elektromotor bijelkaar opgeteld ? Dat vermogen kun je dus 1 of 2 keer aanspreken en dan is je accu leeg. Er is veel "theoretisch" aan deze subsidie-auto's.
Bij de v60pih raakt de accu nooit leeg, mits je 'm maar op awd of power zet. Het extra motortje zorgt er dan voor dat de accu niet leegt raakt en alle paardjes dus beschikbaar blijven 8-)

Neem aan dat het systeem van de xc90 hetzelfde werkt.

Re: De Q7. Lees de comments...

Geplaatst: 06.11.2015 - 22:36
door NielsPHEV
Jan Hagel schreef:
prwi schreef: "..dan de XC90, die ook nog eens 407 pk heeft."

Dat is het vermogen van de benzine- en elektromotor bijelkaar opgeteld ? Dat vermogen kun je dus 1 of 2 keer aanspreken en dan is je accu leeg. Er is veel "theoretisch" aan deze subsidie-auto's.
Bij de v60pih raakt de accu nooit leeg, mits je 'm maar op awd of power zet. Het extra motortje zorgt er dan voor dat de accu niet leegt raakt en alle paardjes dus beschikbaar blijven 8-)

Neem aan dat het systeem van de xc90 hetzelfde werkt.
Ja en dat "extra motortje" de high voltage generator wordt gewoon aangedreven door de T6 (of D5 in geval van V60) de stelling van prwi klopt. Sterker nog op het moment dat je daadwerkelijk wat hebt aan het hoge vermogen, op hoge snelheid, doet de erad niet meer mee. Het optellen van vermogens is echt grote onzin. Het extra koppel van de erad dat geeft de voornaamste performance boost