het wereld beroemde DIM-probleem
Geplaatst: 05.12.2015 - 15:21
Al meerdere malen besproken maar nog geen topic.(denk ik)
Het DIM probleem.
Ooit reed ik in een leen V70 waar de hele teller unit het gewoonweg helemaal niet deed!
Mij is verteld dat volvo in het begin van deze eeuw een goedkopere electronica(in chips) leverancier had.
Hierdoor onstaan zo'n ruim tien jaar later problemen aan de teller unit.
Mijn verhaal:
Onze V had altijd al dat de klok(tijdsaanduiding) wel eens versneld liep of zelfs terug liep, ook wilde de dagteller maar wat graag naar de 0.00 gaan vooral als je het contact aan deed.
Het blauwe lampje van het grootlicht deed het zo nu en dan ook niet, vorig weekend midden in de nacht op de afsluitdijk tien keer si=einen negen keer een blauwe lamp en dus één keertje niet.
Maandag ochtend moest hij gekeurd worden, afgekeurd dus ivm geen blauw lampje......
Mijn dealer heeft, ondanks mijn commentaar, het toch laten repareren, uitbouwen versturen en weer inbouwen, kosten zo'n 300eu!!!
Het allerergste vond ik dat ik de auto echt 5 volle werkdagen ben kwijt geweest!!
Mijn commentaar aan de serviceadviseur was overigens dat het eigenlijk niets met veiligheid te maken heeft, dat je het niet of nauwelijk gebruikt en wat zeg je om hem 5 voor 5 te gaan afmelden !!?!!
Wat is er eigenlijk tegen te doen?
Kun je het zelf?
Wat is een goed adres?
En vooralwat zijn de symtomen,waaruit blijkt dat je dim stuk is?
Hopend dat dit topic voor iedereen een vraagbaak kan zijn.
Met diverse tips en triks
Het DIM probleem.
Ooit reed ik in een leen V70 waar de hele teller unit het gewoonweg helemaal niet deed!
Mij is verteld dat volvo in het begin van deze eeuw een goedkopere electronica(in chips) leverancier had.
Hierdoor onstaan zo'n ruim tien jaar later problemen aan de teller unit.
Mijn verhaal:
Onze V had altijd al dat de klok(tijdsaanduiding) wel eens versneld liep of zelfs terug liep, ook wilde de dagteller maar wat graag naar de 0.00 gaan vooral als je het contact aan deed.
Het blauwe lampje van het grootlicht deed het zo nu en dan ook niet, vorig weekend midden in de nacht op de afsluitdijk tien keer si=einen negen keer een blauwe lamp en dus één keertje niet.
Maandag ochtend moest hij gekeurd worden, afgekeurd dus ivm geen blauw lampje......
Mijn dealer heeft, ondanks mijn commentaar, het toch laten repareren, uitbouwen versturen en weer inbouwen, kosten zo'n 300eu!!!
Het allerergste vond ik dat ik de auto echt 5 volle werkdagen ben kwijt geweest!!
Mijn commentaar aan de serviceadviseur was overigens dat het eigenlijk niets met veiligheid te maken heeft, dat je het niet of nauwelijk gebruikt en wat zeg je om hem 5 voor 5 te gaan afmelden !!?!!
Wat is er eigenlijk tegen te doen?
Kun je het zelf?
Wat is een goed adres?
En vooralwat zijn de symtomen,waaruit blijkt dat je dim stuk is?
Hopend dat dit topic voor iedereen een vraagbaak kan zijn.
Met diverse tips en triks