Pagina 1 van 1
Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 27.12.2015 - 13:51
door Volvo440ever
Hallo Volvo experts,
Mijn brandstofpomp heeft het begeven. Nu wilde ik weten of deze zelf te vervangen is? Als ik het goed heb, moeten er 2 slangen losgehaald te worden en een ring los. Klopt dit of komen er nog dingen bij kijken waar ik op moet letten? Kan ik ook een pomp van bijvoorbeeld een 1.8 gebruiken?
Hoor graag van jullie.
Groetjes,
Laurens
Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 27.12.2015 - 17:28
door Trucker
1. de motor moet op TIJD staan
2. de pomp moet op TIJD staan
Het is dus niet ALLEEN de 2 stangen, en als je zoiets niet goed doet komt het alleen na Heeeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeeel sleutel werk pas weer goed
het is volgens mij geen "Dat doe ik wel ff klusje"
Ik denk niet dat je een pomp van een 1.8 kunt gebruiken omdat de opbrengst per cilinder dan anders is.
Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 28.12.2015 - 17:34
door Volvo440ever
Bedankt voor je reactie Trucker. Ik ga de pomp laten vervangen door een monteur. Ik heb inmiddels een pomp gevonden voor een 2 liter. Er is inderdaad verschil tussen de pompen. Die van de 1.8 is een stuk kleiner. Ik hoop dat het gaat lukken.
Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 04.01.2016 - 19:06
door Volvo440ever
Het is gelukkig gelukt. Heb een pomp kunnen vinden en vervangen. De auto startte zonder enige problemen
Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 04.01.2016 - 19:14
door lint
Dat is mooi, probleem opgelost en weer fijn rijden met de auto.
Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 04.01.2016 - 19:29
door strui901
Top!
Een how to met wat foto's?
Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 04.01.2016 - 20:47
door mad2000
1. de motor moet op TIJD staan 2. de pomp moet op TIJD staan Het is dus niet ALLEEN de 2 stangen, en als je zoiets niet goed doet komt het alleen na Heeeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeeel sleutel werk pas weer goed het is volgens mij geen "Dat doe ik wel ff klusje"
Volgens mij ben je in de war met een mechanische benzinepomp zoals je deze vroeger aan de zijkant van het motorblok had zitten.
Iedere volvo met benzine injectie heeft een electrische brandstofpomp. Afhankelijk hoe goed je bij de benzinetank kunt komen (bovenop) is vervangen best te doen.
Pas wel heel goed op met vonken, elektra en elektrische dingen want je wilt niks van een vonk hebben als je de sluit dop van de tank haalt. Sluit sowieso ook de accu af!
Als je de boel bekijkt is het een vreemd idee dat de pomp in de benzine ligt terwijl er stroom op staat en het motortje loopt
Maar het werkt... en de benzine koelt het motortje ook nog eens... ( daarom is het ook niet zo goed om je tank tot de bodem leeg te rijden... naast vuiligheid onderin de tank gaat je pomp harder slijten omdat hij warm wordt..)
Ik heb zelf de pomp ook ooit vervangen nadat hij er op de snelweg, s avonds om 11uur, mee ophield... wat een drama rit was dat.
Met heeeeeeeel voorzichtig gasgev.en en een lange adem kon ik tot 80 km/u komen. De pomp had niet meer druk om harder te kunnen...
Achter een vrachtwagen aan gehobbeld en wonder boven wonder had ik alle verkeerslichten mee tot in mijn woonplaats.... (lukt je nooit meer

als je het probeert)
Zet wel een gelijke pomp in je auto... zonder de correcte druk zal hij anders niet zijn oude vermogen leveren.
Het hoeft geen 'volvo' pomp te zijn want hetinjectiesysteem is niet van hun... Bij mij is het Bosch bijv.

Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 09.01.2016 - 00:48
door Volvo440ever
ik heb helaas geen foto's gemaakt. De tank zat bij mij helemaal vol (ik ruik nog steeds naar benzine
Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 09.01.2016 - 00:50
door Volvo440ever
ik heb helaas geen foto's gemaakt. De tank zat bij mij helemaal vol (ik ruik nog steeds naar benzine
Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 09.01.2016 - 00:53
door Volvo440ever
ik heb helaas geen foto's gemaakt. De tank zat bij mij helemaal vol (ik ruik nog steeds naar benzine
hoe krijg ik deze weg??

Re: Brandstofpomp overleden
Geplaatst: 09.01.2016 - 00:58
door Volvo440ever
ik heb helaas geen foto's gemaakt. De tank zat bij mij helemaal vol (ik ruik nog steeds naar benzine

). Op zich was de pomp vervangen redelijk plug and play. Het chassis zit een beetje over de pomp heen waardoor je niet perfect de ruimte hebt, maar het is wel te doen. Let er wel op dat het rubbertje er goed omheen zit. Anders gaat het lekken.