Pagina 1 van 1
Veiligheidssystemen - Praktijkervaringen
Geplaatst: 28.12.2015 - 22:40
door SRI
Misschien leuk om onze ervaringen te delen, zowel negatief als positief.
Zelf nog geen ervaring, las n stukje op autoweek:
Linkje naar autoweek
Re: Veiligheidssystemen - Praktijkervaringen
Geplaatst: 29.12.2015 - 08:47
door diesel01
SRI schreef:
Misschien leuk om onze ervaringen te delen, zowel negatief als positief.
Zelf nog geen ervaring, las n stukje op autoweek:
Linkje naar autoweek
Laten we hopen dat alle Audi en BMW rijders die een XC90 hebben besteld adap CC aangevinkt hebben.
Datzelfde is van toepassing voor de VW bengels in de nieuwe V40..

Re: Veiligheidssystemen - Praktijkervaringen
Geplaatst: 29.12.2015 - 11:17
door BlackcurrantV70
Hier alleen maar positieve ervaringen met citysafety.
Reeds 2x correct ingegrepen.
Eerste keer was toen ik aansloot in de file en achter me zag ik een BMW komen aanknallen en ik dacht ohjee die geraakt niet gestopt, dus loste ik mijn rem om toch nog iets meer ruimte voor hem te creeren, op het moment dat ik in mijn binnenspiegel keek, remde mijn voorligger echter en city safety kwam tussen.
Zonder city safety had ik mijn voorligger haast zeker een lichte tik gegeven.
Tweede keer was toen ik aansloot bij het naderen van een rotonde, de voorligger vertrekt en rijdt de rotonde op, op dat moment ziet ie een auto links aankomen die de rotonde afrijdt (dus geen gevaar), maar mijn voorligger gaat toch vol in de remmen, op dat moment was ik naar links aan het kijken of er verkeer op de rotonde aankwam.
Citysafety kwam perfect tussen.
Re: Veiligheidssystemen - Praktijkervaringen
Geplaatst: 29.12.2015 - 11:19
door lint
Ik heb wel eens een ingreep van City Safety gehad toen de slagboom toch iets minder snel openging dan ik had verwacht.
Re: Veiligheidssystemen - Praktijkervaringen
Geplaatst: 30.12.2015 - 10:35
door 123669
De ACC vind ik wel wat abrupt voor verkeer achter je. Ik heb al een paar keer gehad dat iemand voor je de snelweg opkomt en dan als resultaat dat de xc90 (te?) stevig afremt waardoor een achterligger schrikt en ook hard remt (etc). Het is in elk geval een scenario waarin ik als mens niet zo hard ingrijp als de auto nu doet, omdat ik de auto achter mij heb gezien en nog er toch nog voldoende ruimte is met de (nieuwe) voorligger.
Ik hoop dat er software-matig met de ACC meer rekening wordt gehouden met verkeer achter je. Uiteraard heb ik het niet over de mensen die al veel te dicht op je zitten, maar over wat in de randstad een normale afstand is.
De auto heeft gisteren een update gekregen, ik heb de instelling van de ACC nu aangepast om later in te grijpen. Ik ben benieuwd wat het resultaat daar van is in bovenstaand scenario.