Brandstofpomp overleden

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Hallo Volvo experts,

Mijn brandstofpomp heeft het begeven. Nu wilde ik weten of deze zelf te vervangen is? Als ik het goed heb, moeten er 2 slangen losgehaald te worden en een ring los. Klopt dit of komen er nog dingen bij kijken waar ik op moet letten? Kan ik ook een pomp van bijvoorbeeld een 1.8 gebruiken?

Hoor graag van jullie.

Groetjes,
Laurens
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
Trucker
6th Gear member
Berichten: 4543
Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
Contacteer:

1. de motor moet op TIJD staan
2. de pomp moet op TIJD staan
Het is dus niet ALLEEN de 2 stangen, en als je zoiets niet goed doet komt het alleen na Heeeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeeel sleutel werk pas weer goed
het is volgens mij geen "Dat doe ik wel ff klusje"

Ik denk niet dat je een pomp van een 1.8 kunt gebruiken omdat de opbrengst per cilinder dan anders is.
Laatst gewijzigd door Trucker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Bedankt voor je reactie Trucker. Ik ga de pomp laten vervangen door een monteur. Ik heb inmiddels een pomp gevonden voor een 2 liter. Er is inderdaad verschil tussen de pompen. Die van de 1.8 is een stuk kleiner. Ik hoop dat het gaat lukken.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

Het is gelukkig gelukt. Heb een pomp kunnen vinden en vervangen. De auto startte zonder enige problemen
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27676
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is mooi, probleem opgelost en weer fijn rijden met de auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
strui901
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
Locatie: Overijssel

Top!

Een how to met wat foto's?
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
mad2000
2nd Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26.08.2012 - 10:28

1. de motor moet op TIJD staan 2. de pomp moet op TIJD staan Het is dus niet ALLEEN de 2 stangen, en als je zoiets niet goed doet komt het alleen na Heeeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeeel sleutel werk pas weer goed het is volgens mij geen "Dat doe ik wel ff klusje"
Volgens mij ben je in de war met een mechanische benzinepomp zoals je deze vroeger aan de zijkant van het motorblok had zitten.
Iedere volvo met benzine injectie heeft een electrische brandstofpomp. Afhankelijk hoe goed je bij de benzinetank kunt komen (bovenop) is vervangen best te doen.
Pas wel heel goed op met vonken, elektra en elektrische dingen want je wilt niks van een vonk hebben als je de sluit dop van de tank haalt. Sluit sowieso ook de accu af!

Als je de boel bekijkt is het een vreemd idee dat de pomp in de benzine ligt terwijl er stroom op staat en het motortje loopt :'(
Maar het werkt... en de benzine koelt het motortje ook nog eens... ( daarom is het ook niet zo goed om je tank tot de bodem leeg te rijden... naast vuiligheid onderin de tank gaat je pomp harder slijten omdat hij warm wordt..)

Ik heb zelf de pomp ook ooit vervangen nadat hij er op de snelweg, s avonds om 11uur, mee ophield... wat een drama rit was dat.
Met heeeeeeeel voorzichtig gasgev.en en een lange adem kon ik tot 80 km/u komen. De pomp had niet meer druk om harder te kunnen...

Achter een vrachtwagen aan gehobbeld en wonder boven wonder had ik alle verkeerslichten mee tot in mijn woonplaats.... (lukt je nooit meer :D als je het probeert)

Zet wel een gelijke pomp in je auto... zonder de correcte druk zal hij anders niet zijn oude vermogen leveren.
Het hoeft geen 'volvo' pomp te zijn want hetinjectiesysteem is niet van hun... Bij mij is het Bosch bijv.

Afbeelding
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

ik heb helaas geen foto's gemaakt. De tank zat bij mij helemaal vol (ik ruik nog steeds naar benzine
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

ik heb helaas geen foto's gemaakt. De tank zat bij mij helemaal vol (ik ruik nog steeds naar benzine
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

ik heb helaas geen foto's gemaakt. De tank zat bij mij helemaal vol (ik ruik nog steeds naar benzine

hoe krijg ik deze weg?? :'(
Laatst gewijzigd door Volvo440ever op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Gebruikersavatar
Volvo440ever
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 31.01.2008 - 22:00
Locatie: Rotterdam

ik heb helaas geen foto's gemaakt. De tank zat bij mij helemaal vol (ik ruik nog steeds naar benzine :sick: ). Op zich was de pomp vervangen redelijk plug and play. Het chassis zit een beetje over de pomp heen waardoor je niet perfect de ruimte hebt, maar het is wel te doen. Let er wel op dat het rubbertje er goed omheen zit. Anders gaat het lekken.
Volvo 440 Polar 2.0 Sport `97
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”