Pagina 1 van 1
Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 24.11.2015 - 19:41
door sequence
Dus..ook aan het rondkijken naar een D5.
Ik zie deze staan voor een leuke prijs:
http://www.autowereld.nl/volvo/v50/d5-e ... /foto.html
Jullie mening?
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 24.11.2015 - 19:50
door lint
Leuke D5, maar de onderhoudshistorie is volgens mij niet bekend, Aankoopkeuring bij een Volvodealer is altijd aan te bevelen.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 24.11.2015 - 19:55
door sequence
Waarom is de onderhoudshistorie niet bekend, waaruit maak je dat op?
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 24.11.2015 - 19:59
door Bart
Prijs lijkt me OK, km-stand geen probleem. Ik zou alleen altijd proberen een Edition II met Edition Plus pakket (xenon, stoelverwarming...) te zoeken.
En de kleurencombinatie is eeeeh... Apart

Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 24.11.2015 - 20:24
door ijsga
Mooie wagen! Check inderdaad goed of al het onderhoud op tijd is gedaan (en door een kundige garage). Ziet er verder – op wat kleine schoonheidsdingetjes na – heel mooi uit. Mooie dat eikenhout in het interieur, zie je niet heel veel.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 24.11.2015 - 21:02
door sequence
Over de keuze diesel of benzine, ik ben aan het rekenen geweest. Op 10.000 tot 12.000 per jaar maakt een D5 of 2.4 benzine niet veel uit.
Aangezien ik ook wel veel korte stukken rijd, hoe zal het gaan met het roetfilter (regeneratie). En qua onderhoud, een 2.4 vs D5 maakt dat veel uit?
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 25.11.2015 - 09:46
door Fredhead
Veel korte ritten is met een roetfilter is erg slecht.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 25.11.2015 - 13:06
door lint
Veel korte ritten maken is voor iedere auto slecht.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 25.11.2015 - 15:00
door ijsga
Dan zal je inderdaad bij een vergelijkbare kilometerstand ten opzichte van een ‘normaal’ bereden auto bovengemiddelde slijtage hebben.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 25.11.2015 - 15:45
door sequence
Wat zou jullie voorkeur hebben, 2.4 of D5? En waarom?

Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 25.11.2015 - 15:53
door ijsga
Lastig; sinds ik meer km’s rijd (dit jaar 20K) heb ik wel eens aan een D5 gedacht. Heeft nu geen zin want inruil kost je altijd weer een paar K voor een vergelijkbaar model met andere motorisering.
Mijn persoonlijke voor- en nadelen per motorisering:
2.4 benzine:
– De benzine klinkt veel beter vind ik (roffel/grom)
– Lekker toeren maken bij sportief rijden (rijbeleving)
– De D5 is in verhouding weer duurder als ik minder kilometers ga maken
– Diesel is vies.
D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait

– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 25.11.2015 - 22:29
door Bart
ijsga schreef:
Lastig; sinds ik meer km’s rijd (dit jaar 20K) heb ik wel eens aan een D5 gedacht. Heeft nu geen zin want inruil kost je altijd weer een paar K voor een vergelijkbaar model met andere motorisering.
Mijn persoonlijke voor- en nadelen per motorisering:
2.4 benzine:
– De benzine klinkt veel beter vind ik (roffel/grom)
– Lekker toeren maken bij sportief rijden (rijbeleving)
– De D5 is in verhouding weer duurder als ik minder kilometers ga maken
– Diesel is vies.
D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait

– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.
Pro's van de D5:
- het is een D5... Need we say more?
- fantastisch geluid.
- veel kracht, ook standaard.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 26.11.2015 - 07:07
door HarryK
ijsga schreef:
D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait

– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.
Dat laatste. Gewoon voor een T5 gaan. Dan heb je de eerste en de laatste pro van de D5 ook (power en dubbele uitlaat). Met daarbij de pro's van de 2.4 en je hebt een erg fijne auto! Verbruik van de T5 is in vergelijking met de 2.4 motoren niet significant hoger, tenminste, als ik lees wat de 2.4 gebruikers onder ons verbruiken dan doet mijn verbruik van 1:11 over de 4 maanden dat ik de auto nu heb er niet voor onder.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 26.11.2015 - 10:51
door m-kliko
HarryK schreef:
ijsga schreef:
D5:
– De D5 heeft veel meer power, en is te tunen naar hele leuke waarden (200+ pk)
– Bij korte afstanden evt. EGR issues etc.
– Meer techniek, dus er kan meer stuk.
– Klinkt net als andere diesels toch een beetje als een bestelbusje als ie stationair draait

– Mooie dubbele uitlaat.
Ik zou het nu lastig kiezen vinden. De enige behoefte die ik heb ten opzichte van m’n huidige 2.4 is wat extra power. De T5 blijft op m’n verlanglijstje staan.
Dat laatste. Gewoon voor een T5 gaan. Dan heb je de eerste en de laatste pro van de D5 ook (power en dubbele uitlaat). Met daarbij de pro's van de 2.4 en je hebt een erg fijne auto! Verbruik van de T5 is in vergelijking met de 2.4 motoren niet significant hoger, tenminste, als ik lees wat de 2.4 gebruikers onder ons verbruiken dan doet mijn verbruik van 1:11 over de 4 maanden dat ik de auto nu heb er niet voor onder.
Jij moet gewoon die V50 eens op zijn donder geven en doorrijden met dat hok.

Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 26.11.2015 - 17:18
door ijsga
m-kliko schreef:
Jij moet gewoon die V50 eens op zijn donder geven en doorrijden met dat hok.
Ja de T5 heeft een veel grotere slurppotentie

Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 26.11.2015 - 19:29
door HarryK
Haha! Ik heb juist het idee dat het nog veel zuiniger kan! Zodra de motor warm is en ik moet accelereren, dan gaat de versnelling omhoog en het gaspedaal zo ver mogelijk naar beneden! Heerlijk geluid en ik word flink in de stoel gedrukt. Kan me niet vaak genoeg gebeuren...

Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 26.11.2015 - 19:50
door sequence
Jongens het begon met de D5, we raken offtopic.
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 26.11.2015 - 19:56
door Danny C30 D5
...
Re: Naast de 2.4 zoektocht, ook op zoek naar een D5, wat vinden jullie van deze?
Geplaatst: 26.11.2015 - 21:40
door ijsga
Danny C30 D5 schreef:
Hahaha,grappig,klinkt als bestelbusje stationair. Heb zelf D5 met serieuze remap op. Klinkt enorm lekker en zeker niet hoe gij dat beschrijft...
Op snelheid heeft ie een fijne vijfcilinder diesel sound. Maar die associatie die ik beschrijf heb ik met wel meer diesels hoor
