Pagina 1 van 1

Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 19.11.2015 - 21:00
door SRI
Heeft iemand met afgeleverde auto al praktische ervaring met de luchtvering?
Was bv wel benieuwd, als de auto laag staat met stilstand, kun je er dan ook mee rijden?
Of is dat alleen een in/uitstap stand en gaat 'tie bij rijden niet lager dan normaal (zonder luchtvering)?
En iemand een fotootje? Ben benieuwd hoe 't staat in lage stand.

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 19.11.2015 - 22:08
door XCEL
Op de foto van mijn auto die ik vanmiddag op het forum heb gezet staat mijn auto op de normale stand en volgens mij staat die zwarte XC90 die jijzelf op het forum zette op de lagere stand. Ik zie mijn auto voornamelijk aan de voorkant naar beneden zakken. Mijn dealer zei gisteren terloops wel dat er een rijmodus is waarbij hij lager staat (ik dacht power maar weet dat niet zeker meer) maar of dat weer net zo laag is als bij het in- en uitstappen, dat weet ik (nog) niet...

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 19.11.2015 - 22:24
door JeroenSpock
Ik weet niet hoe laag Volvo die auto laat zakken, maar als ik de Benz helemaal laat zakken zit er helemaal geen lucht meer in de balgen en rijdt hij als een stuiterbal.
Kan je niet gewoon 3 standen kiezen of zo? laag-normaal-hoog?

En wat ik me laatst nog afvroeg voor XC90's met luchtvering, hebben die auto's ook hoogteregeling voor de koplampen? Want dat is onnodig bij luchtvering.

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 19.11.2015 - 22:57
door wdo
Ligt dat niet aan de soort koplampen ipv wel of geen luchtvering. Ik heb zelf een S40 (zonder luchtvering natuurlijk) met meedraaiende xenon lampen en daar zit ook geen hoogteverstelling op.

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 19.11.2015 - 23:09
door dbosker
vreemd, meedraaiende koplampen hebben altijd automatische hoogteregeling. Kun je zien als je start, lampen kalibreren dan. Links/rechts boven/onder. Als dat niet zo is, is er volgens mij iets aan de hand.

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 20.11.2015 - 00:53
door V60_PHEV
SRI schreef:Heeft iemand met afgeleverde auto al praktische ervaring met de luchtvering?
Was bv wel benieuwd, als de auto laag staat met stilstand, kun je er dan ook mee rijden?
Zodra je gaat rijden pompt hij heel snel weer op, je kunt dus niet in instapstand rijden.
In Power mode en ook in Pure staat de auto lager.
Om aan mensen het te laten zien is Offroad wel grappig, de auto pompt zich dan zo hoog op dat het een halve monstertruck wordt.
Ik vind het opvallend dat de auto pas zakt zodra ik hem op slot doe.
De lage stand is dus niet behulpzaam voor uitstappen, zou volgens mij al moeten zakken als ik hem in P zet of in ieder geval bij contact uit

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 20.11.2015 - 15:01
door GeerS
Als ik even wacht met uitstappen dan merk ik dat bij mij de auto al zakt voor dat ik uitstap. Ik weet niet of dit nog afhangt van een menuinstelling.

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 20.11.2015 - 16:44
door XCEL
GeerS schreef: Als ik even wacht met uitstappen dan merk ik dat bij mij de auto al zakt voor dat ik uitstap. Ik weet niet of dit nog afhangt van een menuinstelling.
Ook bij mij zakt de auto al voordat ik uitstap als ik deze optie aanzet.....

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 20.11.2015 - 17:49
door Wnot
XCEL schreef:
GeerS schreef: Als ik even wacht met uitstappen dan merk ik dat bij mij de auto al zakt voor dat ik uitstap. Ik weet niet of dit nog afhangt van een menuinstelling.
Ook bij mij zakt de auto al voordat ik uitstap als ik deze optie aanzet.....
Volgens mij heb ik in de handleiding gelezen, dat hij niet meer zakt zodra er een deur open gaat.

Re: Ervaringen luchtvering (FourC)

Geplaatst: 21.11.2015 - 20:29
door johnnyS
Klop een beveiliging voor als er iets onder de portieren ligt of staat, Dan kan de deur daar nooit op zakken. Hij zakt alleen als alle deuren gesloten zijn.